Rodzaje kubków reklamowych ze względu na sposoby nadruku
Każdego roku w ofercie firm poligraficznych pojawiają się nowe gadżety, na których można umieścić swoje logo czy inny rodzaj nadruku. I za każdym razem okazuje się, że stare, sprawdzone rozwiązania są jednak najlepsze. Zwłaszcza w obliczu konieczności racjonalizacji zużycia zasobów i mediów, powinniśmy stawiać na gadżety, które nie tylko ciekawie wyglądają, ale też spełniają konkretną rolę. Niepraktyczne drobiazgi cieszące oko przez chwilę a następnie trafiające do szuflady czy wprost do kosza, przegrywają zatem z gadżetami przydatnymi, które można wykorzystywać na co dzień całymi miesiącami czy nawet latami. Do takich właśnie gratisów należą kubki logowane. Nie tylko oferują one sporą przestrzeń do zamieszczenia przekazu marketingowego, ale także stanowią przedmiot codziennego użytku, dzięki któremu klient oswaja się z kolorystyką, logotypem czy hasłem firmy. Sprawdź, jaki nadruk może się znaleźć na takim kubku.
Zanim powstanie nadruk – opcjonalna koloryzacja
Podstawowym kolorem kubka jest biel. W przypadku sporej części planowanych nadruków to właśnie ona stanowi idealną bazę (np. dla kalkomanii czy dla szczegółowych grafik). Bardzo często jednak warto zdecydować się na kolor, który nada charakteru kubkowi.
Obecnie do koloryzacji stosuje się technikę natryskową. Pozwala ona na szybkie, równomierne i efektywne pokrycie farbą całej powierzchni kubka lub wybranych jego fragmentów. Farba nie łuszczy się, nie blednie i nie zmywa. Jest całkowicie bezpieczna w użytkowaniu. Kubek można zmywać w zmywarce lub podgrzewać w mikrofali.
Dodatkowym atutem jest możliwość wyboru ciekawych opcji kolorystycznych. W grę wchodzi cała paleta RAL, a także kolory neonowe, metaliczne, efekt błyszczący lub matowy, lustrzany oraz mataliczny.
Nadruk bezpośredni – urok prostoty
Główną cechą nadruku bezpośredniego jest nanoszenie grafiki od razu na kubek, bez kalki. Prostota łączy się z funkcjonalnością: logo umieszczone na kubku w ten sposób jest wyjątkowo trwałe. Nadruk zniesie setki cykli w zmywarce.
Dodatkowo nadruk bezpośredni nie wymaga wiele czasu, zatem jest świetną opcją na gadżet last minute. Co więcej, to najtańsza z dostępnych technik zdobienia. Jeśli więc szukasz pomysłu na prezent ekonomiczny, praktyczny i estetyczny – wybierz kubek z nadrukiem bezpośrednim.
Druk fotograficzny – kalkomania o wysokiej rozdzielczości
Chcesz pokazać klientowi coś więcej? Może sprzedajesz wycieczki do egzotycznych lokalizacji, których zdjęcia po prostu trzeba zobaczyć? A może właśnie stworzyłeś szczegółowy plakat, wymagający użycia wielu barw i tonów? Idealnym rozwiązaniem w tej sytuacji jest kalkomania.
Grafika zostaje naniesiona na kubek za pośrednictwem specjalnej kalki. Dzięki temu możliwe jest uzyskanie rastrowej, fotograficznej jakości zdjęcia czy obrazu. Ze względu na ręczną pracę, realizacja zamówienia wymaga więcej czasu, ale za to gwarantuje spektakularny efekt.
Nadruk termiczny – kubek z niespodzianką
Do ciekawych opcji zaliczyć można nadruk termiczny. Jest on stosowany wyłącznie w zestawieniu z którąś z poprzednich form – nadrukiem bezpośrednim lub kalkomanią. Najpierw na kubku umieszczana jest grafika docelowa – ta, którą mają zobaczyć klienci. Kolejny krok to pokrycie jej warstwą lakieru termicznego w ciemnym kolorze. Gdy kubek nie jest użytkowany, warstwa termiczna jest widoczna. Pod wpływem wlewania do naczynia gorącej cieczy, lakier staje się na pewien czas przezroczysty, ujawniając grafikę znajdującą się pod spodem.
Oczywiście można pokryć cały kubek warstwą termiczną, ale warto też podejść do tematu bardziej kreatywnie. Lakier znikający pod wpływem ciepła może przesłonić tylko część kubka, tworząc zagadkę czy niespodziankę. Można również pozostawić miejsce, które nie będzie pokryte warstwą termiczną – np. logo, które w ten sposób będzie widoczne cały czas.
Nie tylko nadruk – grawerowanie i piaskowanie
Poza samym nadrukiem, istnieją również inne formy zdobienia kubków. Do najpopularniejszych należą grawerowanie oraz piaskowanie, pozostawiające wklęsły wzór. Podczas grawerowania używa się bardzo precyzyjnego lasera, przy piaskowaniu nieosłoniętą część kubka bombardują drobinki piasku pod wysokim ciśnieniem.
Techniki grawerowania i piaskowania można łączyć z koloryzacją i nadrukiem, tworząc w ten sposób niepowtarzalne dzieła sztuki reklamowej.
Efekt marketingowy kubka reklamowego zależy przede wszystkim od pomysłowości grafika. Warto jednak zwrócić uwagę na technologię, aby znać jej możliwości i ograniczenia, co z kolei pozwoli na precyzyjne dopasowanie konkretnego rozwiązania do celu, jaki ma spełniać kubek. Gadżety uniwersalne muszą być o wiele trwalsze niż sezonowe, natomiast w przypadku gratisów personalizowanych liczy się przede wszystkim efekt „wow!”. Wybierz odpowiednią formę, aby następnie kreatywnie pobawić się treścią.