brand-hero-czy-warto-ceramika-reklamowa

Bohater marki – na czym polega koncepcja brand hero i czy warto się na niej skupiać?

Bohater marki - na czym polega koncepcja brand hero i czy warto się na niej skupiać?

Dzisiejszy klient stawia przed nami wysokie, a nawet coraz wyższe wymagania. Nie wystarczy już zagwarantowanie mu najwyższej jakości oferowanego produktu, atrakcyjnej ceny i doskonałej obsługi. Dzisiejszy klient potrzebuje czegoś więcej. Czegoś, co przykuje jego uwagę od samego początku i będzie wzbudzało pozytywne skojarzenia z naszą marką. Na co postawić w budowaniu strategii wizerunkowej, aby zwiększyć swoje szanse na pozytywny odbiór?

 

Bohater marki – o co w tym chodzi?

 

Mogłoby się wydawać, że brand hero jest kreatywnym wymysłem marketingowym dzisiejszych czasów. Jednak, gdybyśmy się nad tym chwilę zastanowili, to czy jednak jego początki nie sięgają czasów, których nie sięga nawet nasza pamięć? Otóż pierwszym brand hero był Bibendum. Nie każdy może kojarzyć dokładnie tę nazwę, bo zwykle mówimy o nim „ludzik Michelin”. To właśnie ta marka zapoczątkowała trend brand hero i stało się to… w 1894 roku!

 

Przyglądając się największym graczom rynkowym różnych branży, możemy wymienić wielu znanych i lubianych bohaterów marki. „Serce i Rozum” od Telekomunikacji, „Mały Głód” od Danone czy „Żubr” od koncernu piwowarskiego. To tylko kilka przykładów, które tak naprawdę można mnożyć.

 

Koncepcja brand hero zakłada, że wybrany przez nas bohater marki będzie punktem odniesienia, maskotką firmy, jej cechą charakterystyczną. Nawet, jeśli klient nie zapamięta naszego logo, to dzięki pozytywnym skojarzeniom ma szanse zapamiętać naszego bohatera. Dlatego jego wybór powinien być bardzo dobrze przemyślany.

 

Bohater marki – zwykła fanaberia czy może jednak warto go mieć?

 

Nie każda marka potrzebuje brand hero. Zwłaszcza te o ugruntowanej pozycji rynkowej są już na tyle mocno kojarzone z produktem, że bohater marki nie jest im niezbędny. Bywa jednak, że w ramach restrukturyzacji marki, wprowadzamy też zmiany strategii wizerunkowej – przykład Telekomunikacji. Takie działanie ma na celu odwrócenie uwagi od dotychczasowych doświadczeń i zbudowanie na nowo zaufania i lojalności klientów.

 

Jeśli zależy nam na mocnej i gruntownej pozycji firmy, warto rozważyć wprowadzenie do koncepcji wizerunkowej własnego brand hero. Powinna być to postać oddająca charakter nie tylko naszej branży, ale przede wszystkim utożsamiać się z misją i zasadami naszej firmy. Nie musi odnosić się też do nich dosłownie. Skojarzenia, jakie wywołuje, mogą być symboliczne, aczkolwiek symbole te, powinny oddawać przekaz, jaki chcemy zakomunikować.

 

Kiedy pojawia się brand hero i jak dba o nasz wizerunek?

 

Od momentu powstania ostatecznej postaci naszego bohatera, powinien on nam towarzyszyć dosłownie zawsze. Jego wizerunek powinien znaleźć się w każdym kanale komunikacji z klientem – stronie WWW, wizytówkach, reklamach. Jego wizerunek powinniśmy umieścić także na gadżetach firmowych. Nadruk na kubkach z wizerunkiem bohatera marki i pozostała ceramika reklamowa, upominki firmowe wręczane klientom, standy podczas konferencji – każdy firmowy gadżet powinien zawierać nadruk naszego brand hero.

 

Pamiętajmy jednak, że przesyt też nie jest wskazany. Tworząc kreację, zmawiając kubki reklamowe czy inne gadżety firmowe nie zapominajmy o estetyce, miejscu na przekaz reklamowy i logo.

Przewiń do góry