Zalety ceramiki reklamowej w gastronomii i hotelarstwie

Ceramika reklamowa jest jednym z najpopularniejszych gadżetów, jakie firmy zamawiają na targi czy w celu umieszczania w paczkach świątecznych. Tymczasem rozdawanie w formie prezentu to nie jedyne zastosowanie logowanych kubków, filiżanek czy szklanek. Ze względu na swój użytkowy charakter, szczególną rolę mogą one odegrać w gastronomii i w hotelarstwie. Sprawdź, jak wykorzystać atuty ceramiki reklamowej dla branży HoReCa.

Zaznajomienie z logo i kolorystyką

Żyjemy w erze natłoku informacji, gdy z każdego zakamarka krzyczą do nas kolorowe reklamy – zarówno w rzeczywistości fizycznej, jak i wirtualnej. Przedarcie się przez ten szum z własnym przekazem może się okazać nieskuteczne, pomimo wysokich nakładów. Dlatego zamiast kupować kolejne powierzchnie reklamowe na billboardach, w gazetach czy na banerach internetowych, lepiej jest stopniowo i subtelnie przypominać klientowi o swoim istnieniu. Doskonale nadaje się do tego ceramika, z której codziennie korzystają hotelowi goście i klienci restauracji. W trakcie spokojnego posiłku o wiele łatwiej jest zapamiętać logo, firmowe kolory czy slogan, zaprezentowany na kubku czy talerzu.

Podniesienie prestiżu

Zwłaszcza goście hotelowi, którzy wiele podróżują i nocują w licznych obiektach, jak i klienci restauracji często odwiedzający lokale gastronomiczne, będą pozytywnie zaskoczeni, gdy dostrzegą na ceramice logo firmy. Oznacza to ogromną dbałość o detale i pozwala przypuszczać, że o pokoje czy kuchnię dbamy równie skrupulatnie. Zamówienie logowanej zastawy jest zatem prostym i skutecznym sposobem na podniesienie swojego prestiżu w oczach klientów i zebranie kompletu gwiazdek w recenzji.

Możliwość wręczenia prezentu

Wszyscy lubimy być doceniani. Stałym klientom warto przypominać, jak ważni są dla firmy. To dlatego tym, którzy korzystają z usług hotelu czy restauracji regularnie, dobrze jest zrobić od czasu do czasu symboliczny prezent. Doskonałym na to czasem jest Boże Narodzenie, ale okazji przez cały rok znajdzie się mnóstwo. Logowany kubek czy filiżanka ze spodkiem będą świetnym sposobem na okazanie wdzięczności, a na dodatek zachęcą do dalszego korzystania z naszych usług.

Skuteczny przekaz reklamowy

Wbrew pozorom kubek, talerz czy miseczka są doskonałym medium do komunikacji reklamowej. Powierzchnia zadruku jest stosunkowo duża. Zmieści się tutaj zarówno logo, jak i dane adresowe, a także slogan czy ciekawa grafika. Na dodatek można swobodnie modyfikować projekt np. w związku z ważnymi wydarzeniami – firmowym jubileuszem czy organizowaną imprezą cykliczną. W ten sposób informacja trafi do klienta znacznie szybciej i skuteczniej, niż ta przekazana za pomocą reklamy outdoorowej czy internetowej.

Ciekawa forma przekazywania informacji

Choć ceramika jest z nazwy reklamowa, to może równie dobrze być nośnikiem innych, praktycznych informacji. W restauracji można np. nadrukować na kubku kod QR kierujący do strony z menu. W hotelu dobrym pomysłem jest stworzenie na kubku kolażu lokalnych atrakcji.

Efekt “wow!”

Współczesna ceramika reklamowa ma naprawdę wiele do zaoferowania. W ostatnich latach pojawiło się wiele nowych technik zdobienia, które mogą wywołać efekt „wow!” u klienta. Warto tutaj wspomnieć m.in. o magic mug – czyli zadruku termicznym, pojawiającym się na powierzchni kubka dopiero po wlaniu do niego gorącego płynu. Niezwykle atrakcyjne są także możliwości barwienia na modne kolory neonowe, metaliczne czy matowe. Dodatkowo istnieje opcja personalizacji nawet pojedynczych kubków – ręcznego malowania czy dodawania ozdób. Na takim przedmiocie oko klienta spocznie na dłużej a przekaz zostanie utrwalony łatwiej.

Przekucie problemów w atuty

Sporym problemem wielu restauracji czy hoteli jest znikanie elementów zastawy czy wyposażenia. Jedni klienci w roztargnieniu pakują do własnej torby hotelowe ręczniki, inni z premedytacją zabiorą z restauracji kufel w formie nieoczywistej „pamiątki”. Logowana ceramika pozwala z tych problemów zrobić atut. Skoro już klient naraził nas na straty – odnieśmy z tego korzyść. Niezależnie od tego, czy z kubka będzie korzystał osobiście, czy może komuś go podaruje, nasze logo pójdzie w świat i może zachęcić do wizyty kolejne osoby.

Ceramika reklamowa ma mnóstwo zalet. Jedną z nich jest również cena. Trudno znaleźć równie funkcjonalny, estetyczny i zapewniający dużą powierzchnię zadruku gadżet, który jednocześnie kosztowałby tak niewiele. Z tego też powodu ceramika reklamowa może stanowić świetny prezent dla kontrahentów, jak i stałe wyposażenie lokalu.