Jak dbać o kubki z nadrukiem, aby długo pełniły swoją funkcję?

Kubki reklamowe to jedne z najlepszych gadżetów, jakie możesz zaoferować swoim kontrahentom. Są estetyczne a jednocześnie użyteczne. Mogą przekazywać istotne treści, oswajać klienta z logotypem czy firmową kolorystyką, a jednocześnie służą konkretnemu celowi. Możliwość ich wielokrotnego używania sprawia, że powinny wejść na stałe do kanonu prezentowego przedsiębiorstwa, któremu bliskie są idee ekologii, zmniejszania śladu węglowego i zrównoważonego rozwoju. Aby w pełni wykorzystać potencjał kubka reklamowego – tj. pić z niego nie przez miesiąc, ale przez wiele lat – trzeba jednak pamiętać o kilku zasadach.

Mycie ręczne czy w zmywarce?

Wraz z rozpowszechnieniem się zmywarek, ręczne mycie naczyń wydaje się coraz bardziej skomplikowanym i pracochłonnym zadaniem, do którego najczęściej podchodzimy niechętnie. Producenci ceramiki mają tego świadomość, dlatego często starają się tworzyć wzory odporne na działanie środków chemicznych, wody pod dużym ciśnieniem oraz gorącego powietrza. Jeśli twój kubek reklamowy wykonany jest metodą nadruku bezpośredniego, wówczas możesz śmiało korzystać ze zmywarki – grafice nic nie grozi.

Inaczej wygląda sytuacja w przypadku kalkomanii, czyli obrazu naniesionego na powierzchnię naczynia poprzez specjalną kalkę. Taki kubek można bez szwanku umyć kilkaset razy, później wzór zacznie płowieć. Do mycia w zmywarce zupełnie nie nadają się kubki z wzorem termicznym oraz te zdobione ręcznie – w ich przypadku grafika zejdzie niemal natychmiast.

Jeśli nie jesteś pewien, jakiego typu nadruk znajduje się na twoim kubku, szukaj na spodzie informacji z ikonką symbolizującą możliwość mycia w zmywarce.

Podgrzewanie w kuchence mikrofalowej – można czy nie?

Trudno już wyobrazić sobie codzienne życie bez mikrofali, zwłaszcza w biurze. Bez niej możemy tylko pomarzyć o ciepłym posiłku. Niejednokrotnie zdarza się, że również kawa czy herbata zdążyła wystygnąć. Przed włożeniem kubka do kuchenki możemy się jednak zawahać – czy takie działanie nie będzie miało negatywnego wpływu na wzór?

W większości przypadków nie ma się czego obawiać. Nadruki są utwardzane w piecach, w temperaturach kilkuset stopni. Mikrofalówka jest w stanie wytworzyć zaledwie kilkadziesiąt stopni, więc nawet nie zbliża się do tych wartości. Trzeba jednak zachować ostrożność przy wzorach wykonanych ręcznie. Warto zapytać, czy farba użyta do malowania albo klej, na którym trzymają się kryształki, jest przystosowany do podgrzewania w mikrofalówce.

Czyszczenie – okazjonalne czy regularne?

Najtrudniej będzie domyć te zanieczyszczenia, które utrzymują się na kubku długo. Po powrocie z urlopu zastajesz przykrą niespodziankę w postaci niedopitej kawy? Masz tendencję do szybkiego przepłukiwania kubka bez mycia i robienia w nim kolejnej herbaty? Na naczyniach pozostanie osad, którego zmycie nie będzie proste.

Kiedy z zadaniem nie poradzi sobie zmywarka, można spróbować uratować kubek ręcznie. Nie stosuj jednak ostrych szczotek czy drucianych czyścików – zamiast tego spróbuj namoczyć kubek w wodzie z płynem do naczyń i umyć go standardową gąbką. A najlepiej nie dopuszczaj do takich sytuacji, myjąc naczynia regularnie.

Przechowywanie – jeden na drugim czy obok siebie?

W trosce o logowany kubek znaczenie ma również sposób jego przechowywania. Dotyczy to z resztą całej ceramiki, nie tylko tej reklamowej. Upewnij się, że każde naczynie ma dość miejsca. Jeśli to niemożliwe a kubki są włożone jeden w drugi, wówczas odseparuj je od siebie papierowymi ręcznikami.

Do obijania kubków najczęściej dochodzi właśnie wówczas, gdy upychamy je zbyt gęsto albo wtedy, kiedy próbujemy po nie sięgać w odległe kąty półki. Jeśli widzisz, że szafka już się nie domyka, czas znaleźć dla kubków nowe lokum albo zmienić swoje nawyki konsumenckie.

Kiedy będzie potrzebny nowy kubek?

Dla klientów długa żywotność podarowanego przez ciebie kubka, będzie świadczyła o solidności firmy. Nie czekaj, aż poprzednie naczynie się rozbije albo wypłowieje – podaruj w tym czasie nowe. Nie rób tego za często – takie działanie byłoby nieekologiczne. Dobrą praktyką jest wręczanie nowego kubka w odstępach rocznych albo nawet dwuletnich. Upewnij się jednak, że za każdym razem klient otrzyma nowy wzór.

Zasady prawidłowego postępowania z ceramiką odnoszą się zarówno do kubków, jak i do misek czy talerzy. Dotyczą oczywiście nie tylko nośników reklamy, ale wszystkich naczyń, na których widnieją nadruki. Wystarczy stosowanie do kilku prostych, zupełnie nieuciążliwych zasad, aby wydłużyć ich żywotność, a tym samym zmniejszyć wydatki i przeciwdziałać nadmiernemu zanieczyszczeniu planety.