Statystyki dotyczące kubków z nadrukiem - część II

Statystyki dotyczące kubków z nadrukiem - część II

W poprzednim wpisie przytoczyliśmy kilka ważnych statystyk dotyczących kubków z nadrukami. Pisaliśmy między innymi o ich popularności wśród klientów, średnim czasie używania oraz liczbie ekspozycji komunikatu marketingowego.

 Jednak to nie wszystkie statystyki dotyczące tych popularnych upominków promocyjnych. Jakie jeszcze ciekawe informacje można znaleźć w badaniach rynkowych? 

85% zapamiętywalności reklam na kubkach z nadrukiem

 Jednym z najważniejszych kryteriów oceny skuteczności akcji promocyjnej jest budowanie spontanicznej świadomości marki. W tym względzie kubki reklamowe nie mają sobie równych. Badania pokazały, że aż 85 procent klientów zapamiętuje logo firmy i komunikat marketingowy na kubku. To wynik dwukrotnie lepszy niż w przypadku innych form promocji.

 

Budowanie wizerunku marki – jak zrobić to właściwie?

Zobacz wpis

Zwrot z inwestycji

Kampanie z wykorzystaniem gadżetów reklamowych nie zapewniają możliwości precyzyjnego obliczania zwrotu z inwestycji. Dlatego marketerzy posługują się inny wskaźnikiem - CPI (ang. Cost Per Impression). Wskaźnik ten pozwala na określenie ile należy wydać na pojedynczą ekspozycję logotypu i komunikatu marketingowego.  Kubki reklamowe pozwalają uzyskiwać bardzo niski CPI. Przy niewysokim koszcie generują ponad tysiąc interakcji w ciągu roku. Oznacza to, że koszt pojedynczej ekspozycji wynosi maksymalnie 1-2 grosze. Fakt ten dostrzegli w ubiegłym roku amerykańscy marketerzy. Statystyki rynku reklamowego wykazały wzrost udziału kubków reklamowych w ogólnych zakupach gadżetów reklamowych z 7,5 do 9 procent. Co ciekawe jest to pierwszy rok wzrostów po wielu latach stabilności.