Statystyki dotyczące kubków z nadrukiem - część I
Statystyki dotyczące kubków z nadrukiem - część I
Zadaniem marketerów jest umiejętne przyciągnięcie nowych klientów i budowanie ich lojalności. Jak sprawdzić czy podejmowane działania są efektywne i przynoszą oczekiwane efekty? Jednym z najlepszych sposobów są badania marketingowe.
W Wielkiej Brytanii i USA przeprowadzono bardzo ciekawe badania dotyczące skuteczności reklamy przy wykorzystaniu gadżetów reklamowych - w tym kubków z nadrukami. Jakie wnioski można z nich wyciągnąć? Czy kubki reklamowe są popularnym i efektywnym gadżetem?
Nawet 78% potencjalnych klientów posiada kubki reklamowe
Badania marketingowe pokazują, że w opinii klientów, że kubki reklamowe są trzecim najbardziej lubianym rodzajem gadżetów reklamowych. Większą popularnością cieszą się wśród mężczyzn, który umieścili je nawet na pierwszym miejscu.
Aż 78 procent konsumentów brytyjskich posiada kubki reklamowe i używa ich regularnie. W Stanach Zjednoczonych wskaźnik ten przekracza 50 procent. Są to wyniki robiące wrażenie na specjalistach odpowiedzialnych za kampanie marketingowe i dowód na to, że warto wykorzystywać ten rodzaj upominków dla klientów w planowanych kampaniach promocyjnych.
Kubki reklamowe są używane co najmniej przez rok
Prowadzone w Wielkiej Brytanii i USA badania dostarczają także inne ciekawe dane. Np. dotyczące średniego czasu użytkowania kubków reklamowych. Statystyczny klient przechowuje i używa kubka z nadrukiem średnio przez 12 miesięcy. I jest to najlepszy wynik spośród wszystkich upominków reklamowych wykorzystywanych przez firmy prowadzące działalność w tych dwóch krajach.
12 miesięcy to zdecydowanie wystarczający czas na zbudowanie świadomości marki, rozpoczęcie relacji handlowej i rozwój lojalności klientów.
Ponad 1000 ekspozycji w ciągu roku
Warto przytoczyć jeszcze jedną ważną statystykę. Otóż okazuje się, że kubki reklamowe generują nawet 1000 ekspozycji komunikatu marketingowego w ciągu roku. I mowa tu wyłączone o odbiorcach tego popularnego upominku. Warto przy tej okazji przypomnieć, że nie są oni jedynymi adresatami promocji. Kubki reklamowe używane są bowiem nie tylko w domach, ale także w biurach i na ulicach, dzięki czemu komunikat marketingowy trafia do kolegów z pracy, towarzyszy podróży komunikacją miejską lub osób mijanych na ulicach. W ten sposób krąg odbiorców ulega naturalnemu powiększeniu. Zwiększa się też liczba ekspozycji. I to stopniu, który trudno oszacować.