Jak wyróżnić się na targach pracy?

Targi pracy to świetny sposób na znalezienie pracowników. Przychodzi na nie mnóstwo osób autentycznie zainteresowanych znalezieniem ciekawego zatrudnienia. W ciągu jednego czy dwóch dni możesz zebrać całą teczkę CV, a nawet wstępnie zweryfikować potencjalnych kandydatów podczas swobodnej rozmowy. Problemem może być duża konkurencja – ilość stoisk pracodawców sprawia, że cenni pracownicy mogą cię nie zauważyć. Co zrobić, aby zyskać zainteresowanie?

Branding stoiska – jak zrobić to dobrze?

Zabudowa stoiska sama w sobie może stanowić atrakcję. Firmy produkujące ścianki prześcigają się w pomysłach. Poza standardem, możesz wybrać coś ekstra – ciekawy kształt, faktura, różnorodne funkcje.

Oczywiście im więcej innowacji, tym droższa finalnie realizacja. Pamiętaj jednak, że stoiska targowego nie kupujesz na raz – posłuży ci podczas wielu imprez. Skoro więc i tak już ponosisz koszt, warto zdecydować się na model naprawdę oryginalny. Większość przedsiębiorstw specjalizujących się w zabudowie targowej, oferuje pomoc w aranżacji i wizualizacje – nie krępuj się skorzystać z ich doświadczenia.

Gadżety dla odwiedzających – które sprawdzą się najlepiej?

Niepisaną zasadą targów jest wręczanie gadżetów osobom odwiedzającym stoisko. Jeśli ich nie zaoferujesz, goście poczują się zawiedzeni i dwa razy zastanowią się nad współpracą z firmą, która skąpi funduszy na gratisy. Co wybrać, aby się nie zrujnować, a jednocześnie podarować potencjalnym pracownikom coś oryginalnego?

Świetnym wyborem jest ceramika reklamowa – kubki, szklanki czy też miseczki, a także bardzo popularne kubki termiczne i butelki szklane. Mają one funkcję praktyczną, a więc masz pewność, że będą autentycznie wykorzystywane. Warto zaplanować oryginalny, ciekawy nadruk, zapadający w pamięć i odróżniający cię od konkurencji.

Zrezygnuj natomiast z gadżetów nieprzydatnych. Smycze może i są tanie, ale kto tak naprawdę z nich korzysta? Raczej zostaną wrzucone do szuflady i zapomniane.

Główna atrakcja – na czym powinna polegać?

Każde stoisko powinno czymś się wyróżniać. Nie chodzi tylko o sam jego wygląd, ale również o atrakcję, dzięki której przyciągniesz jeszcze więcej odwiedzających. W tym wypadku kluczowy jest typ działalności twojej firmy – to właśnie z nią powinien być związany gwóźdź programu.

Zastanów się, który element działalności przedsiębiorstwa można najłatwiej przenieść na stoisko. Prowadzisz restaurację? Zaproponuj degustację dań. Firmę spawalniczą? Urządź pokazy spawania. Korporację taksówkarską? Wypożycz symulator dachowania. Firmę sprzątającą? Zaprezentuj sposoby usuwania popularnych plam. Włącz kreatywność i spraw, żeby ludzie cię zapamiętali.

Zadania dla odwiedzających – pozwól wczuć się w życie firmy

Możesz również pójść o krok dalej i zaproponować gościom stoiska podjęcie interakcji – aby mogli przez chwilę poczuć się jak pracownicy. Ponownie – sposób wciągnięcia odwiedzających w zabawę zależy od profilu twojej firmy.

Przedsiębiorstwo produkujące kosmetyki może urządzić warsztaty, z których każdy wyjdzie ze swoim kremem. Szwalnia może postawić kilka maszyn do szycia, na których goście samodzielnie poćwiczą ściegi. Biuro podróży może zorganizować grę związaną z popularnymi lokalizacjami wakacyjnymi.

Zaangażowanie potencjalnych pracowników ma efekt psychologiczny: poniekąd już wykonują jakąś pracę, mogą poczuć się członkami zespołu czy po prostu zainteresować się zawodem, którego wcześniej nie brali pod uwagę. Dla pracodawcy to z kolei doskonały sposób na dokonanie pierwszej selekcji – wybranie osób otwartych, zaangażowanych, pozytywnie nastawionych, dobrze współpracujących z zespołem.

Ścianka do selfie – hit imprez

Rekordy popularności biją ostatnio różnorodne ścianki i pokoje do selfie. W większych miastach powstają całe „muzea” polegające wyłącznie na tym, że można sobie robić zdjęcia w różnych aranżacjach. Aż szkoda nie wykorzystać takiego potencjału podczas targów pracy.

Wystarczy wygospodarować fragment standardowej ścianki wystawienniczej, lub też dołożyć jeden dodatkowy segment. Na ściance do selfie powinno znaleźć się coś więcej niż logo. Może to być ciekawy slogan albo grafika, którą goście z przyjemnością wrzucą następnie na swoje profile w mediach społecznościowych.

Jednocześnie zachęcaj odwiedzających do oznaczania takich fotek hashtagiem swojej firmy – zyskasz dodatkowo darmową reklamę.

Jeśli wybierasz się na targi pracy, dołóż starań, aby twoja obecność nie pozostała niezauważona. Wykorzystaj dostępne metody na wyróżnienie swojego stoiska na tle innych i zdobądź dzięki temu uwagę najlepszych kandydatów, którzy mogą wkrótce zasilić szeregi twojego zespołu.