Reklama to nie tylko ceramika reklamowa - zobacz, co jeszcze warto dać klientowi

Od wielu lat kubki reklamowe nie wypadają ze ścisłej czołówki najczęściej zamawianych gadżetów reklamowych. Z czasem dołączyły do nich również inne wyroby ceramiczne – eleganckie filiżanki, logowane szklanki, a nawet kieliszki i kufle czy miseczki. Ceramika jest świetnym pomysłem na prezent, ponieważ jest jednocześnie estetyczna i pożyteczna. Ale przecież nie można ciągle ofiarowywać klientom tylko kubków. Sprawdź, jakie inne gadżety warte są uwagi.

Notes, długopis, terminarz, kalendarz – gadżetowe evergreeny

Niezależnie od branży, zawodu i zajmowanego stanowiska, nie ma chyba nikogo, komu nie przydałby się kalendarz i terminarz, notes lub zrywane karteczki, a także dobrze piszący długopis. Zwracaj uwagę zarówno na wygląd produktu, jak i na jego jakość – aby gadżet był naprawdę użyteczny, korzystanie z niego powinno być intuicyjne i przyjemne.

Prezenty na lato – na plażę i do parku

Dobrym zabiegiem jest wykonanie co najmniej dwóch serii gadżetów – jedne będą ofiarowywane zimą a drugie – latem. Na ciepłe miesiące każdemu przyda się sprzęt plażowy i piknikowy. Każdemu przyda się składany koc z wodoodpornym podszyciem, szklana butelka z filtrem, mały wiatraczek na baterie czy drobne akcesoria sportowe, takie jak frisbee czy zestaw do badmintona.

Prezenty do zimę – na spacer i do samochodu

Zestaw gadżetów zimowych powinien natomiast zabezpieczać przed chłodem. Doskonale sprawdzą się chemiczne ocieplacze do dłoni, logowany termos, a także skrobaczka do samochodowych szyb czy miotełka. Zima to również czas gadżetów świątecznych – ciepłe skojarzenia wywoła np. świeca zapachowa czy uniwersalne skarpety z norweskim wzorem.

Odzież reklamowa – oszczędnie z logowaniem

Ubrania to jedne z tych gadżetów, z których ofiarowaniem musimy być bardzo ostrożni. Co z tego, że wykosztujesz się na polar z wielkim logotypem, skoro klient będzie go zakładał tylko do garażu, no bo kto by chciał chodzić w nim po ulicy? Zrezygnuj z dużych symboli graficznych. O wiele lepiej sprawdzi się dyskretny haft w tym samym kolorze, co całe ubranie. Klient zrozumie, że naprawdę troszczysz się o jego samopoczucie.

Elektronika – przydatna a nie najtańsza

W dzisiejszym świecie na czoło najpopularniejszych gadżetów wysuwają się te elektroniczne. W tym przypadku pójście na ilość jest szczególnie zgubne. Kiepskiej jakości pendrive czy słuchawki wywołają irytację, która przełoży się na złe skojarzenia z firmą. Elektroniczne gadżety zachowaj dla kluczowych klientów i zamów te lepsze – np. powerbank o dużej pojemności czy ładowarkę z zestawem różnorodnych końcówek.

Eko-gadżet – na topie i z misją

Planując swój budżet marketingowy, weź pod uwagę również gadżety związane z szeroko pojętą ekologią. Są one popularne zarówno z uwagi na modę, jak i ze względu na rosnącą świadomość użytkowników. Stawiaj na prezenty wykorzystane z biodegradowalnych materiałów albo z surowców pochodzących z recyklingu lub na przedmioty wielorazowe, mogące zastępować te jednorazowe (np. tekstylne torby na zakupy).

Umilacz czasu – dla oderwania wzroku od smartfona

Już od lat przywykliśmy do wyjmowania smartfona za każdym razem, gdy trzeba choć chwilę na coś poczekać – czy to w kolejce do urzędu lub lekarza, czy w trakcie pracy. Bardzo ciekawym pomysłem jest ofiarowanie gadżetu, który umili tych kilka minut bez konieczności patrzenia w ekran. Może to być np. pop fidget czy mini-gierka logiczna.

Gadżety lokalne – czym chata bogata

Jeśli twoja firma podkreśla w komunikacji marketingowej swoją lokalność, idź za ciosem i również w formie gadżetów wybierz lokalne produkty. Powinno to być coś unikatowego, z czego słynie region – np. pendrive z zatopionymi w obudowie bursztynami nad morzem a z kawałkami węgla – na Śląsku.

Voucher – wybierz sobie prezent

Chcesz mieć pewność, że podarowany prezent naprawdę przypadnie do gustu i będzie wykorzystywany? Pozwól klientowi samemu zdecydować, co sprawi mu przyjemność i zamiast klasycznego, materialnego gadżetu, podaruj mu voucher z licznymi możliwościami jego realizacji (np. przeżycie do wyboru z katalogu od firmy współpracującej z podmiotami na terenie całego kraju, voucher do sieciowego kina, salonu SPA lub restauracji).

Dobry gadżet reklamowy powinien być wybrany naprawdę starannie. Musi on zachęcać zarówno formą i jakością wykonania, jak i funkcjami, do jakich się nadaje. Decydując się na prezent dla klienta, zastanów się przede wszystkim, co naprawdę może mu się przydać. Dzięki temu nie wydasz pieniędzy na drobiazgi, które powędrują od razu do szuflady.