Buzz marketing z wykorzystaniem kubków reklamowych
Buzz marketing z wykorzystaniem kubków reklamowych
Buzz marketing jest tzw. marketingiem szeptanym lub inaczej mówiąc - siła słowa wypowiedzianego. Stosowany od lat, wciąż popularny i mimo, że okryty złą sława przez wiele nieuczciwych działań, to wciąż mający ogromny potencjał i jeszcze większą siłę.
Jak możesz wykorzystać kubki z nadrukiem w marketingu szeptanym i jak marketing szeptany powinien wyglądać, aby działać na korzyść Twojej marki?
Czym jest buzz marketing?
Buzz marketing polega na zasięgu wirusowym zwiększającym się dzięki mówieniu o danej marce przez kolejne osoby i spotykaniu się z nazwą marki w rożnych wzmiankach, historiach czy opowieściach. Idea marketingu szeptanego nie jest wcale wystawianie fałszywych opinii w sieci, ale opowiadanie prawdziwych historii i powtarzanie ich przez kolejne osoby. Takie działania w konsekwencji mają prowadzić do sprowadzenia potencjalnego klienta właśnie do Ciebie.Badania Nielsena potwierdzają, że największy sukces odnoszą firmy posiadające dużą liczbę rekomendacji, bo aż 84% osób wierzy w opinie wystawiane przez rodzinę czy znajomych. Tym samym - im większe zaufanie klientów wzbudzisz, tym większa szansa, że polecą Cię kolejnym osobom.
Jak wykorzystać ceramikę reklamową w marketingu szeptanym?
Pomysł wydaje się być nietrafiony i rzeczywiście nie należy on do oczywistych. Jednak nie jest niewykonalny i przy odpowiednio przemyślanej koncepcji może przynieść wymierne korzyści. Podstawą jest jednak ułożenie krótkiej, podzielonej na epizody historii, która odniesie się do idei/misji firmy lub opowiadać będzie o konkretnym produkcie. Może też przedstawiać scenki z udziałem bohatera Twojej marki (o Brand Hero pisaliśmy TUTAJ). Najważniejsza jest zdecydowanie autentyczność. Aby zdobyć zaufanie klientów nie możesz nie być wiarygodny. Podobnie, jak historie, które wybierzesz jako motyw przewodni przekazu marketingowego.Udział kubków reklamowych w tym procesie staje się istotny, bowiem każdy kubek z nadrukiem może prezentować kolejną część czy epizod całej opowieści. Zebranie całej kolekcji może więc stać się celem w nie jednym programie lojalnościowym (o programach lojalnościowych możesz przeczytać w TYM wpisie).Jak widzisz, wykorzystanie ceramiki reklamowej w budowaniu wizerunku marki nie jest wcale trudne, a wręcz może stać się dobrym punktem odniesienia.