Najlepsze okazje do wręczania ceramiki reklamowej: Jak wykorzystać ją w promocji firmy?
Wręczenie prezentu kontrahentowi stanowi miły gest, dzięki któremu łatwo przełamujemy pierwsze lody w kontaktach biznesowych i wyrażamy chęć do współpracy. Od kilkunastu lat wśród najczęściej kupowanych gadżetów reklamowych znajdują się kubki, a ostatnio dołączają do nich kolejne wyroby ceramiczne: miseczki, filiżanki, szklanki, karafki, kufle, kieliszki, a nawet szklane butelki i kubki podróżne. Kiedy wypada wręczyć taki gadżet? W jakich sytuacjach będzie on najbardziej skuteczny? Sprawdź 6 dobrych sposobów na wykorzystanie ceramiki w promocji firmy.
Targi, eventy, dni otwarte – królestwo gadżetów
Wiele firm decyduje się na regularne branie udziału w wydarzeniach masowych, służących promocji. Różnego typu targi oraz eventy przyciągają setki a nawet tysiące odwiedzających, w tym potencjalnych klientów. Trzeba bardzo starannie dobierać gadżety, które powinny być jednocześnie efektowne, jak i niedrogie.
Idealnie sprawdzi się w tej sytuacji ceramika. Warto podarować kubek czy filiżankę gościowi, który realnie zainteresuje się ofertą. W natłoku odwiedzonych stoisk istnieje duża szansa, że zapomni o naszym, ale przypomni sobie je natychmiast, gdy tylko zechce wypić kawę w nowym naczyniu.
Konferencje i spotkania branżowe – podarunki dla wtajemniczonych
Imprezy branżowe to wyższy poziom wtajemniczenia. Nie biorą w nich udziału osoby niezainteresowane, ale przedstawiciele właśnie tych firm, które stanowią nasz target. W tym przypadku kubek reklamowy znów pełni rolę przypominajki – osoba, która z niego skorzysta, powróci myślami do odwiedzonego stoiska czy usłyszanej prelekcji.
Podczas konferencji zawsze ma też miejsce część nieoficjalna czy networkingowa. Warto również na nią zabrać kilka kubków, aby podczas swobodnej rozmowy wręczyć je interlokutorom.
Święta – czas prezentów
Nieliczni uważają to za przeżytek, ale jednak nadal ogromna większość firm tradycyjnie wysyła prezenty klientom w okresie Bożego Narodzenia. To jedyne święto w roku, które wiąże się z wręczaniem tak dużej ilości podarków – również w przestrzeni B2B.
Prawda jest taka, że z tego zwyczaju nie warto się wyłamywać. Po pierwsze – jest on po prostu sympatyczny – w końcu każdy lubi dostawać prezenty. Po drugie – jeśli jako jedyni nie wyślemy paczki kontrahentowi, na pewno przykujemy jego uwagę, ale w negatywnym kontekście. Świetnym rozwiązaniem jest więc niewielki i niedrogi, symboliczny gadżet – taki jak ceramika reklamowa.
Rocznice i kamienie milowe – celebracja firmy i szefostwa
Elegancka filiżanka czy komplet kieliszków z karafką będzie idealnym pomysłem na prezent z okazji rocznicy czy ważnego osiągnięcia. Warto celebrować te kluczowe dla kontrahentów momenty wraz z nimi – okazujemy w ten sposób nasze wsparcie i automatycznie wzbudzamy sympatię.
Jeśli znamy bliżej szefostwo czy członków zarządu, możemy również pokusić się o osobiste prezenty, wręczane z najważniejszych okazji – np. okrągłej rocznicy urodzin, ślubu, przejścia na emeryturę.
Gadżety skrojone na miarę – ocieplanie stosunków
Ale nie tylko CEO i prezesi lubią dostawać prezenty – równie ciepło odbierają je szeregowi pracownicy kontrahenta. Warto przede wszystkim wręczać je osobom, z którymi współpracujemy bezpośrednio – np. handlowcom czy specjalistom od zakupów.
Wykazując sympatyczny gest i wysyłając zaadresowaną osobiście paczkę z okazji świąt czy rocznicy współpracy, możemy zyskać więcej, niż podczas całych godzin twardych negocjacji. Dobrym pomysłem jest także przygotowanie upominków dla pracowników kontrahenta, którzy przyjeżdżają do nas z wizytą czy na dni otwarte.
Marketing wewnętrzny – prezenty mile widziane
Marketing nie ogranicza się do otoczenia zewnętrznego. Być może nawet istotniejszy jest ten wewnętrzny, skierowany do własnych pracowników. Skutecznie prowadzony marketing wewnętrzny zwiększa przywiązanie do firmy i zmniejsza fluktuację kadr.
To dlatego również członkom własnej załogi warto wręczać co jakiś czas drobne upominki. Kubek z logo firmy to niewielki gest, dzięki któremu pracownik poczuje, że jego komfort i dobre samopoczucie są dla nas równie istotne, jak osiągane przez niego wyniki.
Ceramika to bardzo bezpieczny prezent. Jest niedroga, nie będzie zatem odebrana jako próba przekupstwa. Jednocześnie może być bardzo estetyczna, dzięki czemu trafi nawet w najbardziej wysublimowane gusta. Co więcej, to gadżet bardzo praktyczny – mamy niemal stuprocentową pewność, że kubek czy szklanka nie trafią na dno szuflady, ale będą regularnie wykorzystywane, przypominając klientom o firmie i budząc pozytywne skojarzenia z nią.