Otwierasz gastronomię? Zadbaj o odpowiednie obrandowanie ceramiki!

Własna działalność gospodarcza to za każdym razem wiele obowiązków, ale i wiele satysfakcji. Jednakże gastronomia wyróżnia się na tym tle – to biznes wysokiego ryzyka, trudny do otwarcia, prowadzenia i utrzymania. Lokali jest sporo, ich oferta jest na ogół dość zbliżona – wyróżnienie się na tle konkurencji to nie fanaberia, ale warunek przetrwania. Jeśli masz duży budżet, możesz zainwestować w wielokanałową reklamę, designerski wystrój czy potężne promocje na start. Ale są prostsze i tańsze sposoby. Jednym z trafniejszych jest ceramika logowana.

Niepowtarzalne naczynia znakiem rozpoznawczym lokalu

Kawiarnia czy restauracja, o ile nie funkcjonuje na odludziu, najczęściej ma ogromną konkurencję, często wręcz drzwi w drzwi. Zwłaszcza w przypadku miejscowości wypoczynkowych, zdobywanie klientów jest zatem problematyczne – nawet jeśli przechodnie czy turyści trafią do lokalu i rozsmakują się w potrawach, mogą mieć problem trafić do ciebie ponownie nazajutrz. Elementem wyróżniającym może się okazać kubek trzymany w dłoniach przez innego klienta – goście będą mieli okazję rozpoznać logo. Dzięki zapamiętaniu nazwy widocznej na ceramice, łatwiej też skojarzą ją z tą znajdującą się na szyldzie czy na standzie przed restauracją.

Ceramika reklamowa – sposób na dyskretne logowanie

Klienci nie lubią nachalnej reklamy, zwłaszcza w miejscu, gdzie chcą zjeść czy wypić coś dobrego. To dlatego baner na ścianie czy rollup w kącie raczej ich nie zachęcą – wyglądają tandetnie i nieprzystępnie. O wiele milej jest trzymać w dłoniach ładnie ozdobiony kubek czy szklankę z logotypem lokalu – dzięki niemu zaznajamiasz klienta z twoim logotypem i barwami niemal niezauważalnie dla niego samego, bez poczucia, że jest bombardowany nazwą lokalu.

Kubek – najlepszy gadżet dla klientów lokalu gastronomicznego

Niektórzy klienci nie lubią mięsa, inni marchewki, jeszcze inni słonego karmelu – kulinarnie nie sposób dogodzić wszystkim. Jest jednak coś, co lubi każdy – prezenty. Wcale nie muszą być duże ani drogie – podarek od firmy zawsze nastraja do niej pozytywnie. Zastosuj w lokalu promocję – kubek gratis do każdego dziesiątego zamówienia – a od razu zobaczysz większy ruch w interesie. A żeby użytkowany na co dzień gadżet cały czas przywodził na myśl twój lokal – warto dobrze go obrandować. Na etapie zdobywania popularności, kubek jest też idealnym gratisem wręczanym w czasie targów branżowych dla restauratorów czy baristów czy imprez dla amatorów kawy, piwa lub kuchni, którą serwujesz.

Wróć do mnie – ceramika logowana dla foodtrucka

Możesz również pojechać na targi nie w charakterze wystawcy, ale partnera, serwując gościom napoje lub przekąski. O twojej klasie świadczyć będzie użycie ceramicznych, a nie papierowych czy plastikowych naczyń. Również w przypadku oferowania swoich specjałów z foodtrucka, powinieneś dać klientom wybór – na miejscu lub na wynos. Problemem może być wówczas zwrot naczynia – krążący po hali czy po otwartym terenie goście mogą nie do końca pamiętać, u kogo kupili napój lub danie. Obrandowana ceramika pomoże im zwrócić talerz, misję czy kubek na właściwe miejsce.

Nie tylko logotyp – ciekawe pomysły grafiki na ceramice

Naczynia mogą stanowić wyjątkową ozdobę lokalu – zwłaszcza jeśli zamiast (albo oprócz) logotypu, umieścisz na nich ciekawy wzór. Prowadzisz kawiarnię nad morzem? Nadrukuj na kubkach klimatyczne pejzaże. Bar mleczny w dużym mieście? Wybierz grafiki najpopularniejszych potraw. Restaurację z zagraniczną kuchnią? Na każdym talerzu nadrukuj krótki słownik polsko-obcy z kilkoma podstawowymi słowami. Dzięki twojej kreatywności ceramika może się okazać fenomenalnym sposobem na odróżnienie lokalu na tle konkurencji.

Jaką ceramikę w lokalu warto obrandować?

Czy wszystko nadaje się na brandowanie? Zasadniczo tak. Warto logować przede wszystkim kubki, filiżanki ze spodkami, szklanki, a także kufle czy kieliszki. Grafiki mogą znaleźć się również na talerzach i miskach o różnych rodzajach, sosjerkach czy dzbankach. Aby uniknąć przesytu, możesz wybrać model mieszany – np. podawać kawę w logowanych filiżankach, ale na gładkich spodeczkach.

Obrandowanie ceramiki w lokalu gastronomicznym ma liczne zalety – naczynia z logo umożliwiają zapamiętanie marki, wyglądają profesjonalnie i świetnie sprawdzają się nie tylko jako naczynia do konsumpcji, ale także jako unikatowe gadżety dla wyjątkowych klientów lub gości stoiska targowego. Spośród licznych form reklamy, logowanie ceramiki należy do skuteczniejszych, a jednocześnie tańszych, dlatego warto uwzględnić je w budżecie już na etapie planowania biznesu gastronomicznego.