Z czego wykonać kubki - przewodnik po materiałach
Historia gadżetów reklamowych sięga jeszcze XIX wieku i wiąże się z… oszczędnością. Wydawca lokalnej gazety w Ohio, Jasper Meek, ubolewał nad przestojami pracy jego prasy drukarskiej. Miał on również świadomość, że maszyna sprawdzi się nie tylko do odciskania wzorów na papierze, ale także na innych, płaskich i gładkich powierzchniach – czyli np. na tekstyliach. Zaproponował więc właścicielowi sklepu obuwniczego, że nadrukuje reklamy jego sklepu na płóciennych torbach. Współpraca tych dwóch rezolutnych przedsiębiorców uważana jest za początek ery gadżetów reklamowych. Od razu zauważamy, że już wtedy stawiano na użyteczność. Ta cecha dobrego gadżetu reklamowego pozostała niezmienna do dziś – i właśnie dlatego od całych dziesięcioleci do najpopularniejszych i najwyżej cenionych przez klientów upominków należą kubki. Obecnie mamy do wyboru różne materiały, z których kubki mogą być wykonane, a także odpowiadające im odmienne rodzaje nadruku. Sprawdź, z czego możesz zamówić kubek reklamowy i jakie logowanie będzie na nim wyglądało najlepiej.
Materiał wykonania – z czego może być kubek reklamowy?
W zakresie materiału, z jakiego może być wykonany kubek, mamy cztery podstawowe opcje: ceramika, szkło, stal albo tworzywo sztuczne. Każda z opcji ma swoje zalety i spełnia określone zadania.
Najpopularniejsze są kubki ceramiczne. Jest to tworzywo nieorganiczne o niemetalicznym charakterze, do uzyskania którego potrzebna jest bardzo wysoka temperatura, osiągana w procesie prażenia lub spiekania. Kubki ceramiczne mają szereg zalet. Mogą przyjmować niemal dowolne kształty i rozmiary, dlatego doskonale będą pasować na różnorodne okoliczności: od klasycznych, wygodnych kubków „biurowych”, przez wysmukłe, wysokie kubki do latte i sympatyczne, malutkie kubki do espresso, aż po fikuśne, obłe kubki idealne na jarmarki świąteczne, czy nawet kubki w kształcie serca – na specjalne okazje. A to dopiero początek ich zalet. To właśnie w przypadku kubków ceramicznych mamy najwięcej możliwości logowania. Możemy wykorzystać różne rodzaje nadruku i szeroką paletę kolorów. Grafika czy napis mogą znaleźć się również w miejscach niestandardowych: wewnątrz kubka albo na spodzie.
Kubki szklane uchodzą za bardzo eleganckie. Doskonale sprawdzają się zwłaszcza w przypadku kawiarni, oferujących napoje o niezwykłych kolorach czy układające się warstwami. Aby nie zaburzyć istotnej strony wizualnej, decydujemy się w tym przypadku najczęściej na minimalistyczne zdobienie: niewielki nadruk albo grawer.
Kubki stalowe należą do survivalowego niezbędnika. Są niezastąpione na biwaku, ponieważ można podgrzewać płyny bezpośrednio w nich. Stal jest również materiałem świetnie nadającym się do wykonywania kubków termicznych.
W przypadku tworzywa sztucznego również mamy wiele możliwości: od lekkich, plastikowych, kolorowych kubków, świetnie sprawdzających się w przypadku dzieci, aż po solidne kubki z tritanu, podobnie jak stal wykorzystywane przede wszystkim do produkcji niezniszczalnych kubków termicznych, długo zachowujących ciepło lub chłód.
Techniki logowania – jak można ozdobić kubek reklamowy?
Rozwój technologii i rosnące zainteresowanie klientów sprawiły, że obecnie mamy również ogromny wybór w zakresie wyboru sposobu nanoszenia na kubek reklamowy koloru i grafiki. Barwę możemy nadać ceramice techniką natryskową – czyli równomiernie pokrywając kubek lakierem, na zewnątrz i/lub wewnątrz. Nie tylko wybieramy spośród całej palety RAL, ale możemy też wyróżnić kubek kolorem neonowym, metalicznym czy matowym.
Najpopularniejszym typem nadruku jest nadruk bezpośredni, umożliwiający naniesienie wzoru składającego się z maksymalnie 6 kolorów rastrowych. Nie zostanie on uszkodzony nawet w zmywarce a przy tym jest szybki i tani. Do bardziej skomplikowanych wzorów stosuje się kalkomanię – w ten sposób możemy nanieść na ceramikę nawet zdjęcie o wysokiej rozdzielczości! Do bardzo efektywnych chwytów należy nadruk termiczny, dzięki któremu główny wzór staje się widoczny dopiero po napełnieniu naczynia gorącą wodą.
Nadruk to jednak nie wszystko – możemy zamiast niego zdecydować się na piaskowanie (w przypadku ceramiki i szkła) lub na grawerowanie. Dzięki temu naniesiony wzór zyskuje dodatkową strukturę. Na życzenie klienta może też powstać kubek personalizowany – malowany ręcznie albo zdobiony kryształkami.
Kubki to niemal idealne medium do logowania. Są użyteczne i wszystkim potrzebne, mają stosunkowo dużą powierzchnię przeznaczoną do zadruku a wielość technik sprawia, że nie jest trudno wyróżnić się na tle konkurencji.