Jak zaprojektować nadruk na kubkach reklamowych? 7 porad

Wybór odpowiednich gadżetów reklamowych może przełożyć się na zwiększenie sprzedaży lub rozpoznawalności firmy. Kubek nadaje się do tego doskonale – jest praktyczny i będzie wykorzystywany na co dzień, pod warunkiem że zadowoli również estetyczne zapotrzebowanie obdarowanych kontrahentów. Co wziąć pod uwagę, projektując nadruk, aby cieszył oko a jednocześnie zmieścił się w budżecie?

Wybór metody znakowania – istotny od strony estetycznej i logistycznej

Pierwszym etapem jest podjęcie decyzji o ilości kubków, jakie chcemy kupić. Może to mieć wpływ na wybór metody znakowania – niektóre są dostępne wyłącznie dla dużych zamówień, inne nawet od jednej sztuki. Technika wykonania grafiki determinuje podejście do projektu graficznego – co innego, gdy mamy do dyspozycji nadruk w jakości fotograficznej, a co innego, gdy trzeba się ograniczyć do kilku wybranych kolorów – przy czym w obu przypadkach kubek może prezentować się świetnie.

Biały czy kolor? Na jakim tle wykonać nadruk?

W podstawowej wersji kubki dostępne są w kolorze białym. Świetnie prezentują się na nim skomplikowane i kolorowe grafiki oraz zdjęcia. Czasami warto jednak trochę pobawić się barwami i wykonać kubek w innym kolorze. Ciekawym zabiegiem jest również pozostawienie białej części zewnętrznej i kolorowego wnętrza. W przypadku wyboru innej niż biała barwy, trzeba dostosować do niej kolorystykę pozostałych elementów.

Monochrom, raster a może nadruk fotograficzny – jak bardzo szczegółowy powinien być wzór?

Dla kubków logowanych dostępnych jest wiele technik znakowania. Należy zastanowić się, która będzie najlepiej korespondowała z charakterem firmy. W przypadku zawodów cieszących się społecznym zaufaniem i podlegającym restrykcjom pod kątem reklamy (np. adwokat, lekarz) czasami lepiej wybrać minimalizm. Inne przedsiębiorstwa, o lżejszym typie produktów i usług, chętnie decydują się na kolorowe grafiki, nadruki fotograficzne czy farbę termiczną, znikającą pod wpływem ciepła.

Efekty dodatkowe – które są warte uwagi?

Dobre firmy zajmujące się ceramiką logowaną, najczęściej oferują liczne opcje dodatkowe. Można wybrać kubek w neonowych kolorach, matowy lub błyszczący, z efektem lustrzanym lub metalik. Każda z nich jest atrakcyjna, przy czym zawsze na pierwszym miejscu stawiamy spójność komunikacji wizualnej firmy. Jeśli wszystkie materiały reklamowe utrzymane są w stonowanej, eleganckiej palecie, intensywnie żółty kubek nie będzie najlepszym pomysłem – co innego w przypadku gadżetów reklamowych prywatnego przedszkola.

Wielkość nadruku – subtelny czy wyrazisty?

W odbiorze reklamy liczą się detale – nawet to, jakiej wielkości jest nadruk na kubku. Można wybrać opcję nierzucającą się w oczy – subtelne logo, które może znaleźć się nie tylko w standardowym miejscu, ale też np. na spodzie naczynia. Czasami jednak zależy nam na zupełnie innym efekcie i pokrywamy cały kubek nadrukiem fotograficznym – np. kiedy chcemy zamieścić na nim zdjęcie z udanej integracji czy przykładową realizację albo wizualizację.

Treść – ogromne pole do popisu dla działu kreatywnego

Napisy na kubku mają ogromne znaczenie dla utrwalania haseł czy sloganów, jakimi posługuje się firma. Można zdecydować się po prostu na zdanie, które znajduje się we wszystkich materiałach reklamowych. Jeśli kubek ma być wręczany podczas konkretnego eventu, taką informację również warto na nim zamieścić, aby mógł pełnić funkcję pamiątkową. Warto pamiętać o tym, że kubek nie służy do czytania i ilość treści trzeba ograniczyć, aby nie zniechęcić użytkownika (chyba że tworzymy gadżety dla bibliofili i umieszczany na nich obszerniejsze cytaty literackie – znów wszystko zależy od kontekstu).

Samodzielne projektowanie czy zlecenie dla zewnętrznego grafika?

Część firm poligraficznych udostępnia kreator, w którym można samodzielnie zaprojektować nadruk. To świetne rozwiązanie jeśli ktoś w firmie ma zacięcie artystyczne i nie chcemy przepłacać za projekt. Jeśli jednak nie czujemy się najlepiej z tworzeniem grafik czy kolaży, wówczas lepiej wydać kilkaset złotych na projekt, niż otrzymać kubki o znacznie większej wartości z nadrukami o wątpliwej wartości estetycznej.

Proces projektowania gadżetów reklamowych może być świetną zabawą, jeśli w zespole są osoby kreatywne. Można również skorzystać z porady fachowca – wiele firm poligraficznych oferuje nie tylko wykonanie gadżetów, ale także zaprojektowanie nadruków. Warto również nawiązać współpracę z grafikiem, który zadba nie tylko o to, aby wszystkie gadżety i reklamy były estetyczne, ale również by były one spójne, nawet jeśli firma nie ma brandbooka.