Trendy w gadżetach reklamowych na 2023 rok

Gadżety reklamowe są doskonałym sposobem na nawiązywanie i podtrzymywanie relacji biznesowych. Niezobowiązujący upominek będzie wytwarzał pozytywne skojarzenia z firmą i sprawi, że obdarowany chętniej skorzysta z jej oferty. Jakie gadżety będą popularne w 2023 r.? W co warto się zaopatrzyć, aby zawsze mieć pod ręką miły drobiazg, do rozdysponowania podczas wizyty handlowej, targów czy w formie paczki dla kontrahenta?

Użyteczność przede wszystkim

Coraz większą popularność zyskują upominki użyteczne. Minęły już czasy nieprzydatnych bibelotów, stojących na biurkach. Pracownicy i właściciele firm cenią sobie wygodę i komfort w miejscu pracy, dlatego największą przyjemność sprawi im gadżet, który nie tylko będzie ładnie wyglądał, ale również może przyczynić się do zwiększenia efektywności, ułatwić czy po prostu uprzyjemnić wykonywanie codziennych obowiązków.

Do upominków z tej kategorii, które warto mieć na stanie w 2023 r., należą wyroby ceramiczne – kubki, filiżanki, szklanki a nawet kufle z grafiką lub logotypem. Taki prezent będzie na bieżąco użytkowany i sprawi, że nazwa firmy utrwali się w pamięci osoby obdarowanej.

Równie popularne są gadżety elektroniczne: pendrivy, wielofunkcyjne ładowarki, słuchawki, power banki – niezbędne obecnie w każdej firmie i domu.

Gadżety sezonowe

Wybierając się z wizytą handlową czy na konferencję, warto mieć przy sobie również upominek, który sprawdzi się tu i teraz. Latem warto więc postawić na akcesoria przydatne podczas wakacyjnych wypadów (np. wodoodporne woreczki na telefon, przypinki do identyfikacji bagażu) czy też zapewniające komfort w upale (np. przenośne wiatraczki, szklane butelki na napoje).

Z kolei zimą powinniśmy podarować kontrahentom sprzęt do walki z mrozem i śniegiem – drapaczki do szyb samochodowych czy przenośne żelowe podgrzewacze dłoni. W paczkach świątecznych nie może zabraknąć typowych dla tego okresu akcentów – np. korzennej herbaty czy pierniczków.

Personalizacja – sposób na wytworzenie więzi

Największą moc przekonywania mają prezenty podarowane z namysłem. Kubek z logotypem firmy może otrzymać każdy, ale kubek z imieniem czy osobistą dedykacją sprawi, że osoba przyjmująca taki prezent poczuje się naprawdę doceniona.

Doskonałym wyborem w zakresie gadżetów personalizowanych są te, które nie generują dużych kosztów przy wykonywaniu pojedynczych sztuk. Świetnie sprawdzi się zatem ceramika z grawerem lub z kolorową grafiką nanoszoną metodą kalkomanii.

Ekologia – modna i pożyteczna

Popularność ekologicznych rozwiązań wynika z jednej strony z faktycznej troski o środowisko, a z drugiej – ze swoistej mody. Niezależnie od motywacji, sam nurt jest bardzo pożyteczny, zachęca bowiem do oszczędzania zasobów naturalnych.

To dlatego od kilku sezonów gadżety ekologiczne są prawdziwym hitem i nie ulegnie to zmianie również w 2023 r. Doskonałym wyborem będzie zatem podarowanie kontrahentowi notesu wytworzonego w procesie recyklingu papieru czy szklanej butelki, stanowiącej alternatywę dla jednorazowych butelek plastikowych.

Eksperckie gadżety dla profesjonalistów

W każdej branży istnieją gadżety zawsze witane z uśmiechem, przeznaczone dla wykonawców danego zawodu i specjalistów w jakimś fachu. Ich ofiarowanie zawsze będzie mile widziane.

Jeśli więc chcesz sprawić przyjemność klientowi w branży mechanicznej, możesz mu podarować kompaktowy multitool, spawaczowi przyda się logowany spoinomierz a restaurator z przyjemnością przyjmie komplet filiżanek.

Upominkowe evergreeny

Istnieje kategoria gadżetów, które nigdy nie wychodzą z mody i cieszą się popularnością od lat. To przede wszystkim przedmioty niezbędne w funkcjonowaniu przedsiębiorstwa, potrzebne w każdej firmie i użytkowane na co dzień.

Należą do nich przede wszystkim artykuły biurowe: kalendarze, terminarze, notesy, karteczki samoprzylepne, długopisy. Zawsze udanym prezentem będzie również kubek, w którym można wypić codzienną poranną kawę, a także wizytownik czy osłonka na kamerę w laptopie.

Gadżety premium skuteczniejsze niż masówka

Narastającym od kilku lat trendem jest większa efektywność gadżetów premium od tych rozdawanych masowo. Okazuje się, że zamiast obdarować na targach kilkaset losowych osób tanią i niezbyt użyteczną smyczą na klucze, lepiej przywieźć na imprezę kilka sztuk lepszych prezentów i wręczyć je tym odwiedzającym, którzy faktycznie są zainteresowani ofertą firmy.

Klientowi premium warto więc wręczyć lepszy sprzęt elektroniczny, elegancki zestaw piśmienniczy lub praktyczny komplet ceramiki. Jeśli jesteś z kontrahentem w dobrych stosunkach, możesz również podarować mu lepszy alkohol – nie rób tego jednak w przypadku klientów, z którymi dopiero nawiązujesz współpracę.

Pozostali goście stoiska targowego również nie powinni odchodzić z niczym, ale w tym przypadku wystarczy kilka kilogramów logowanych krówek.

Wybór gadżetów reklamowych zazwyczaj nastręcza wielu problemów – ogromny wybór sprawia, że ciężko zdecydować się na konkretną opcję. Zawsze przed zakupem zadaj więc sobie pytanie, czy tobie taki upominek sprawiłby przyjemność? Jeśli tak – możesz śmiało finalizować zamówienie.