Gadżety reklamowe dla restauracji – 5 inspiracji dla restauratorów
Chociaż restaurację najlepiej promują smaczne potrawy, które się w niej serwuje, nie warto zaniedbywać działań marketingowych. Wobec sporej konkurencji w branży gastronomicznej trzeba utrwalać swój wizerunek i starać się, by nazwa lokalu zapadała w pamięć. Pomogą w tym odpowiednie gadżety reklamowe. Jakie akcesoria najlepiej nadają się dla restauratorów promujących swój lokal?
Filiżanki reklamowe
Tego rodzaju gadżety reklamowe wyróżniają się szczególną elegancją i mają sporo wdzięku. Można podawać w nich kawę albo herbatę, jednocześnie nienachalnie promując restaurację. Na ceramice może znaleźć się logo lub nazwa lokalu. Dostępne są różne warianty nadruków oraz kształty i kolory naczyń. Serwując napoje w filiżankach z logo lub innym nadrukiem związanym z marką, zwiększamy prestiż promowanego miejsca.
Umieszczając nazwę restauracji na naczyniach, informujemy gości, że wierzymy w wysoką jakość świadczonych usług. Marka zostaje zaprezentowana jako profesjonalna, szykowna i świadoma swojej wartości.
Oryginalna odzież restauracyjna
Pierwszym z pracowników restauracji, z którymi ma kontakt klient, jest kelner. Im lepsze wrażenie wywrze on na gościu, tym wyższy stopień zadowolenia z wizyty w lokalu. Warto więc zadbać nie tylko o znakomitą obsługę, ale i odpowiedni ubiór kelnerów. Odzież z nazwą restauracji i jej logo współtworzy profesjonalny wizerunek i zwiększa stopień zaufania gości. To również kolejny sposób na utrwalanie marki w świadomości klientów.
Odzież z nadrukiem mogą nosić nie tylko kelnerzy, ale też kucharze i pozostali pracownicy lokalu. Fartuchy czy koszule to elementy przyciągające wzrok gości restauracji, dlatego warto wyeksponować nazwę, logo czy hasło reklamowe, jednocześnie troszcząc się o estetykę ubioru personelu.
Kubki szklane z logo
Szklane kubki znakomicie nadają się do podawania efektownych deserów i napojów, dlatego że świetnie eksponują ich walory wizualne. To także ciekawy pomysł na zaprezentowanie logo czy nazwy restauracji. Nadruk na transparentnej powierzchni przyciąga uwagę i łatwo trafia do odbiorcy. Takie gadżety reklamowe są wciąż rzadko spotykane, co dodatkowo wzmacnia siłę ich działania.
Etui na sztućce
Restauratorzy mogą zdecydować się również na zestaw etui na sztućce z nadrukowanym logo. Indywidualnie zaprojektowane pokrowce wraz z serwetkami okażą się praktyczne, ale też staną się kolejnym elementem dobrze przemyślanej strategii wizerunkowej restauracji. Etui znakomicie ozdobią stoły. Można dobrać kolory i stylistykę tak, by gadżety reklamowe pasowały do wystroju lokalu.
Zestawy ceramiczne
Reklamowe zestawy ceramiczne doskonale nadają się do każdej restauracji czy kawiarni. Można w elegancki sposób podawać w nich napoje, a także wyeksponować nazwę lokalu na kilku różnych przedmiotach. W przypadku kompletów nadruk zdobi dzbanki, filiżanki i talerzyki. Zdecydowanie zwiększa to moc reklamowego przekazu. Zestaw kawowy z logo czy nazwą znakomicie promuje restaurację, bez krzykliwych komunikatów.
Marketing restauracji nie kończy się na menu, ulotkach czy reklamie w sieci. Nośnikiem treści reklamowych mogą być elementy wyposażenia znajdujące się wewnątrz lokalu. Drobiazgi takie jak filiżanki reklamowe czy etui na sztućce naprawdę mają znaczenie dla budowania rozpoznawalnego wizerunku. Dzięki wyżej opisanym gadżetom reklamowym zaciekawia się gości, jednocześnie unikając nachalnych działań promocyjnych. Warto wybierać takie przedmioty, które pasują do charakteru lokalu oraz dobrze komponują się z jego wystrojem. Klienci z pewnością docenią dbałość o szczegóły.