Gadżety reklamowe - X najczęściej popełnianych błędów

Umiejętność wykorzystywania technik marketingowych na rzecz budowania wizerunku firmy jest niezwykle cenna. To, w jaki sposób zostanie opracowana strategia biznesowa, będzie rzutowało na dalsze losy firmy. Przedsiębiorstwa, zarówno te małe, jak i duże, pragną osiągnąć jak największe zyski. Aby to zrobić, muszą niekiedy sięgnąć po dość nietypowe rozwiązania. Gadżety reklamowe są obecnie nieodłącznym elementem budowania relacji z otoczeniem zewnętrznym firmy oraz źródłem pozyskiwania nowych odbiorców. Poniżej poznasz X najczęstszych błędów popełnianych przy tworzeniu gadżetów. Podpowiemy, jak ich uniknąć i wpłynąć pozytywnie na wizerunek marki.

Jaki jest twój target?

Określenie targetu jest kluczowe przy rozwijaniu firmy. Jeżeli chcemy zaistnieć w świadomości klienteli, dostosujmy nasz usługi i produkty pod jej oczekiwania. Wyjdźmy naprzeciw wymaganiom i potrzebom, a w mgnieniu oka ujrzymy zadowalające nas efekty... Często nieumiejętnie sięgamy z naszą usługą nie tam, gdzie rzeczywiście powinniśmy. Określ swój cel i grupę docelową. Tym sposobem dotrzesz do większej ilości użytkowników i zostaniesz zapamiętany na dłużej. Niekiedy jednak chęć szybkiego rozwoju i nagłych zysków może być zgubna, a złe i nieumiejętne dopasowanie gadżetu do wieku czy zainteresowań przyniesie rezultat odwrotny od pożądanego. Zadbaj o odbiorców, pozwól im utożsamiać się z marką i o nic więcej się nie martw.

Praktyczne? Niekoniecznie!

Podstawowym błędem gadżetów reklamowych jest brak funkcjonalności. Choć każdy z nas uwielbia dostawać darmowe upominki, część z nich często ląduje w szufladzie z niepotrzebnymi rzeczami, niekiedy nawet w koszu. Gadżety firmowe bez konkretnego przeznaczenia to strzał w kolano. Klienci pozbędą się drobiazgu, a co za tym idzie, szybko porzucą myśl o twoim produkcie.

Kwestia wizualna

Wszyscy lubimy to, co ładne i gustowne. Gadżety reklamowe jako doskonały nośnik reklamowy są często źle odbierane właśnie ze względu na szatę graficzną. Nieproporcjonalny układ grafik, nieciekawe logo czy nieodpowiedni kształt mogą zaburzyć odbiór naszej firmy. Czy gadżety twojej firmy są atrakcyjne? Czy sam chciałbyś zostać nimi obdarowany? Zadbaj o estetykę, bez tego ani rusz!

Aspekt emocjonalny

Aby skutecznie dotrzeć do klientów, należy wsłuchać się w to, co mają nam do przekazania. To właśnie klienci są wyznacznikiem trendów i to dzięki nim możemy stworzyć nietuzinkowe gadżety reklamowe. Dziś na topie jest wszystko to, co z założenia jest eko! Ekologiczne rozwiązania cieszą oko i są pozytywnie odbierane przez klientów. Zrezygnuj z materiałów niezdatnych do ponownego recyklingu. Plastikowe gadżety w zupełności się nie sprawdzą! Może warto je czymś zastąpić?

Niska jakość

Dobra promocja firmy wymaga niekiedy sporych nakładów pieniężnych, a co za tym idzie, często szukamy najtańszych form reklamy. Choć gadżety reklamowe stanowią zwykle ciekawy upominek, wiele firm szukając możliwości zaoszczędzenia, decyduje się na produkty niskiej jakości. Czy jest to dobre rozwiązanie? Oczywiście, że nie! Dobrze wykonane gadżety nie muszą obciążać budżetu firmy, tym samym pozostaną w świadomości naszych odbiorców. Jeśli firmowe długopisy, kalendarze czy kubki nie są wykonane z jakościowych materiałów i często ulegają zniszczeniu, dobry wizerunek firmy może zostać podważony... Nikt z nas nie chce przecież otrzymywać bubli!

Gadżety reklamowe z nadrukiem - zły branding

Odgórnym założeniem gadżetów firmowych jest zbudowanie trwałego wizerunku i zaistnienie w świadomości odbiorców. Często jednak firmy biorą sobie zbyt do serca internetowe porady i popadają w skrajność. Jak sama nazwa wskazuje, gadżety reklamowe powinny nawiązywać do założeń marki, w pewnym sensie ją odzwierciedlać i pozwolić klientom na utożsamianie się z naszymi usługami. Często jednak zapominamy, że nadmiar szkodzi. Kubki z logo czy kufle z ciekawym nadrukiem nie powinny być chodzącą reklamą, a raczej przedmiotem codziennego użytku. Im mniej, tym lepiej. Ważna jest jakość, unikalność i delikatne podkreślenie marki!

Oczekiwania odbiorców a gadżety

Przy projektowaniu gadżetów reklamowych twojej firmy postaw się na miejscu twoich klientów. Czy gadżety są dobre jakościowo i czy sam chciałbyś je dostać? Czy są funkcjonalne i spełniają oczekiwania potencjalnych użytkowników? Wydawać by się mogło, iż nie ma nic prostszego niż stworzenie fajnych i oryginalnych gadżetów. A jednak! Łatwo popełnić błąd i sprawić, że klienci nie okażą zainteresowania produktem. Zła jakość wykonania, brak estetyki, nadmiar szczegółów - to wszystko ma wpływ na postrzeganie marki. Wsłuchaj się uważnie w jej ideę i prężnie działaj.