Jaki nadruk logo będzie najlepszy na kubek ceramiczny?

Logowany kubek ceramiczny to gadżet wręcz idealny – świetnie sprawdzi się jako upominek dla klienta, wzbudzi zainteresowanie stoiskiem na targach, wprawi w podziw kontrahenta, któremu podasz w nim herbatę i mocniej zwiąże z firmą pracownika, który będzie w nim pił kawę w pokoju socjalnym. Niedrogi, użyteczny i efektowny – nie obciąży budżetu, będzie na co dzień używany i pozwoli na zaznajomienie się klienta z twoim logotypem.

A skoro już zdecydowałeś się na kubek, stoisz przed kolejnym wyborem – jaki rodzaj nadruku zastosować, aby się wyróżnić? Wiele zależy od efektu, jaki chcesz osiągnąć oraz od głównego celu kubka. Poznaj najpopularniejsze techniki.

Nadruk bezpośredni – idealny dla dyskretnego logowania

To bardzo szybka i tania technika nadruku. Wzór wykonuje się bezpośrednio na kubku, bez użycia kalkomanii. Wysoka temperatura wypalania decyduje o dużej trwałości produktu – można spokojnie myć kubek wielokrotnie w zmywarce bez obawy, że straci on swoje cechy.

Direct Print ma swoje ograniczenia – możliwe jest wykonanie nadruku wyłącznie w pełnych kolorach, a zatem nie nada się do wzorów fotograficznych. Sprawdzi się natomiast doskonale, gdy chcesz ozdobić kubek samym logotypem. Jest idealny do subtelnych zdobień i warto go zastosować np. do ceramiki w kawiarni czy do firmowej kuchni. Kawa podana w takim kubku podczas oficjalnego spotkania z kontrahentem będzie dodatkowym, subtelnym nośnikiem treści marketingowych.

Kalkomania – zdjęcie na kubku

Marzy ci się wzór ze zdjęciem lub grafiką w fotograficznej jakości, na całej powierzchni kubka? W celu jego wykonania powstała technika kalkomanii, czyli sitodruku pośredniego. Wzór drukowany jest najpierw na specjalnej kalce, a następnie ręcznie nanoszony na kubek. Można zdobić w ten sposób nie tylko zewnętrzną powierzchnię produktu, ale także ucho, spód oraz dno i wewnętrzny rant kubka, co daje ogromne możliwości. Wypalony wzór jest odporny na mycie w zmywarce.

Kalkomania występuje również w metodzie Art Print, jeszcze lepiej oddającej szczegóły skomplikowanych wzorów. Wzór dociskany jest wówczas do kubka przy pomocy specjalnej obręczy, a następnie wypalany w całości. Efekty są spektakularne – możesz w ten sposób udekorować kubek zdjęciem produktów czy pracowników. Ograniczenia dotyczą miejsca zdobienia (dostępna jest wyłącznie część zewnętrzna) oraz sposobu dbania o produkt – nie powinien on być myty w zmywarce.

Barwienie natryskowe – wyróżnij się kolorem

Jeśli chcesz dodatkowo urozmaicić twój logowany kubek, możesz zdecydować się na barwienie natryskowe. Jest to naniesienie jednolitego, wybranego koloru, na wybraną część produktu: zewnętrzną (całą lub z obniżonym rantem), wewnętrzną, a także na ucho. Tak przygotowany kubek podlega dalszemu zdobieniu wybraną techniką. Szczególnie popularne i efektowne jest połączenie go z nadrukiem bezpośrednim lub kalkomanią.

Bardzo ciekawy efekt daje barwienie kubka w środku i na zewnątrz na dwa kolory. Z opcji tej lubią korzystać firmy posiadające dwie dominujące barwy w księdze znaku. Hydrocolor to ogromny potencjał – możesz wybrać kolory standardowe, neonowe, metaliczne oraz lustrzane. Zabranie takiego gadżetu na targi wywoła prawdziwy szał wśród osób odwiedzających stoisko, ucieszy również obdarowanego handlowca, reprezentującego dostawcę. Ozdobione tą techniką kubki można myć w zmywarce, są całkowicie odporne.

Druk termiczny – magia na co dzień

Do ciekawszych rozwiązań należy druk termiczny, znany jako Magic Mug. Kubek pokrywa się wówczas dwiema warstwami druku. Pierwsza, dolna, to wzór właściwy, wykonywany metodą kalkomanii. Następnie ulega ona pokryciu drugą warstwą, reagującą na temperaturę otoczenia (najczęściej jest ona czarna, ewentualnie w innym, ciemnym kolorze). Podczas nalewania do kubka gorącego napoju, warstwa wierzchnia przejściowo staje się przezroczysta, ujawniając wzór. Stwarza to liczne możliwości zabawy formą, zwłaszcza że opcjonalnie na warstwie wierzchniej można wykonać jeszcze jeden nadruk, obecny na kubku cały czas, niezależnie od temperatury jego zawartości.

Magic Mug można wykonać już od niewielkich nakładów. Nie powinniśmy natomiast myć go w zmywarce – warstwy będą się ścierać. Druk termiczny to fantastyczna opcja niezobowiązującego drobiazgu, który możemy podarować klientowi z okazji świąt, czy też dołączyć do większego zamówienia. Nawet po wielokrotnym odkrywaniu rysunku, proces nadal jest atrakcyjny wizualnie – bardzo wciąga!

Nadruki można łączyć z innymi technikami zdobienia – m.in. z grawerem czy kryształkami. Zastanów się, jak chcesz wykorzystać kubki i wybierz technikę spełniającą twoje oczekiwania.