W jakich branżach kubki reklamowe będą dobrym pomysłem?
Jednym z elementów nawiązywania i utrzymywania relacji z klientami, jest ofiarowanie im drobnych upominków. Gadżety powinny być zarówno nośnikiem reklamy, jak i pełnić użyteczną funkcję. To właśnie dlatego do najlepszych gratisów należą kubki logowane. W jakich branżach warto na nie postawić?
Gastronomia – ceramika reklamowa jako absolutny must have
Podczas gdy w większości branż kubek reklamowy jest jedną z opcji, to w gastronomii jest absolutnie niezbędny. Dobrym posunięciem jest podawanie klientom napojów i dań w logowanych naczyniach, ale równie trafnym pomysłem jest ich ofiarowanie w prezencie (np. dodawanie do n-tego zamówienia albo rozdawanie na specjalne okazje, takie jak rocznica powstania lokalu, Boże Narodzenie czy Walentynki.
Poligrafia – pokaż, co potrafisz
Jeśli twoja firma zajmuje się wytwarzaniem produktów reklamowych, dobrze jest mieć w ofercie gadżety pokazujące, na co cię stać. Przygotuj zestaw popularnych gratisów, aby w każdym momencie móc je zaprezentować potencjalnym klientom. Kubki reklamowe wręczaj także jako prezent zachęcający do złożenia zamówienia albo podarunek w podziękowaniu za owocną współpracę.
Księgarnia – bo kubek herbaty pasuje do dobrej książki
Do rzadko których produktów gratis w postaci kubka pasuje tak dobrze, jak do księgarni. Jeśli naczynie jest naprawdę pomysłowe, może nawet wejść do stałej oferty lokalu i generować zyski. Świetnym posunięciem jest również dodawanie kubków do dużych zamówień albo rozdawanie ich podczas targów książki czy innych imprez tematycznych. W końcu kubek gorącej herbaty czy kakao i dobra książka to wyjątkowo udany duet.
Edukacja – nauka nad kubkiem kawy
Oferujesz usługi edukacyjne? Prowadzisz szkołę policealną lub wyższą, sprzedajesz szkolenia i kursy? Nauka jest o wiele przyjemniejsza, gdy zakuwaniu towarzyszy aromatyczna kawa albo pyszna herbata. To dlatego wręczenie kubka reklamowego z ciekawą grafiką jest świetnym posunięciem zarówno podczas targów edukacyjnych czy konferencji, jak i w podziękowaniu za dołączenie do grona uczniów, studentów czy kursantów.
TSL – najlepszy kubek to kubek termiczny
Transport, spedycja i logistyka to dziedziny kojarzące się z dużą odpowiedzialnością, a jednocześnie z wieloma godzinami spędzonymi za kółkiem. Zarówno pracę umysłową, jak i prowadzenie ciężarówki, umila mocna kawa albo dobrze zaparzona herbata. Jeśli więc chcesz podarować swojemu klientowi gadżet, który naprawdę się przyda i będzie regularnie wykorzystywany, postaw na logowany kubek.
IT – kubek z memem branżowym
Możliwe, że o żadnej branży nie powstało tyle memów, co o IT. Warto wykorzystać ogromny potencjał tych śmiesznych internetowych grafik w tworzeniu wizerunku firmy. Informatycy lubią memy i najczęściej lubią także dobrą kawę, dlatego podarowanie im kubka będzie mistrzowskim posunięciem – zwłaszcza jeśli poświęcimy chwilę na wymyślenie naprawdę trafnego dowcipu, który wywoła uśmiech z każdym łykiem napoju.
Sprzęt RTV – chillout z filmem lub płytą i kubkiem herbaty
Jeśli jesteś producentem albo dystrybutorem sprzętu RTV – zestawów kina domowego czy audiofilskich systemów odsłuchu – podarowanie klientowi tanich słuchawek czy pendriva byłoby posunięciem kiepsko wpływającym na wizerunek. Z kolei wydawanie setek złotych na jeden gadżet nie spodoba się ani zarządowi, ani księgowości. Idealnym rozwiązaniem jest kubek z branżowym hasłem lub grafiką, który na dodatek może towarzyszyć obdarowanemu podczas uczty muzycznej czy filmowej.
Przemysł ciężki – dla praktycznych klientów
Przedsiębiorstwa produkcyjne, zwłaszcza te z obszaru przemysłu ciężkiego, mają problem z tworzeniem gadżetów. Trudno przecież podarować klientowi stalową walcówkę albo ciecz ropopochodną. Rozwiązanie jest bardzo proste – kubek reklamowy jest doskonałym nośnikiem reklamy. Grafika, hasło czy logo będą na nim wyglądać świetnie niezależnie od branży.
Rozrywka i eventy – do wspominania dobrych chwil
Kubki stanowią idealny gadżet z różnego typu imprez czy eventów. Kolejna edycja festiwalu, koncert, premiera albumu, wernisaż, dni miasta – każda okazja jest dobra do podarowania kubka. Uczestnicy będą wspominać miłe chwile za każdym razem, gdy zrobią sobie w nim herbatę czy kawę.
Powyższy katalog branż, w których sprawdzą się kubki logowane, nie stanowi listy zamkniętej. Ze względu na swoją uniwersalność, ceramika reklamowa stanowi prezent idealny dla klientów większości przedsiębiorstw. Na kubku z łatwością zmieści się nawet spora, szczegółowa grafika, a ponieważ będzie on codziennie wykorzystywany, klienci przyzwyczają się do brandingu i to właśnie twoja firma przyjedzie im do głowy jako pierwsza, gdy będą poszukiwać określonych produktów czy usług.