Bądź zawsze o krok przed konkurencją! Jak?

Bądź zawsze o krok przed konkurencją! Jak?

Jednym z podstawowych punktów w strategii funkcjonowania firmy, powinno być stałe monitorowanie działań konkurencji. Niekoniecznie po to, by postępować dokładnie tak samo, ale przede wszystkim po to, by móc przewidzieć kolejne kroki i móc być równie albo bardziej atrakcyjnym dla klientów.

 

Konkurencję znaj równie dobrze, jak własną firmę

 Konkurowanie nie musi mieć wcale znaczenia pejoratywnego. Ważne jest bowiem, aby konkurując nie zapominać o zasadach fairplay. Planując strategię pamiętaj o tym, że Twoja konkurencja nie śpi i także podejmuje działania mające na celu pozyskanie większej liczby klientów i budujące ich lojalność. Dlatego musisz wiedzieć jakie typu są to działania? Czy polegają na konkurencyjności ceną, czy może do sprzedawanych usług oferują swoim klientom dodatkowe upominki firmowe takie, jak np. kubki z nadrukiem czy inne, przydatne akcesoria. Dowiedz się też o sposobie komunikacji marketingowej, a także podejmowanych czynnościach, prowadzących do utrzymania klienta lub wystawiania przez niego pozytywnych opinii. 

 Planuj przyszłościowo

 Zmieniające się warunki rynkowe, rozwój technologiczny, rosnące oczekiwania klientów, nowe metody komunikacji i wiele innych czynników wpływają na to, jak będzie rozwijała się sprzedaż w naszej firmie. Dlatego należy mieć zawsze aktualną wiedzę i stale podnosić własne kompetencje. Nie zapominaj o udziale w wydarzeniach branżowych, eventach i konferencjach zwłaszcza, że tam również możesz spotkać potencjalnych klientów lub kluczowych kontrahentów. Zadbaj wtedy także o wizerunek własnej marki i nie pomijaj zabrania ze sobą przynajmniej niewielkiej puli gadżetów firmowych nie wykluczając ceramiki reklamowej.

 

Sposoby-skutecznej-komunikacji-marketingowej-Ceramika-Reklamowa

Sposoby komunikacji marketingowej – co się do nich zalicza?

Zobacz wpis → jak-zbudowac-wizerunek-marki-ceramika-reklamowa

Budowanie wizerunku marki – jak zrobić to właściwie?

Zobacz wpis →

Ceramika Reklamowa to nie tylko kubki z logo

Zobacz wpis →

Technologia ma znaczenie

Klienci lubią mieć możliwość korzystania z nowoczesnych rozwiązań technologicznych. Nie pomijaj tego planując strategię funkcjonowania firmy. Podążając za możliwościami, jakie dają nowe technologie, możesz wiele zyskać. Jeśli zajmujesz się dystrybucją ceramiki reklamowej, staraj się wykorzystywać najnowocześniejsze możliwości zdobienia, sprzedając usługi IT zadbaj o to, by świadczone usługi oparte były o najlepsze z dostępnych na rynku rozwiązania. Nowoczesne technologie pomogą Ci też w dotarciu do klienta i komunikacji z nim. Korzystaj z różnych kanałów i zapewnij swoim klientom łatwą, szybką i zróżnicowaną formę komunikacji pamiętając zarówno za miłośnikami nowoczesnych rozwiązań, jak i o tych preferujących klasykę. 

Zasady budują tradycję, tradycja tożsamość

 Mimo, że sytuacja rynkowa jest dynamiczna, a potrzeby i oczekiwania klientów zmieniają się niezależnie od branży, w której funkcjonuje Twoja firma, warto jest mieć zasady, które mimo wszystko pozostają niezmienne. Dzięki temu wypracujesz sobie cechy charakterystyczne dla własnej marki, a pozostawanie w zgodzie z misją i wartościami firmy, wzbudzisz większe zaufanie i lojalność klientów. Będą bowiem wiedzieli, czego mogą się spodziewać w kwestii wartości miękkich, oferowanych w ramach współpracy z Tobą.