Kubki, filiżanki czy talerze? Jak wybrać idealną ceramikę reklamową dla swojej firmy?

W gadżetach reklamowych liczy się kreatywność. Być może 20 lat temu klient cieszył się, że w ogóle coś dostał, ale te czasy dawno minęły. Jako konsumenci stajemy się coraz bardziej świadomi i wymagający. Wiemy, że gadżety reklamowe to taka forma rozpieszczania, więc tym bardziej chcemy, aby drobne upominki miały realną wartość – niekoniecznie finansową, ale na pewno użytkową. Na zapotrzebowania rynku odpowiada postęp technologiczny – mamy do wyboru już nie tylko kubki, ale cały szereg innych naczyń, które można ofiarować klientowi. Które z nich sprawdzą się najlepiej? Podpowiadamy, jak dobrać ceramikę reklamową do specyfiki swojego biznesu.

 

Kubek – klasyka w wielu wydaniach

Najbardziej typowym gadżetem ceramicznym jest kubek. Każdego roku znajduje się on w pierwszej piątce najczęściej zamawianych gratisów. Decyduje o tym szereg czynników: kubek jest przydatny, ma duże pole nadruku oraz bardzo różnorodne możliwości logowania. Mamy też szeroki wybór materiałów: od ceramiki, przez szkło i stal, aż po tworzywa sztuczne. Na dodatek kubki są relatywnie tanimi gadżetami, które sprawdzą się np. na targach czy imprezach masowych.

Jaka firma może podarować kubek? Absolutnie każda! Kubek reklamowy to kultowy gadżet, który pasuje do wszystkich rodzajów działalności.

 

Filiżanka – elegancja i finezja

Na kubkach reklamowy świat się nie kończy. Jeśli chcesz obdarować klienta prezentem bardziej eleganckim, ale równie użytecznym, świetnym pomysłem będzie właśnie filiżanka. Choć teoretycznie możliwości nadruku jest równie wiele, jak w przypadku kubków, to w praktyce najczęściej stosuje się te minimalistyczne: niewielka kalkomania z logotypem albo grawer. Oczywiście filiżanka powinna zostać wręczona w komplecie ze spodkiem, a nawet z łyżeczką – tak jest o wiele bardziej stylowo.

Jaka firma może podarować filiżankę? Na ten upominek najczęściej decydują się firmy, których celem jest wzbudzenie powszechnego szacunku. Filiżanka reklamowa sprawdzi się np. w przypadku podmiotów oferujących usługi finansowe, prawne, ubezpieczeniowe czy medyczne.

 

Szklanka – przydatny drobiazg

Często zapominamy, że poza kubkami i filiżankami, mamy do dyspozycji również szklanki. To bardzo specyficzny rodzaj gadżetu reklamowego, ale spójny ze zmieniającym się stylem życia. Coraz chętniej zamiast po kolejną kawę, sięgamy po wodę, a tę z zasady pijemy właśnie w szklance. Spośród dostępnych technik logowania mamy przede wszystkim kalkomanię. Na grubszym szkle możliwy jest też grawer.

Jaka firma może podarować szklankę? Ponieważ szklanka przeznaczona jest głównie do picia wody, wręczać ją klientowi powinny zwłaszcza przedsiębiorstwa promujące zdrowy styl życia, np. producenci suplementów diety czy po prostu firmy dostarczające wodę i wytwarzające dystrybutory czy systemy filtracji.

 

Kufel, karafka, kieliszek – różne style naczyń na procenty

Dobrą informacją jest powolne odwracanie się Polaków od wysokoprocentowych trunków, zwłaszcza tych spożywanych w nadmiarze i wyłącznie w celu osiągnięcia stanu zamroczenia. Po alkohol sięgamy już raczej przy wyjątkowych okazjach. Wybieramy wysokiej jakości, gatunkowe piwa, wina, likiery, koniaki, whisky czy giny. Oczywiście do ich eleganckiej konsumpcji potrzebujemy odpowiednich naczyń.

Jaka firma może podarować kufel, karafkę, kieliszek? Taki prezent będzie typowy dla producentów alkoholu albo dla barów i pubów. Pamiętaj, aby dostosować gadżet do profilu działalności (jeśli masz winiarnię – wybierz zestaw kieliszków) oraz o tym, że taki gadżet przeznaczony jest wyłącznie dla pełnoletnich klientów.

 

Talerz i miska – swojska ceramika reklamowa

Do tej pory koncentrowaliśmy się na naczyniach przeznaczonych do picia. Warto jednak podkreślić rolę ceramiki reklamowej przystosowanej do spożywania potraw. Talerz czy miska to bardzo sympatyczny gadżet, kojarzący się ze swojskością i z domową atmosferą. Na dodatek takich naczyń w domu czy w firmie nigdy dość, zatem na pewno będzie ono wykorzystywane. Co więcej, pole do logowania jest jeszcze większe, niż w przypadku kubka, co pozwala rozwinąć kreatywność grafikowi.

Jaka firma może podarować talerz lub miskę? To strzał w dziesiątkę w przypadku firm z branży HoReCa, zwłaszcza restauracji.

 

Na tym katalog ceramiki reklamowej się nie kończy. Swoim klientom możemy także ofiarować bardzo elegancką i budzącą miłe skojarzenia świecę w szkle. Istnieje również opcja stworzenia personalizowanego zestawu, obejmującego np. filiżankę ze spodkiem i wysokiej klasy herbatę, kufel i kraftowe piwo czy kubek i miód z lokalnej pasieki.