Turystyka - jakie gadżety reklamowe będą najlepsze?

Aby otworzyć i prowadzić przedsiębiorstwo z branży turystycznej, trzeba wykazać się biznesową odwagą oraz doskonałym wyczuciem nastrojów rynkowych. Z roku na rok pewne preferencje klientów pozostają niezmienne, ale inne ulegają drastycznym modyfikacjom. Utrzyma się tylko to biuro podróży, które będzie w stanie elastycznie dopasować ofertę do szerokiego grona odbiorców albo przeciwnie – wybrać bardzo konkretny typ klienta, który następnie pozostanie wierny marce. Niezależnie od obranej drogi, należy jeszcze skutecznie zawalczyć z konkurencją. Do przypominania o firmie i zachęcania do skorzystania z jej oferty, najlepiej nadają się gadżety reklamowe. Które wybrać, aby z sensem rozdysponować budżet marketingowy?

Kubek reklamowy – stała przypominajka o ofercie firmy

Biur podróży jest na rynku dosyć sporo. Jak przypomnieć klientowi, że to właśnie do nas powinien zajrzeć w pierwszej kolejności? Podczas rozmowy z konsultantem czy też w trakcie odwiedzania stoiska na targach, warto wręczyć mu gadżet, który będzie jednocześnie estetyczny, ale też funkcjonalny. Znacznie zwiększamy w ten sposób szanse, że potencjalny klient przypomni sobie o nas w trakcie wykonywania codziennych czynności. Do takich właśnie rytuałów należy picie kawy czy herbaty – stąd właśnie tak ogromna popularność kubków reklamowych w roli gadżetów. Dostępne techniki barwienia i zdobienia pozwalają na stworzenie naprawdę pięknego dzieła sztuki użytkowej. Dodatkowo kubek ma relatywnie dużą powierzchnię, na której da się zmieścić nie tylko logo, ale też ciekawą grafikę, inspirujący cytat a nawet dane kontaktowe czy kod QR.

Gadżety plażowe – najlepszy prezent dla klienta all inclusive

Większość Polaków nadal wybiera wczasy all inclusive – czyli słodkie lenistwo w znanym kurorcie, nad basenem, z dostępem do barku i do ciekawych wycieczek fakultatywnych. To dlatego doskonale sprawdzą się gadżety dodatkowo umilające czas spędzony na plaży. Możesz wręczyć parawan czy parasol, ale równie dobrze sprawdzą się drobniejsze upominki – przenośny wiatraczek, szybkoschnący ręcznik, okulary przeciwsłoneczne, daszek czy frisbee.

Butelka, termos – dla amatorów turystyki outdoorowej

Mając na uwadze profil większości klientów biur podróży, wybierających all inclusive, nie można zapominać o rosnącej liczbie podróżników zainteresowanych bardziej zwiedzaniem okolicy niż wylegiwaniem się na plaży. Dla gości zainteresowanych tego typu ofertami, warto mieć w zanadrzu nieco inny zestaw gadżetów. Doskonale sprawdzą się butelki z filtrem (np. dla tych, którzy wybierają egzotyczne destynacje i liczne wycieczki) albo termosy (dla klientów zainteresowanych ofertą zimową).

Gadżety survivalowe – dla turystów-twardzieli

Największymi hardcorami wśród klientów biur podróży są ci, którzy poszukują wrażeń ekstremalnych. W agencjach zajmujących się wynajmem glampów czy campingów albo organizacją wycieczek typu survivalowego, idealnymi gadżetami będą zatem wszystkie sprzęty ułatwiające przetrwanie w trudnych warunkach. Sprawdzi się np. mini-kuchenka gazowa, blaszany kubek z karabińczykiem, multitool, latarka czy powerbank.

Elektronika – sprzymierzeniec turysty

Powerbank jest z resztą świetnym gadżetem właściwie dla wszystkich turystów – w końcu nikt nie lubi, gdy telefon rozładowuje się w trakcie wycieczki na skutek zbyt intensywnego robienia zdjęć i kręcenia filmów. Zamiast rezygnować z upamiętniania urlopu, lepiej mieć w plecaku poręczny powerbank. W trakcie podróży samolotem czy autokarem zbawienne mogą się także okazać przyzwoitej jakości słuchawki dokanałowe. Pamięć telefonu pomoże zwolnić pendrive. Decydując się na elektronikę miej jednak na uwadze, że nie mogą to być sprzęty kiepskiej jakości – nie tylko mogą one zawieść w najmniej oczekiwanym momencie, ale też podkopią zaufanie do firmy. Elektronikę oferuj zatem tylko klientom premium, dbając o jej dobre parametry użytkowe.

Turystyka jest jedną z branż budzących wyjątkowo pozytywne skojarzenia. Klienci z radością przeglądają oferty i nie mogą się doczekać możliwości skorzystania z nich. Do wyjazdu na letnie wakacje, zimowe ferie czy krótkie city break raczej nikogo nie trzeba namawiać. Sztuką jest jednak przekonanie potencjalnego klienta, że to właśnie naszą firmę powinni wybrać. Oczywiście gadżety reklamowe nie będą w tym przypadku tak istotne, jak ceny ofert, warunki w hotelach czy obsługa klienta, ale w sytuacji porównywania kilku podobnych opcji, mogą przeważyć szalę na korzyść tej firmy, która wymyśliła najciekawszy upominek dla klientów.