Jak ceramika z nadrukiem wspiera działania marketingowe w branży HoReCa?
Skuteczny marketing to taki, który dociera zarówno do nowych klientów, jak i do tych, którzy mieli już okazję korzystać z naszych usług. Ale jak zdobyć i zachować zainteresowanie klientów w dobie szumu informacyjnego? Z jednej strony dobrze jest ufać starym, sprawdzonym metodom. Z drugiej strony innowacje zawsze są w cenie i ten, kto pierwszy wymyśli jakiś oryginalny sposób na reklamę, rozbije bank. Najlepszym rozwiązaniem jest jednak łączenie jednego z drugim – np. cenionej formy przekazu marketingowego z jego oryginalną ekspozycją. Sprawdź, jak zdobywać klientów dla branży HoReCa za pomocą kreatywnego podejścia do ceramiki reklamowej.
Znam cię – góra lejka sprzedażowego
Jednym z największych problemów branży HoReCa jest duża konkurencja. Przedsiębiorcy muszą nieustannie zabiegać o uwagę klientów, aby przebić się z przekazem reklamowym. Jeszcze trudniejsze może być przekonanie konsumentów, aby skorzystali z naszych usług ponownie, a nie próbowali czegoś nowego. Rozwiązaniem mogą okazać się takie niepozorne detale, jak ceramika reklamowa. To bardzo łatwy sposób na utrwalenie w umyśle klienta istotnych informacji: nazwy restauracji czy hotelu, jego logotypu, kolorystyki, motta. Każdy z tych elementów zwiększy szansę na to, że w momencie poszukiwania miejscówki na kolejny wypad, klient przypomni sobie właśnie o nas.
Prestiż – firma dbająca o detale
Posiadanie przez hotel czy restaurację własnej, logowanej ceramiki, niesie dla klienta ważną informację: ten obiekt dba o najdrobniejsze detale. Skoro właściciel zatroszczył się nawet o serwowanie dań na talerzach ze swoim logo, to jakość potraw musi być wyśmienita a komfort w pokojach – nieporównywalny. Oczywiście najlepiej, aby oczekiwania konsumentów faktycznie się spełniły, natomiast już samo posiadanie firmowej ceramiki sprawia, że działalność jest automatycznie postrzegana jako bardziej prestiżowa i warta nawet ceny nieco wyższej, niż rynkowa.
Informacja – kubek lepszy od ulotki
Ogromną zaletą ceramiki reklamowej jest duża powierzchnia do nadruku. Na talerzu, misce czy kubku zmieści się nie tylko logo, ale też zdjęcie, ciekawa grafika, motto, slogan a nawet komiks, zagadka czy dane kontaktowe. Wystarczy umieścić na kubku kod QR i zachęcić klientów do jego zeskanowania, aby zyskać ilość wejść na stronę czy fanpage znacznie wyższy, niż w przypadku ulotki. Ceramikę można wykorzystać jeszcze kreatywniej – np. gdy wspomniany kod QR prowadzi nie do strony, ale do menu w restauracji. To ekonomiczny i ekologiczny sposób prezentowania karty dań.
Gratis – miły dodatek do zamówienia
Aby zdobyć lojalność klienta, nie wystarczy po prostu wykonanie usługi na wysokim poziomie – tego konsumenci oczekują w standardzie. Świetnym sposobem na zachęcenie klienta do powrotu w nasze progi będzie wręczenie mu gratisu. Kubek reklamowy sprawdzi się świetnie w roli takiego prezentu-przypominajki: jest estetyczny a przy tym praktyczny. Klientom restauracji warto natomiast wręczać karty lojalnościowe – po uzbieraniu określonej liczy pieczątek czy naklejek, może na nich czekać miły drobiazg w postaci logowanej filiżanki ze spodkiem.
„Pożyczanie” – zmora w HoReCa czy sposób na reklamę?
Wszyscy właściciele hoteli i restauracji muszą liczyć się z koniecznością regularnego uzupełniania braków. Goście mogą w roztargnieniu spakować do walizki hotelowy ręcznik, mogą też wynieść z restauracji kubek, który szczególnie im się spodoba. Zamiast piętnować czy ścigać takie incydenty, lepiej przekuć je w atut: skoro ktoś zabrał z naszego lokalu szklankę czy kubek, to w jego domu mogą go zobaczyć kolejne osoby. Tracimy naczynie, zyskujemy reklamę.
Interakcja – challenge dla gości
Ludzie uwielbiają wyzwania, zwłaszcza jeśli są w stanie im podołać i gdy mogą tym faktem podzielić się ze światem. Jak się ma ta informacja do ceramiki reklamowej? Wystarczy pomysł na dobry challenge, w którym logowany kubek czy miska odegrają ważną rolę. Możesz np. zaproponować gościom konkurs: za wykonanie zdjęcia z firmowym kuflem dłoni i oznaczenie go hasztagiem z nazwą lokalu, można wziąć udział w losowaniu darmowego drinka. To jeszcze jeden sposób na tanią reklamę organiczną o ogromnym zasięgu.
W marketingu coraz bardziej liczy się pomysłowość, ale równie istotne pozostaje nieprzepalanie budżetu na innowacyjne ale nieskuteczne działania. Świetnym rozwiązaniem jest zatem zastosowanie klasycznych form przekazu – takich jak logowana ceramika – w unikatowy, kreatywny sposób, który przyniesie zyski bez generowania ogromnych kosztów.