Jak złapać klienta w branży dziecięcej - 8 pomysłów
Branża dziecięca należy do najbardziej uroczych i wdzięcznych sposobów na biznes. W końcu co jest przyjemniejszego od wywoływania uśmiechów na dziecięcych buźkach? Wiedzeni tą zasadą przedsiębiorcy chętnie zakładają biznesy związane ze sprzedażą artykułów lub świadczeniem usług dla najmłodszych. Szybko okazuje się jednak, że konkurencja jest spora a oczekiwania rodziców – bardzo wygórowane. Co zrobić, aby zaistnieć na rynku i czerpać ze swojej pracy nie tylko satysfakcję, ale także zyski?
Certyfikaty, normy – zagwarantuj bezpieczeństwo
Na szczęście powoli mijają już czasy, gdy rodzice kupowali dzieciom cokolwiek, byle tanio. Znacznie zwiększyła się świadomość w zakresie bezpiecznych i niebezpiecznych materiałów, z których składają się zabawki. Dla przedsiębiorców, którzy chcą wejść na rynek, najlepszą strategią jest więc produkowanie lub odsprzedaż produktów i usług posiadających certyfikaty, gwarantujące bezpieczeństwo dzieciaków.
Gadżety reklamowe – dobre na start i na kontynuację współpracy
Małe przekupstwo nigdy nie zaszkodzi – zwłaszcza jeśli jest zarówno estetyczne, jak i pożyteczne. Warto zainwestować w promocję na start i do każdego zamówienia dodawać niedrogi ale przydatny gadżet reklamowy. Świetnym przykładem jest np. kubek, który nie tylko jest świetnym nośnikiem reklamy, lecz służy konkretnemu celowi i będzie wykorzystywany na co dzień. Nie zapominaj też o regularnych klientach i co jakiś czas organizuj promocje, w których gadżety reklamowe dokładane są do wysyłki (np. termos z logo zimą a logowana butelka na wodę latem, po przekroczeniu kwotowego progu zamówienia). Ten miły gest pozwoli zdobyć przychylność klientów.
Obecność na targach – pokaż się!
Wystawianie się na targach to fenomenalny krok od strony wizerunkowej. Wydarzenia branżowe stwarzają niepowtarzalną okazję do porozmawiania z klientami i przekazania im koncepcji marki. Jednocześnie warto mieć na uwadze, że wystawianie się jest dosyć kosztowne. Na początek zamiast targów warto więc postawić niewielkie stoisko na lokalnej imprezie – np. na miejskim evencie z okazji dnia dziecka.
Skuteczna komunikacja w internecie – docieraj do odbiorców
Żadna firma nie może dziś liczyć na sukces, jeśli nie dociera regularnie do swoich klientów. Najlepszym i najtańszym sposobem na prowadzenie komunikacji marketingowej, jest wykorzystanie potencjału mediów społecznościowych. Prowadź profile przynajmniej na kilku platformach. Pamiętaj o angażujących, ciekawych treściach i o multimediach – publikuj krótkie filmy i zdjęcia.
Zostań ekspertem – daj coś od siebie!
Jeśli chcesz, aby nazwa twojej firmy kojarzyła się ze świetnym podejściem do dzieci, zaproponuj rodzicom czy pedagogom materiały, z których mogą czerpać podczas codziennej pracy czy opieki nad dziećmi. Publikuj porady w formie artykułów eksperckich, przesyłaj je newsletterem, organizuj webinary.
Promocje i rabaty – dla nowych i dla regularnych klientów
Promocja lub gadżet reklamowy na start jest zawsze mile widziana, ale nie wolno również zapominać o stałych klientach. Bycie pominiętym to nieprzyjemne uczucie, nawet w relacji sprzedawca-klient. To dlatego co jakiś czas oferuj specjalne promocje skierowane właśnie do regularnych odbiorców, oferując im np. rabaty czy gadżety do kolejnej wysyłki.
Odpowiedzialność społeczna – okaż troskę
Coraz więcej firm rozumie znaczenie CSR (społecznej odpowiedzialności biznesu). Nie muszą to być od razu kosztowne i szeroko zakrojone działania – na początku wystarczy pod siedzibą firmy stworzyć łąkę kwietną przyjazną owadom zapylającym albo poinformować, na jaki cel właściciele przeznaczają 1,5% podatku ze swoich prywatnych PITów.
Specjalizacja – nie musisz docierać do wszystkich
Kategoria branży dziecięcej jest bardzo pojemna. Pamiętaj, że wcale nie musisz dotrzeć dokładnie do każdego odbiorcy. Zastanów się, czy w przypadku twoich produktów lub usług, nie lepiej będzie postawić na specjalizację. Np. jeśli oferujesz systemowe mebelki, skoncentruj się na docieraniu do właścicieli przedszkoli i żłobków a jeśli prowadzisz animacje, uwzględnij w komunikacji marketingowej podmioty publiczne i firmy, organizujące eventy.
Oczywiście nie musisz stosować wszystkich tych taktyk na raz – a przynajmniej nie od samego początku. Faktem jest, że to właśnie początki są najtrudniejsze. Każdy kolejny miesiąc działalności może przynosić nowych klientów, jak i powracających stałych odbiorców, zadowolonych z jakości produktu czy usługi. Uwierz w siebie i działaj rozsądnie!