Najpopularniejsze gadżety reklamowe na 2023
Kiedy świąteczne prezenty zostały już rozesłane do klientów, czas powoli zastanowić się nad gadżetami na kolejny rok. Po chwilowym spowolnieniu typowym dla stycznia, już od lutego rusza sezon targów, sympozjów i konferencji, a także wizyt u kontrahentów i rozmów biznesowych. Jakie upominki powinieneś przygotować, aby za każdym razem wypaść profesjonalnie?
Przedstawiamy zestawienie 6 gadżetów cieszących się największą popularnością w ostatnich latach oraz jeden, który dopiero wybija się na czoło listy, ale ma szansę stać się w kolejnym sezonie prawdziwym hitem wśród upominków reklamowych.
Długopisy reklamowe
Najczęściej wybieranymi upominkami pozostają nadal długopisy. To bardzo praktyczny gadżet i nie zdarzyło się chyba jeszcze, by jakaś firma narzekała na ich nadmiar. Przy wyborze konkretnego modelu warto zwrócić uwagę na wygodę chwytu, jakość tuszu, łatwość pisania, a także na możliwość ładnego wyeksponowania logotypu twojej firmy. Dodatkowo dostępne są długopisy z ciekawymi dodatkami – takimi jak touch pen do obsługiwania smartfonów, wbudowana linijka, latarka lub poziomica.
Pamięci przenośne
Kolejnym wyjątkowo praktycznym prezentem jest pendrive. Dostępne są modele z obudową plastikową, metalową, a także drewnianą lub pochodzącą z materiałów z recyklingu. Istnieje też sporo opcji ciekawych zdobień, od grawerów i nadruków aż po wysadzanie minerałami. Najczęściej wybierane są pamięci przenośne o pojemności od 16 do 64 GB, wystarczające do przechowania sporej ilości plików.
Dobrą praktyką jest nagranie na upominkowy pendrive materiałów związanych z twoją działalnością, takich jak katalog produktów czy ulotka informacyjna w formacie pdf.
Kubki i pozostała ceramika reklamowa
Poszukiwania prezentu jednocześnie estetycznego i praktycznego, z możliwością personalizacji, prowadzą do ceramiki reklamowej. Podarowany kontrahentowi kubek będzie nie tylko intensywnie użytkowany, ale także pomoże zbudować bardzo pozytywne, podświadome skojarzenia z marką (takie jak ciepło, smak kawy lub herbaty, chwila przerwy).
Dużą zaletą ceramiki reklamowej jest jej użyteczność połączona z niemal nieograniczonymi możliwościami dekoracyjnymi: nadruk na zewnątrz, w środku, na spodzie i na uchu; nadruk fotograficzny; kolory klasyczne, pastelowe, neonowe, matowe, metalik; malowanie krawędzi; różne kolory w środku i na zewnątrz; nadruki termoaktywne; grawer surowy lub malowany; dodatkowe elementy zdobnicze (np. kryształki); możliwość połączenia różnych technik logowania.
Kubek, filiżanka czy szklanka są od wielu lat nieodmiennie w czołówce najchętniej kupowanych i najmilej przyjmowanych gadżetów reklamowych.
Notesy i karteczki do notatek
Nie tylko w pracy biurowej bardzo często trzeba coś zapisać. Czasami są to obszerne treści, czasami tylko pojedyncze słowa, mające przypomnieć o jakimś zadaniu. Ponieważ każdy robi notatki, niesłabnącym powodzeniem wśród gadżetów reklamowych cieszą się notesy i karteczki, na których można zapisywać na gorąco luźne myśli, a następnie zabierać je z sobą na zebranie czy na wizytę u klienta.
Kalendarze i terminarze
To prezent mocno związany z porą roku – obdarowuje się nimi kontrahentów na przełomie grudnia i stycznia. Kolejny praktyczny prezent, który umożliwi zapanowanie nad harmonogramem.
Kalendarz ścienny stanowi nie tylko element dekoracyjny – w wielu branżach nie można się bez niego obejść, dlatego też firmy bardzo chętnie zamawiają go w formie upominku. Z kolei dla konkretnych osób, z którymi współpracujemy, warto kupić personalizowane terminarze – to podarunek bardzo gustowny, profesjonalny i stylowy.
Słodycze logowane
Zestawienie najpopularniejszych gadżetów zamykają słodycze reklamowe – od kilku lat w tej roli królują krówki, które wyparły michałki i miętówki. Słodkości to zawsze trafiony prezent – o ile kontrahent nie jest na diecie. Możliwość umieszczenia logotypu bezpośrednio na papierku sprawia, że miłe skojarzenia z twoją marką wytwarzają się za każdym razem, gdy klient odpakowuje cukierek.
W okresie Bożego Narodzenia wiele firm sięga również po pierniczki w klasycznych kształtach, co stanowi miły gest wobec kontrahentów i ukłon w stronę tradycji.
Butelki szklane – hit na rok 2023
Jeśli mielibyśmy typować gadżet, który zrobi furorę w 2023 r., byłyby to szklane butelki. Ich lawinowo rosnąca popularność wynika z coraz większej dbałości o środowisko naturalne oraz z rosnącego zainteresowania sportem i zdrowym stylem życia w społeczeństwie.
Szklaną butelkę można zabrać na spacer i na trening. Istnieje też wiele ciekawych opcji logowania – od kalkomanii po grawer. Można również podarować butelkę bez identyfikacji graficznej a logotyp nanieść na piankową objemkę, ułatwiającą trzymanie butelki i chroniącą ją przed rozbiciem.
Jeśli więc szukasz gadżetu oryginalnego ale jednocześnie pewnego – postaw na szklane butelki.
Funkcją upominków logowanych jest ocieplenie wizerunku firmy, zaznajomienie kontrahentów z twoim logo i zbudowanie pozytywnych skojarzeń z marką. Dlatego właśnie warto postawić na gadżety estetyczne i praktyczne, dobrej jakości. Zamiast dużej ilości nieprzydatnych drobiazgów, warto raczej zainwestować w mniejszą ilość upominków, które naprawdę spodobają się obdarowanym nimi osobom.