Logo – w jaki sposób umieścić je na gadżetach reklamowych?

Znak rozpoznawczy firmy, podstawa i najważniejszy element identyfikacji wizualnej. Logo, bo o nim mowa, wpływa na sposób odbioru Twojej marki przez otoczenie. To dzięki niemu klienci czy kontrahenci potrafią rozpoznać i przypisać produkt do konkretnej firmy. Zobacz, jak umieszczać logo na gadżetach reklamowych.

Logo – budowa

Logo to charakterystyczny dla konkretnej firmy znak rozpoznawczy. To dzięki niemu ludzie potrafią zidentyfikować pochodzenie produktów. Na logo składają się:

  • Sygnet – znak graficzny
  • Logotyp – warstwa tekstowa

Logo może występować w wersji tekstowej, graficznej lub tekstowo-graficznej.

Warto zwrócić na poszczególne jego elementy: wielkość, kształt, kolorystyka i liczba stosowanych kolorów, warstwy graficzne i tekstowe powinny tworzyć miłą dla oka, spójną całość.

Wykorzystanie logo

Głównym zadaniem logo jest identyfikacja i rozpoznawalność marki. Firmy umieszczają je, wszędzie, gdzie mogą się z nim spotkać osoby potencjalnie zainteresowane ofertą. Dlatego logo trafia na produkty, jest kierowane do różnych mediów, tworzonych przekazów, rozpowszechnianych komunikatów, wypuszczanych materiałów promocyjnych i jest chętnie umieszczane na produktach reklamowych

Logo na gadżetach reklamowych

Gadżety reklamowe to stosunkowo tanie i skuteczne narzędzie promocyjne, służące zwiększeniu świadomości istnienia Twojej marki. Są to małe przedmioty, rozdawane z różnych okazji.

Długopisy, kubki szklane, filiżanki reklamowe i koszulki to najchętniej wybieranie produkty reklamowe, na których nadrukowywane jest logo. Zobacz, w jaki sposób umieścić na nich logo, aby wyglądało dobrze!

Istotne elementy

Czym się kierować, kiedy zdecydujesz się na zainwestowanie w produkty reklamowe z nadrukiem? Zwróć uwagę na:

  • Jakość wykonania i trwałość nadruku
  • Stosunek wielkości gadżetu i logo – przesada nie jest tolerowana przez odbiorców, produkt reklamowy ma stanowić subtelną formę marketingu.
  • Odpowiednie dopasowanie tego, co planujesz nadrukować - logo nie zawsze jest niezbędne, czasem wystarczy zastosować tylko kolorystykę Twojej firmy.

Gadżet reklamowy – co na nim umieścić?

Kilka ważnych rad:

  • Informacje takie jak logo, nazwa firmy i dane kontaktowe powinny zostać umieszczone w sposób klarowny i czytelny.
  • Zastosowana czcionka musi być przejrzysta - możliwie największa i nieprzesadnie wymyślna.
  • Przesyt treści lepiej zastąpić krótkim hasłem reklamowym lub zapadającym w pamięć sloganem.
  • Wybrana kolorystyka powinna kontrastować się z tłem.
  • Dzięki tym prostym trikom cały gadżet będzie wizualnie atrakcyjny, co wpłynie na skuteczne przykuwanie uwagi i lepszą widoczność ważnych elementów.

Metody sygnowania logo na gadżetach reklamowych

  • Tampodruk - nakładanie na przedmiot farby drukarskiej. Służy do tego miękki i gładki stempel. Jest to tani i średnio trwały sposób umieszczania logo.
  • Kalkomania - nałożenie na przedmiot specjalnego papieru, z którego zostaje wypalone logo. Jest to znacznie trwalsza metoda, dzięki której nadruk jest bardziej wyraźny.

Gadżety reklamowe są skutecznym narzędziem promocyjnym w rękach marketerów. Możliwość umieszczenia logo na rozdawanych produktach zwiększa rozpoznawalność marki i świadomość istnienia firmy. Jeśli nadruk zostanie przygotowany i wykonany prawidłowo, możesz mieć pewność, że rozdawane produkty wywołają pozytywne nastawienie odbiorców.