Jak dbać o ceramikę reklamową? Porady i wskazówki, które zapewnią długą żywotność

Ceramika reklamowa jest lubiana zarówno przez firmy, jak i przez użytkowników. Stanowi świetny gadżet – kubek, filiżanka czy kufel nie tylko wyglądają estetycznie, ale także spełniają praktyczne funkcje. Obdarowani klienci używają logowanej ceramiki zarówno w pracy, jak i w domu. Bardzo często pojawia się wśród zamawiających pytanie, jak trwały jest taki gratis? Czy po pewnym czasie kubek nie straci koloru, logo się nie zetrze? Czy piękna filiżanka nie stanie się wkrótce antyreklamą firmy? Po pierwsze – gadżety ceramiczne należą do najtrwalszych i najdłużej służących właścicielom. A po drugie – wiele zależy również od sposobu, w jaki obchodzimy się z kubkami, szklankami, miskami czy filiżankami. Sprawdź, co robić, aby jak najdłużej korzystać z ceramicznych podarunków.

Mycie w zmywarce? Sprawdź, czy nadruk to wytrzyma

Największym wrogiem ceramiki reklamowej może być jej mycie w zmywarce. Co istotne, nie dotyczy to jednak wszystkich logowanych kubków i szklanek. Naczynia zdobione w technologii barwienia natryskowego cechuje całkowita odporność na warunki panujące w zmywarce. Wzór naniesiony bezpośrednio na kubek również nie ulegnie zniszczeniu. Nieco inaczej wygląda sytuacja z kalkomanią – ta wytrzyma kilkaset cykli, a więc spokojnie można w niej pić kawę codziennie przez cały rok. Najbardziej trzeba uważać na druk termiczny oraz zdobienia ręczne – z uwagi na technologię wykonania, kubki tego typu powinny być myte wyłącznie ręcznie.

Mikrofalówka – czy szkodzi ceramice?

Nie ma to jak gorąca kawa. Niestety, nie zawsze jest nam dane cieszyć się nią do ostatniej kropli – zatracamy się w pracy i wkrótce zauważamy, że napój jest już zimny. Ratunkiem jest mikrofalówka (choć kawowi puryści powiedzą, że to już nie to samo). Czy podgrzewanie szkodzi ceramice reklamowej? Zasadniczo – nie. Nadruki utrwalane są w wysokich temperaturach (kilkaset stopni Celsjusza, w zależności od technologii). Chwilowa temperatura na poziomie zaledwie kilkudziesięciu stopni nie ma szans im zaszkodzić. Wyjątek mogą stanowić wykonane ręcznie ozdoby. Jeśli więc zamawiasz ceramikę personalizowaną przy pomocy kryształków czy ręcznie malowaną, dopytaj producenta o jej odporność na podgrzewanie.

Usuwanie zanieczyszczeń – systematyczność sprzymierzeńcem ceramiki

Podstawą pielęgnacji ceramiki reklamowej, tak jak i wszystkich innych naczyń, jest systematyczność. Utrzymujący się tygodniami, niedomyty osad z kawy czy herbaty, może wniknąć w strukturę kubka już na stałe. Należy pamiętać także o usuwaniu osadu z kamienia, powstającego na skutek zbyt długiego trzymania w naczyniu stojącej, niefiltrowanej lub wysoko zmineralizowanej wody. Zwłaszcza jeśli nie dysponujesz zmywarką, pamiętaj o kilku zasadach: ceramikę logowaną myj standardowymi detergentami (bez zawartości substancji żrących, które są szkodliwe również dla zdrowia). Nie szoruj wzorów ostrymi, drucianymi gąbkami – wystarczy standardowy zmywak kuchenny czy ściereczka.

Przechowywanie ceramiki reklamowej

Na żywotność naczyń ma również wpływ ich prawidłowe przechowywanie. Do uszkodzeń mechanicznych najczęściej to podczas odkładania i wyjmowania naczyń z półki, a nie podczas samego użytkowania. Upewnij się, że każdy kubek czy szklanka mają dość miejsca. Naczynia stykające się z sobą lub wkładane jedno w drugie, odseparuj (np. przy pomocy papierowego ręcznika). Pamiętaj też, że kuchnia to nie cyrk – tu nikt nie oklaskuje twoich wyczynów, gdy wyjmujesz kubek z tyłu półki bez ruszania tych z przodu – a właśnie wówczas najłatwiej jest o uszkodzenia lub całkowite zniszczenie.

Kiedy należy wymienić naczynie ceramiczne?

Czy zatem raz podarowany kubek reklamowy, z nadrukiem odpornym na mycie w zmywarce, może towarzyszyć klientowi przez lata? Oczywiście – o ile jest prawidłowo użytkowany. Podarowanie nowego może mieć jednak charakter czysto marketingowy – zmienia się przecież moda, styl komunikacji wizualnej, krój czcionek, wygląd logo, hasła. Za każdym razem, gdy nastąpi istotna zmiana, podaruj klientowi nowy kubek czy szklankę, korespondujący z bieżącymi działaniami reklamowymi twojej firmy.

Dbanie o ceramikę reklamową nie jest skomplikowanym procesem – wystarczy myć ją w odpowiedni sposób i regularnie, a do tego przechowywać w bezpiecznym miejscu. Nawet codziennie użytkowany kubek reklamowy wytrwa w niezmienionym stanie całe lata, jeśli tylko zapewnimy mu minimum troski. Jeśli natomiast obdarowujesz klienta naczyniem o specjalnych wymaganiach (np. ze zdobieniami ręcznymi), warto dołączyć do prezentu również krótką instrukcję mycia i konserwacji – żeby wzór utrzymał się jak najdłużej.