Programy lojalnościowe - czy ktoś o nich jeszcze pamięta?

Programy lojalnościowe – czy ktoś o nich jeszcze pamięta?

Programy lojalnościowe - czy ktoś o nich jeszcze pamięta?

Z programami lojalnościowymi spotykamy się podczas niemal każdych zakupów. Niezależnie od tego, czy są to zakupy stacjonarne czy internetowe, propozycje założenia karty klienta lub dołączenia do newslettera pojawiają się prawie zawsze. Teoretycznie, nikt nie ma wątpliwości, że program lojalnościowy jest jednym ze strategicznych elementów utrzymania klienta. Jednak czy klienci też pamiętają o tym, że dołączyli do tego czy innego programu lojalnościowego?

 

Program lojalnościowy w mojej firmie – czy warto?

 

Program lojalnościowy ma na celu uatrakcyjnić nasza ofertę i zachęcić klienta do ponownego skorzystania z niej lub do polecenia naszej firmy. Formy programów lojalnościowych mogą być różne i wiele zależy od grupy klientów, ich potrzeb oraz celu wprowadzenia programu lojalnościowego. Punkty w programach lojalnościowych mogą być przyznawane za zakupy na określoną kwotę, za zapisy do newslettera, za polecenia i za wszystko, co mogłoby zachęcić klienta do wykonania oczekiwanego przez nas działania. Jednak same punkty to nie koniec. w zamian za określona ich liczbę klienta powinna zachęcać nagroda, którą może otrzymać. Wartość nagród możesz określić względem zebranych punktów, jednak pamiętaj, aby były one atrakcyjne. Mogą to być zarówno przydatne gadżety takie, jak zestawy ceramiczne z nadrukiem, kubki reklamowe czy komplet szklanek, ale też nagrody pieniężne, zniżki czy kupony rabatowe.

Z całą pewnością, warto wdrożyć w firmie program lojalnościowy.

Należy jednak zawsze pamiętać o tym, że samo wprowadzenie go nie wystarczy. Nasze działania wizerunkowe powinny uwzględniać także zachęcanie klienta do czynnego korzystania z programu i sprawiać, że oferowane profity będą dla niego atrakcyjne.

Przewiń do góry