Kubki reklamowe a real time marketing. Jak to ugryźć?
Kubki reklamowe a real time marketing. Jak to ugryźć?
Real time marketing jest ostatnio coraz chętniej stosowany i na coraz większą skalę. Na czym polega jego idea i w jaki sposób kubki reklamowe można wpasować do koncepcji „real time”?
Marketing czasu rzeczywistego czyli real time marketing
Chyba nikomu nie są obce żarty okolicznościowe, nawiązujące do aktualnej sytuacji politycznej w rodzimym lub sąsiednim kraju. Każdy też przywykł do faktu, że w okolicach różnych wydarzeń, jak np. święta, reklamy czy otrzymywane gadżety reklamowe nawiązują do nich tematyką. Real time marketing idzie o jeden krok dalej, rozszerzając zakres komunikatów o nawiązania nie tylko do świąt czy polityki, ale także wydarzeń kulturalnych, topowych postaci medialnych czy popularnych TV-show. Mogłoby się wydawać, że ta forma reklamy nie pozostawia miejsca dla gadżetów reklamowych, a już na pewno nie ma tam miejsca na kubki nadrukiem. Czy jednak te obiekcje są trafne?
Real time merketing na kubkach reklamowych – to da się zrobić
Prowadząc zwinne strategie komunikacyjne, w tym marketing zwinny, możemy podążać za aktualnymi trendami, trafiając tym samym do szczegółowo określonych grup klientów. Real time marketing ułatwia nie tylko marketing w sieci, ale również marketing bezpośredni z wykorzystaniem firmowych giftów. Większość przedsiębiorców robi plan na zakup akcesoriów reklamowych z przynajmniej półrocznym wyprzedzeniem. Przy takiej strategii niełatwo jest trafić za nadciągającymi trendami i nietrudno wówczas o nietrafione zakupy. Zmieniając podejście na bardziej odważne, zwiększają się też możliwości. Również w przypadku wykorzystania kubków reklamowych. U dobrych dystrybutorów ceramiki reklamowej czas realizacji nie jest wydłużony, a minimalna liczba zamówień może wynosić nawet kilkanaście sztuk. Tym samym, jest duża szansa na wstrzelenie się w codzienne okoliczności i pozytywne zaskoczenie swoich klientów. Zamiast realizować zamówienie gadżetów reklamowych z dużym wyprzedzeniem, spróbuj zarezerwować budżet na te zasoby, a realizację rozpisać na etapy w ciągu roku. Taka strategia pozwoli uniknąć nadmiaru gadżetów, a jednocześnie pozostawi strategię komunikacji marketingowej aktualną.