Gadżety reklamowe – w jakich sytuacjach biznesowych warto je podarować

Kubki z logo, pendrive’y, parasole czy długopisy z nazwą marki – chociaż wydają się niepozorne, odgrywają ważną rolę w promowaniu firmy. Gadżety reklamowe pomagają budować relacje z klientami, pracownikami oraz zwiększać rozpoznawalność na rynku. Mają też ogromne znaczenie dla wizerunku firmy. Kiedy warto wręczać takie upominki, by odniosły zamierzony cel? Dowiedz się, w jakich sytuacjach biznesowych najlepiej rozdawać gadżety reklamowe.

Spotkania z klientem


Akcesoria z logo czy nazwą marki można podarować klientom zainteresowanym w jakiś sposób konkretnymi usługami lub towarami. Warto wręczyć je podczas spotkania w oddziale firmy, wizyty w sklepie czy biurze. Dzięki takiemu upominkowi zdecydowanie łatwiej nawiązać kontakt i przełamać lody. Zdobycie zaufania klienta i wywarcie na nim dobrego wrażenia zajmie mniej czasu niż wtedy, gdy nie wręcza się drobnych podarunków.

Targi i inne imprezy branżowe


Gadżety reklamowe powinny być niezbędnym ekwipunkiem firmy podczas targów branżowych i imprez tematycznych. Przedsiębiorstwa przygotowujące swoje stanowiska muszą być gotowe na to, by przykuć uwagę uczestników wydarzenia, przyciągnąć ich do siebie i pozostawić pozytywne skojarzenia. Obdarzając odwiedzających małym upominkiem, łatwiej przekonać ich do swojej oferty i zapaść im w pamięć.

Na targach obecni są też przedstawiciele innych firm, z którymi można podjąć współpracę. Wręczając im gadżety, zwiększamy prawdopodobieństwo, że zainteresują się naszą marką. Podobnie stanie się w przypadku specjalistów szukających pracy. Mało które wydarzenie pozwala na dotarcie do różnych grup jednym kanałem, czyli poprzez miłe podarunki zwiększające świadomość marki.

Firma inwestująca w rozdawanie gadżetów reklamowych osobom nawet tylko chwilowo zatrzymującym się przy stoisku stwarza dobry grunt do przyszłej współpracy. Przekazując podarki, dbamy o to, by przyszły klient, pracownik czy partner nie zapomniał o marce. Nawet jeśli by mu się to zdarzyło, może szybko sobie o niej przypomnieć, sięgając po kubek z logo, długopis czy bawełnianą torbę.

Kompletowanie zamówień


Sprzedając rozmaite produkty w sklepie internetowym, warto dodawać gadżety reklamowe do paczek. Każdy lubi dostawać prezenty i gratisy, dlatego nawet mały podarunek wpłynie pozytywnie na ocenę całego zamówienia. Warto wspomnieć również o tym, że jako ludzie mamy naturalny odruch chęci rewanżu, kiedy coś dostaniemy. W związku z tym klienci dostający upominek w formie gadżetu reklamowego podświadomie chcą za niego podziękować swoją lojalnością, dalszym korzystaniem z usług, złożeniem kolejnego zamówienia czy namówieniem innych osób do odwiedzenia sklepu.

Zachęta do działania


Innym ciekawym pomysłem na zastosowanie gadżetów reklamowych w sytuacjach biznesowych jest rozdawanie ich klientom czy partnerom w nagrodę za wykonanie przewidzianego przez nas działania. Można w ten sposób zachęcać do dodania recenzji, udostępnienia oferty, wypełnienia ankiety czy sfinalizowania transakcji. Prezenty znakomicie motywują do działania, szczególnie gdy nie wymagamy od klientów zbyt dużego wysiłku.

Podczas spotkań z pracownikami


Rozdawanie gadżetów reklamowych klientom, partnerom czy kandydatom na dane stanowisko nie jest jedyną formą marketingu z ich wykorzystaniem. Takie akcesoria warto podarować również pracownikom firmy. Koszulki, kubki, smycze czy plecaki przydadzą się nie tylko podczas pracy czy odwiedzania targów branżowych. Używając gadżetów reklamowych z logo w domach i na zewnątrz zwiększa rozpoznawalność marki. Taka promocja kosztuje niewiele, a przynosi długofalowe skutki. Same gadżety reklamowe można też zastosować w miejscu pracy. Zbudują one spójny wizerunek firmy, pokazując ją jako dobrze zorganizowaną, świadomą swojej wartości i profesjonalną pod każdym względem.

Niezależnie od tego, czym zajmuje się nasza firma, odróżnienie się od konkurencji jest kluczowe w pozyskiwaniu i utrzymywaniu klientów, zdobywaniu nowych partnerów i pracowników. Jednym z najlepszych sposobów na budowanie pozytywnego wizerunku marki, zwiększanie jej rozpoznawalności i tworzenie więzi z otoczeniem pozostaje rozdawanie gadżetów reklamowych w różnych sytuacjach biznesowych. Warto zdecydować się na wyżej opisane działania. Wówczas gadżety będą znakomicie reprezentować i promować firmę, a jej renoma zatoczy jeszcze szersze kręgi.