Zdobienie kubków – przegląd najpopularniejszych metod nadruku

Zamawiając ceramikę reklamową, musisz zdecydować o tym, jak będzie wyglądała. W związku z tym wybierasz kształt, wielkość naczynia oraz wzór. Musisz także zastanowić się, z jakiej metody nadruku skorzystać. Dostępnych jest kilka technik, różniących się od siebie możliwościami zdobienia, ceną i trwałością. Zobacz, co warto wiedzieć, wybierając metodę nadruku.

Ceramika reklamowa – zalety

Nośnik marketingowy – powszechna metoda promocyjna. Kubki szklane, filiżanki z logo i zestawy ceramiczne są lubiane za:

  • Szeroką grupę docelową – nadają się jako upominek dla każdego;
  • Praktyczność zastosowania – jeśli nie będą służyć do picia napojów, można wykorzystać je jako doniczkę na kwiatka czy przetrzymywać w nich niezbędne drobiazgi;
  • Budowanie wizerunku marki – produkty będą kojarzone z Twoją firmą, dlatego istotna jest jakość ich wykonania;
  • Stosunkowo niską cenę w porównaniu z innymi formami promocji;

Metody wykonywania nadruku na kubkach

Ich wybór jest ograniczony. Ze względu na to, że masz jeden nadruk na kubku, musisz zdecydować się na konkretną metodę. Dostępnych jest kilka odmiennych technik. Wybór zależy od oczekiwanego efektu, rodzaju grafiki i materiału, z którego wykonano kubek. Niewątpliwie istnieje możliwość dopasowania odpowiedniej techniki do każdego projektu.

Tampodruk – nadruk bezpośredniego nakładania farby na kubek i wypalania go w wysokiej temperaturze. Jest to najpopularniejsza metoda nadruku. Tania i szybka technika zdobienia jednej lub obu stron kubka wzorem na kształt prostokąta.

  • Zalety: niska cena;
  • Ograniczenia: prosty kształt kubka, niska trwałość i odporność na mycie w zmywarce, ograniczona powierzchnia nadruku i określony kształt;

Sitodruk – nadruk bezpośredni, podobnie jak tampodruk jest to powszechna metoda zdobienia kubków. Jedyną różnicą jest możliwość nadrukowania wzoru dookoła kubka.

  • Zalety: trwałość nadruku, niska cena;
  • Ograniczenia: maksymalna ilość kolorów jest ograniczona do 6;

Kalka ceramiczna – najpopularniejsza technika nadruku, polegająca na nakładaniu wzoru przez kalkę i wypalaniu go w wysokiej temperaturze.

  • Zalety: trwałość, jakość, dostępność większej liczby kolorów; odporność na mycie w zmywarce, możliwość ozdabiania wewnętrznej strony oraz kubków o nietypowych kształtach;
  • Ograniczenia: cena i czas wykonania – jest to droższy i dłuższy proces niż nadruk bezpośredni;

Sublimacja – szeroko stosowana metoda nadruku. Pozwala w szybki sposób odwzorowywać zdjęcia i kolorowe grafiki.

  • Zalety: najwyższa jakość;
  • Ograniczenia: kubek musi mieć kształt walca, niska trwałość – kubków ozdobionych tą techniką nie można myć w zmywarce;

Piaskowanie – zdobienie przestrzenne, którego efektem jest trójwymiarowa struktura.

  • Zalety: trwałość nadruku;
  • Ograniczenia: wysoka cena;

Laserowanie – metoda przeznaczona wyłącznie na kubki metalowe, polegająca na ścieraniu wierzchniej warstwy powłoki.

  • Zalety: cena, trwałość, dokładność odwzorowania elementów;
  • Wady: nadruk może mieć tylko jeden kolor;

Z pewnością możliwości zdobień kubków porcelanowych i porcelitowych jest znacznie więcej niż kubków metalowych.Techniki nadruku gwarantują różne efekty, a poszczególne metody mają plusy, ale i ograniczenia, które warto rozważyć, zamawiając ceramikę reklamową.