Kubki z nadrukiem nagrodami w konkursach mediowych
Kubki z nadrukiem nagrodami w konkursach mediowych
Dzisiejszy marketing obfituje w pomysły i metody przyciągania oraz utrzymywania klientów. Nie zawsze działania te są sprzedażowe, a komunikaty nie zawsze dosłowne. Skuteczny marketing to taki, który nie tylko skłoni Klienta do jednorazowego zakupu, ale też sprawi, że Klient powróci i chętnie zarekomenduje nas w swoim otoczeniu. Jednym z przykładów działań marketingowych jest organizacja konkursów.
Jak media przyciągają widzów, słuchaczy, czytelników?
Branża mediowa nie jest łatwa. O ile w przypadku prasy koszty nakładów mają potencjał zwrotu w wyniku zakupów, o tyle w przypadku telewizji czy radia zwrot kosztów nie jest już taki oczywisty. Redaktorzy naczelni muszą postarać się o widzów i słuchaczy, a specjaliści marketingu o to, by zwiększać grono odbiorców. Naturalnie, to czy stacja radiowa lub telewizyjna będzie chętnie odwiedzana, zależy przede wszystkim od dostosowania prezentowanych treści do grupy docelowej. Miłośnicy sportu chętniej oglądają kanały sportowe i takich treści tam oczekują, a miłośnicy polskiej muzyki poszukają stacji radiowych, w których taką właśnie znajdą. Niemniej, sama treść nie zawsze wystarczy do budowania rentowności kanału. Marketerzy muszą się więc starać, aby budować lojalność odbiorców i zachęcać do interakcji.
Konkursy budzą zaangażowanie
Jednym ze skutecznych sposobów na zaangażowanie grupy docelowej, jest zachęcenie do czynnego udziału, np. w konkursach. Zapewne wielu z nas zauważa, że i w telewizji i w radio pojawia się wiele akcji związanych z możliwością wygrania różnej maści nagród, w zamian za wysyłkę SMSa określonej treści lub wykonania telefonu i nagrania swojej wiadomości na skrzynce głosowej bądź wypowiedź na antenie. Nie zawsze nagrody mają wysoką wartość pieniężną. Niekiedy jest to rodzaj barteru w postaci np. możliwości wzięcia udziału w audycji popularnego programu lub otrzymanie firmowych gadżetów reklamowych, w skład w których wchodzą m.in. kubki z nadrukiem, foldery, czy albumy muzyczne.Istnieje niezwykle szerokie grono osób, dla których otrzymany kubek z logo ulubionej stacji będzie przywoływał pozytywne odczucia związane z wygraną i chętniej wezmą udział w kolejnych przedsięwzięciach marketingowych. Takie działania sprzyjają także marketingowi wirusowemu. Korzystanie z nagrody w postaci kubka np. w pracy, zamiast używania firmowego kubka z logo, przykuje uwagę współpracowników i być może spowoduje też podjęcie rozmowy o okolicznościach otrzymania wspomnianego gadżetu przez jego posiadacza.Z pozoru banalny kubek reklamowy może tym samym przybrać postać skutecznego nośnika przekazu marketingowego.