Targi branży beauty - w jakie gadżety zainwestować?

Targi branżowe to najlepsza okazja do zaznajomienia klientów z ofertą firmy czy też w ogóle poinformowania ich o jej istnieniu. Poza przygotowaniem ciekawej prezentacji oferty, trzeba jeszcze jednak utrzymać uwagę klienta. Podczas eventu związanego z branżą beauty, potencjalny klient odwiedzi prawdopodobnie kilkanaście do nawet kilkudziesięciu stoisk. Na każdym może utrzymać ulotki czy wizytówki, ale te łatwo się gubią i nie pozostają w pamięci. By mieć pewność, że po powrocie do domu, nawet wiele dni później, klient zainteresowany usługą beauty skontaktuje się właśnie z nami, warto mu wręczyć coś, co skutecznie mu o nas przypomni. Sprawdź, które gadżety najlepiej sprawdzą się na targach z branży kosmetycznej i well being.

Próbki własnych produktów

Branża beauty to bardzo obszerne pojęcie. Należą do niej wszystkie podmioty, które w swojej działalności koncentrują się na urodzie oraz dobrym samopoczuciu. Są to m.in. salony fryzjerskie i kosmetyczne, kosmetologia, podologia i trychologia, stylizacja brwi, rzęs i paznokci, depilacja, makijaż (w tym permanentny), tatuaż, piercing, gabinety masażu, SPA i odnowy biologicznej, a także podmioty sprzedające preparaty do pielęgnacji pozabiegowej oraz prowadzące działalność edukacyjną (np. szkolenia). Wiele z tych podmiotów posiada własne linie produktów, które są używane wyłącznie w firmowych salonach. Wręczenie ich próbek podczas eventu może się okazać jedną z najskuteczniejszych form marketingu.

Kubek z logo lub motto

Trudno o bardziej uniwersalny gadżet, niż kubek reklamowy. Dzięki dużej powierzchni i rozmaitym metodom barwienia oraz ozdabiania, kubek stanowi świetne podłoże do przekazania istotnych dla marki informacji. Może to być tylko logo, można na nim zamieścić nawet informacje kontaktowe albo kod QR. Sprawdzi się także intrygująca grafika albo inspirujące motto. Ogromną zaletą kubków reklamowych jest fakt, iż są one nie tylko estetyczne, ale również użyteczne. Potencjalny klient będzie sobie przypominał o naszej firmie za każdym razem, gdy przyjdzie mu ochota na świeżą porcję kawy czy herbaty. W ten sposób prawdopodobieństwo skorzystania z naszej oferty znacznie wzrasta, nawet wiele tygodni po evencie.

Gadżety do pielęgnacji ciała

Branża beauty nieodłącznie wiąże się zarówno z kosmetykami, jak i z różnego typu przedmiotami, dzięki którym pielęgnacja staje się łatwiejsza, przyjemniejsza i efektywniejsza. Takie właśnie drobne akcesoria warto wręczyć gościom naszego stoiska. Mogą to być np. separatory do malowania paznokci, opaski na włosy przydatne podczas zabiegów na twarz czy ręczniki ułatwiające wchłanianie się odżywki do włosów. Pamiętaj tylko, aby taki gadżet był związany z konkretnym typem działalności oraz żeby faktycznie spełniał swoją rolę.

Prozdrowotne prezenty

Uroda nieodłącznie wiąże się ze zdrowiem – albo tak przynajmniej być powinno, jeśli swoją działalność prowadzisz odpowiedzialnie, z troską nie tylko o efekt wizualny, ale i o dobrą kondycję skóry, włosów czy paznokci klientek i klientów. W duchu holistycznego podejścia do zdrowia i pielęgnacji ciała, warto jako gadżet podarować artykuł, który przyczyni się do polepszenia stanu zdrowia – np. licznik kroków zachęcający do aktywności fizycznej czy świecę z naturalnego wosku pszczelego, która podczas spalania wypełnia powietrze korzystnymi dla skóry składnikami, takimi jak wit. A czy skwalan.

Artykuły spożywcze w roli gadżetu

Nie bez powodu podczas targów na większości stoisk możemy się poczęstować cukierkami, krówkami czy innymi słodyczami – stara zasada „przez żołądek do serca” działa również w kontekście biznesowym. Pamiętaj jednak, aby w swojej komunikacji marketingowej być spójnym i zamiast niezbyt zdrowych słodkości, podarować gościom stoiska artykuły spożywcze przyczyniające się do poprawy kondycji ich skóry, paznokci czy włosów. Mogą to być np. specjalnie skomponowane herbatki funkcjonalne, shoty witaminowe albo lizaki czy żelki bez dodatku cukru, wykonane na bazie soków warzywno-owocowych.

Nie ma chyba gadżetu, który usatysfakcjonowałby każdego obdarowanego. Wybierając upominki do rozdania na targach, staraj się więc jak najlepiej dopasować do potrzeb swojej grupy docelowej. W jej precyzyjnym wskazaniu pomocne może się okazać opracowanie person – czyli modelowych klientów. To pod ich kontem konstruuje się całą komunikację marketingową, łącznie z wyborem gadżetów ale także konkretnych imprez branżowych, na których prawdopodobieństwo spotkania jak największej ilości potencjalnych klientów jest najwyższe.