O czym pamiętać, wybierając kubki reklamowe do promocji firmy?

Na promocję firmy składa się wiele elementów. Co do wykorzystania gadżetów, zdania są podzielone: jedni uważają je za obowiązkowy element marketingu, inni za niepotrzebną stratę pieniędzy. Prawda jest taka, że każdy lubi otrzymywać prezenty – obdarowany klient wytwarza pozytywne skojarzenie z marką, partner biznesowy czuje się doceniony. W gadżety inwestować warto, ale trzeba robić to z głową – nie wystarczy jakikolwiek drobiazg. Trzeba wybrać prezent zarówno estetyczny, jak i funkcjonalny, a przy tym niekończenie drogi. Idealnym rozwiązaniem jest kubek, należący od lat do najchętniej zamawianych logowanych przedmiotów. Na jakie aspekty zwrócić uwagę, wybierając kubki reklamowe?

Technika znakowania – która sprawdzi się najlepiej?

Istnieje sporo różnorodnych technik znakowania ceramiki reklamowej, a z roku na rok dochodzą kolejne. Warto przyjrzeć się kilku opcjom i wybrać tę odpowiednią dla twojej firmy. Spróbuj się zastanowić, co bardziej koresponduje z charakterem twojego przedsiębiorstwa: grawer? Zdjęcie? A może tylko skromny logotyp na neutralnym tle? Która opcja pozwoli najlepiej oddać przekaz, kolorystykę czy specyfikę firmy oraz branży?

Model kubka – jaki przypadnie do gustu klientom?

Poza techniką znakowania, masz również ogromny wybór modeli kubków reklamowych – od najbardziej typowego, prostego, przez kubki w kształtach geometrycznych, asymetryczne, małe i duże, Ponownie decyzja o zakupie konkretnego rodzaju powinna być podjęta w oparciu o charakter firmy i przekaz. Zastanów się, co sprawdzi się lepiej: klasyka i prostota czy nietuzinkowość i ekstrawagancja?

Wzór – co i komu ma przekazać kubek?

Jedną z najważniejszych decyzji jest ta dotycząca nadruku na kubku. Masz bardzo wiele możliwości, dlatego wzór powinieneś dopasować do grupy docelowej, do której zamierzasz trafić. Czasami sprawdzi się minimalizm – czyli dyskretne, niewielkie logo. Innym razem warto dostarczyć klientowi rozrywki, zamieszczając na kubku zdjęcie ukryte pod warstwą termoaktywną, zabawne hasło czy rysunek. Pamiętaj, że obecnie technologia pozwala na zdobienie nie tylko boków kubka, ale także jego spodu, denka, ucha oraz wnętrza w pobliżu rantu.

Minimum logistyczne – jakie są wymagania firmy?

Wiele zależy również od tego, ile kubków potrzebujesz. Jeśli zamówienie idzie w setki, każdy rodzaj znakowania będzie opłacalny. Są jednak i takie technologie, których specyfika nie pozwala na realizowanie małych partii. Z drugiej strony masz możliwość wyboru spośród licznych rodzajów znakowania umożliwiających wykonanie nawet pojedynczych sztuk. Sprawdź również, jakie minima logistyczne obowiązują w danej firmie, aby zakup był opłacalny.

Termin realizacji zamówienia – czy zdążysz na promocję?

Do najczęstszych błędów należy przekonanie, że zamówione dziś kubki za 2-3 dni będą już u nas. Oczywiście nie jest to wykluczone, ale najczęściej firmy zajmujące się ich produkcją mają już zarezerwowane terminy ze sporym wyprzedzeniem. Przed złożeniem zamówienia upewnij się więc, że gadżety dotrą na czas (np. przed targami a nie po nich). Idealna sytuacja to taka, gdy decydujesz się na zakup gratisów z odpowiednio dużym wyprzedzeniem, ale wiemy, że życie lubi zaskakiwać.

Oceny i referencje – z kim warto nawiązać współpracę?

Najczęściej twoje zamówienie nie będzie pierwszym realizowanym przez daną firmę. Przed dokonaniem zakupu warto więc poznać opinie poprzednich klientów – tutaj pomocny jest Internet, w tym media społecznościowe. Część producentów chwali się swoimi realizacjami, publikując zdjęcia na stronie – to idealna sytuacja, pozwala bowiem na zweryfikowanie jakości właściwego produktu, a nie tylko wizualizacji.

Cena – last but not least

Choć cena nie powinna być głównym wyznacznikiem decyzji (niestety najtańsze przeważnie oznacza nienajlepsze), to jednak nie warto przepłacać. Porównaj oferty kilku firm, zwracając również uwagę na opinie i oceny klientów. Wybierz optymalnie – aby produkt satysfakcjonował cię jakościowo, podobał się klientom, a jednocześnie nie obciążył nadmiernie twojego budżetu.

Wybór gadżetu reklamowego wymaga przemyślenia, ponieważ musi on spełniać jednocześnie liczne kryteria: mieścić się w budżecie, w estetyczny sposób przekazywać komunikat, zaznajamiać z logotypem firmy, a jednocześnie pełnić funkcję użytkową. To dlatego kubek nie wychodzi z mody. A kierując się powyższymi wytycznymi, wiesz już, czym kierować się przy jego projektowaniu i przy nawiązywaniu współpracy z firmą, która go wyprodukuje.