Gadżety reklamowe – jak dobrze wykorzystać je w nowej firmie

Aby firma mogła się rozwijać i osiągnąć biznesowy sukces, musi pozyskiwać klientów. W tym celu konieczne jest podjęcie odpowiedniej strategii marketingowej. Jednym z najskuteczniejszych i najbardziej ponadczasowych sposobów na promowanie marki pozostaje rozdawanie gadżetów reklamowych. Dzięki temu działaniu nowa firma może zdobyć zaufanie klientów, zwiększyć swoją rozpoznawalność, wyróżnić się na tle konkurencji i zbudować trwałe relacje z otoczeniem. Jak świeżo utworzony biznes powinien wykorzystać gadżety reklamowe, by przyniosły pozytywne efekty?

Zachęcanie do zakupu


Akcesoria z logo sprawdzą się doskonale jako bodziec motywujący do skorzystania z oferty. Atrakcyjny gadżet reklamowy może sprawić, że klient sięgnie po nieznany mu produkt albo usługę marki, o której jeszcze nie słyszał. Upominki skutecznie motywują do podjęcia ryzyka i zakupowych eksperymentów.

Warto pamiętać, że gadżety reklamowe należy traktować jako dodatek do produktu czy usługi, w których jakość wierzymy. Jeśli oferta nie spełnia oczekiwań, prawdopodobnie nie podejmie kolejnej decyzji zakupowej. Nie przywiąże się też do nowej marki.

Ważne, by na etapie zdobywania zaufania klientów i motywowania ich do pierwszych zakupów, zintegrować gadżety reklamowe ze swoją ofertą. Dobrze, gdy załączone akcesoria nawiązują do branży, w której się działa. Jeżeli tak nie jest, powinny być przede wszystkim użyteczne i przydawać się na co dzień, by klient sięgający po nie utrwalał świadomość marki.

Nagroda za dokonanie zakupu lub innego działania


Gadżety reklamowe w przypadku nowych firm mogą być również elementem nagradzającym za dokonanie określonego wyboru, np. sfinalizowania zakupu czy dodania recenzji. Podarunki stosowane jako nagrody wzmacniają pozytywny wizerunek marki. Warto dopasować różne upominki do poszczególnych grup klientów. Co innego warto wręczać nowym klientom i co innego tym przywiązanym do marki, by ci drudzy nie znudzili się uzyskiwaniem wciąż tych samych przedmiotów. Można motywować do zakupów również w ten sposób, że wraz z rosnącą liczbą zamówień wzrośnie wartość gadżetu. Wówczas klienci uzyskują coraz atrakcyjniejsze podarunki i pozostają lojalni marce.

Rozdawanie gadżetów na targach branżowych

Zabranie gadżetów reklamowych na targi, konferencje czy szkolenia jest świetnym sposobem na zwiększenie rozpoznawalności nowej firmy. Pozwala to zadbać o właściwą prezentację marki, wyróżnić się na tle konkurencji oraz wzbudzić zainteresowanie. Warto sięgać po gadżety dopasowane jakościowo do rangi wydarzenia. Jeżeli biorą w nim udział inwestorzy albo wyłącznie management wyższego szczebla, warto stawiać na ekskluzywne upominki. Dzięki nim obdarowani poczują się docenieni i wyróżnieni i zaczną kojarzyć markę pozytywnie.

Akcja promocyjna


Wychodzenie z ofertą na zewnątrz i prezentowanie jej w miejscach publicznych jest podstawą promocji w wielu branżach. Nowa firma produkująca żywność może prowadzić degustacje. Z kolei świeżo utworzony biznes z branży kosmetyków z pewnością będzie dążyć do rozdawania próbek produktów potencjalnym klientom. Jeżeli należy się do podobnych branży, koniecznie trzeba zadbać o dobre wyeksponowanie logo na gadżetach reklamowych oraz akcesoriach wykorzystywanych w czasie akcji promocyjnych, takich jak torby, kubeczki czy kartoniki. Sprzyja to właściwej identyfikacji wizualnej przynoszącej korzyści biznesowe.

On-boarding, czyli witanie nowego pracownika


On-boarding to technika motywacyjna stosowana przy włączaniu nowego członka do zespołu. Świeżo założone firmy intensywnie prowadzą rekrutacje, szukając odpowiedniego personelu. Gadżety reklamowe warto więc podarować nowym pracownikom, by bardziej utożsamili się z marką, którą będą współtworzyć oraz poczuli się docenieni i zmotywowani do działania. Dobrą praktyką okaże się wręczenie tzw. welcome boxu zawierającego praktyczne akcesoria takie jak kubki z logo, długopisy, notatniki i inne przydatne przedmioty.  Będzie to znakomity prezent dla nowego pracownika, dlatego że zwiększy jego pewność siebie i wzmocni przywiązanie do firmy.

Istnieje wiele możliwości wykorzystania gadżetów reklamowych do promocji nowo założonego biznesu. Powyżej opisaliśmy te najskuteczniejsze, koncentrujące się na budowaniu rozpoznawalności firmy i wzmacnianiu relacji z otoczeniem. Dzięki nim można skutecznie promować markę i znacznie przyczynić się do jej rozwoju. Gadżety reklamowe będą znakomitą inwestycją, która wesprze działania marketingowe prowadzone w sieci i pozostałe formy reklamy umacniające pozycje nowej firmy na rynku.