Kubki reklamowe - 7 pomysłów, co na nich nadrukować

Do najbardziej kultowych gadżetów reklamowych należą niewątpliwie kubki – i to nie bez przyczyny. To przedmiot jednocześnie bardzo praktyczny, do użytkowania na co dzień, jak i estetyczny, mogący stanowić ozdobę firmowej kuchni. Co więcej, dzięki sporej powierzchni, zmieści się na nim naprawdę wiele. No właśnie – a co właściwie nadrukować na kubku reklamowym, żeby przyciągnąć klientów? Poniżej 7 propozycji, pośród których na pewno znajdziesz coś idealnego dla twojego przedsiębiorstwa.

Logotyp – klasyczny nadruk na kubku reklamowym

Pierwsze co przychodzi nam do głowy w kontekście ozdobienia kubka reklamowego, to oczywiście logotyp – i jest to całkiem dobry pomysł. Kubek z minimalistycznym nadrukiem sprawdzi się zarówno jako wyposażenie twojej firmy, dla budowania świadomości marki wśród pracowników, jak i jako prezent dla kontrahentów. To dobra okazja do zabawy z kolorem – możesz wybarwić zarówno zewnętrzną, jak i wewnętrzną część kubka. Dzięki odpowiedniemu doborowi barw, nawet prosty nadruk z logotypem stworzy ciekawy efekt wizualny.

Własna grafika – odrobina inwencji w służbie marketingu

Kreatywność zawsze jest mile widziana – jeśli więc współpracujesz z pomysłowym grafikiem, warto wykorzystać jego doświadczenie do stworzenia naprawdę unikatowego kubka. Rysunki produktów z oferty, krótkie zabawne scenki czy nawet przekaz graficzny w formie autorskiego mema – z całą pewnością trafią zwłaszcza do młodszego pokolenia klientów. Warto zabrać tak przyozdobione kubki na targi albo rozdawać je w ramach dni otwartych.

Zdjęcie budynku lub produktów – by klient poznał cię lepiej

Technologia zdobienia kubków bardzo się rozwinęła. Teraz możesz umieścić na nim już nie tylko prostą grafikę wektorową, ale także skomplikowane grafiki rastrowe, oddające głębię, tony i półcienie, doskonałe do zaprezentowania obrazu tak złożonego, jak fotografia. Jeśli zatem budynek twojej firmy czy produkty z oferty warte są uwagi – rozważ przyozdobienie nimi kubka, który podarujesz kontrahentom czy potencjalnym klientom.

Nadruk foto – nośnik idei

Za pomocą zdjęcia można przekazać bardzo wiele – nie tylko oczywiste i bezpośrednie informacje, ale także metafory i bardziej skomplikowane treści. Twoja firma stosuje rozwiązania chroniące środowisko? Umieść zdjęcie pięknego krajobrazu, nietkniętego ludzką ręką. Wspierasz zdolną młodzież? Wybierz ze stocka zdjęcie uśmiechniętych abiturientów i opatrz je stosownym hasłem. Na każdą okoliczność znajdzie się fotografia, dzięki której misja i wizja twojego przedsiębiorstwa staną się znane wszystkim osobom obdarowanym tym praktycznym gadżetem.

Cytat lub slogan – kubek do czytania

Nadruk na kubku może być również o wiele prostszy – zamiast grafiki warto rozważyć umieszczenie na nim tekstu. Może to być slogan powszechnie kojarzony z twoją firmą lub hasło, które dopiero powinno zostać zakodowane przez potencjalnych kupujących. Pamiętaj, kiedy gadżet będzie najczęściej stosowany – podczas przerwy na kawę, gdy obdarowany kubkiem pracownik poczuje, że na chwilę musi oderwać się od biurka. Wybierz cytat, który motywuje do działania, śmieszy albo dodaje energii – dzięki niemu każde skorzystanie z prezentu będzie się wiązało z miłymi uczuciami.

Informacje o firmie – kubek zamiast mapy

Kubek reklamowy można wykorzystać jeszcze kreatywniej – np. umieszczając na nim istotne informacje o firmie. Najprościej jeśli będzie to po prostu adres mailowy czy link do strony www lub do nazwa użytkownika na portalu społecznościowym. Jeszcze wygodniejsze dla użytkownika jest wydrukowanie kodu QR, który wystarczy zeskanować. A jeśli dojazd do siedziby firmy jest skomplikowany, możesz nawet użyć kubka zamiast mapy, drukując na nim wzór z odpowiednim schematem i wskazówkami, których próżno szukać na mapach Google (np. skręć w lewo za dużym, czerwonym budynkiem).

Nadruk nieoczywisty – kubek-zagadka

Chcesz, aby twój kubek nie tylko służył na co dzień, ale jeszcze intrygował? Wymyśl nadruk zawierający pewną tajemnicę – może to być gra słowna, rebus czy krzyżówka – ważne, aby tematyka związana była z twoją działalnością. Efekt podkręci jeszcze nadruk typu Magic Mug, pokazujący się pod wpływem ciepła i stopniowo znikający, gdy napój się ochładza albo jest wypijany.

Ciągle czujesz niedosyt? Zawsze możesz spróbować połączenia dwóch lub nawet więcej opcji zadruku. Zdjęcie i logotyp, logotyp i slogan reklamowy, a może własna grafika i adres strony internetowej? Możliwości jest bardzo wiele. Uważaj tylko, aby nie przesadzić – czasami lepiej zawrzeć w druku nieco mniej, niż przesadzić – nikt nie lubi przesytu, zwłaszcza w reklamie.