Dlaczego Twoje gadżety reklamowe są niechciane?

W większości firm tworzenie gadżetów reklamowych jest zwyczajową normą, uwzględnianą w corocznym budżecie. Są jednak sytuacje, kiedy nawet najlepiej wykonane upominki firmowe nie budzą tak dużego zainteresowania i sympatii. Dlaczego tak jest?

Gadżety reklamowe

Mimo rozwoju technologii i przeniesienia działań marketingowych, w dużej mierze, do obszaru online, produkty reklamowe nadal są skutecznym narzędziem promocyjnym. Wychodzisz z założenia, że jeśli stworzysz praktyczny i jakościowy gadżet, to możesz liczyć na uznanie? I słusznie, bo potencjalni klienci i kontrahenci doceniają i z uśmiechem na ustach przyjmują, to co im dajesz. Jednak nie zawsze tak jest. Zobacz, jakie mogą być przyczyny niechęci do rozdawanych upominków!

Zalety

Co Twoja firma może zyskać, rozdając gadżety reklamowe? Głównie więź z klientem i kontrahentami, budowaną dzięki:

  • Obeznaniu z marką
  • Zainteresowaniu i satysfakcji
  • Świadomości i rozpoznawalności firmy
  • Lojalności i przywiązaniu

Jak go stworzyć? 

Kieruj się 3 zasadami – gadżety reklamowe powinny być:

  • Funkcjonalne – stawiaj na uniwersalność i przydatność w codziennych sytuacjach.
  • Wysokiej jakości – cena nie może stanowić kluczowego czynnika wyboru.
  • Oryginalne – smyczy każdy ma już pełno w domu, zaskocz odbiorcę i podaruj mu coś innowacyjnego.

Odpowiedni wybór

Uzasadnij sam dla siebie, dlaczego zdecydowałeś się akurat na ten konkretny gadżet – pomocne będą poniższe pytania:

  • Co chcesz osiągnąć w dłuższej perspektywie? Myśl przyszłościowo – wyznacz sobie cel i sprawdź stopień jego realizacji.
  • Dla kogo? Zrozumienie odbiorcy, jego oczekiwań, a nawet stylu życia może przyczynić się do maksymalizacji użyteczności produktu reklamowego.
  • Jaką funkcję będzie pełnił gadżet?
  • Czy gadżet pasuje do specyfiki branży Twojej i klienta?

Niechciane gadżety reklamowe

Czasem zdarza się jednak, że rezultaty Twoich działań nie są takie, jakich oczekiwałeś. Przyczyn niechęci odbiorców może być wiele – znajdź powód i nie powtarzaj tego błędu w przyszłości. Zastanów się, dlaczego gadżet nie zyskał uznania, rozważając poniższe aspekty:

Niepraktyczność i nieprzydatność

Twórz gadżety o takich funkcjonalnościach, jakie sam chciałbyś otrzymać. Testuj je, zanim zdecydujesz się na dalsze rozdawanie. Podarunki powinny nadawać się do używania w codziennych lub wyjątkowych sytuacjach.

Niska jakość

Koszulki, z których nadruk zszedł już po pierwszym praniu. Długopis, który wypisał się po kilku zastosowaniach. Niedziałający pendrive, a może kubek, od którego oderwało się ucho? To tylko wybiórcze przypadki, które nie przyniosą korzyści, a wręcz zaszkodzą Twojej firmie!

Wygląd i estetyczność

Jest to oczywiście subiektywna ocena czy coś nam się podoba, czy nie. Jednak zły krój ubrań, nieinteresująca lub niespójna kolorystyka, nieatrakcyjny design są najczęściej spotykanymi powodami niechęci do gadżetów.

Niedopasowanie do odbiorcy

Łatwiej będzie Ci wybierać upominki, jeśli poznasz oczekiwania i potrzeby klientów czy kontrahentów. Możesz to zrobić na przykładzie persony, nigdy nie zadowolisz wszystkich. Stwórz wizerunek idealnego odbiorcy – wiek, płeć, sposoby spędzania czasu, wykonywany zawód, hobby, postrzeganie marki – to tylko niektóre czynniki, które go definiują!

Gadżety reklamowe, które rozdajesz, są formą subtelnego marketingu, kształtującą wizerunek Twojej firmy i oferty. Pamiętaj o tym, po co je tworzysz i co chcesz, dzięki nim osiągnąć!