Gadżety reklamowe dla nowej firmy - co wybrać?
Właśnie startujesz ze swoją firmą i chciałbyś jakoś zachęcić do siebie kontrahentów? A może od razu wybierasz się na targi lub konferencję i potrzebny ci mocny akcent, dzięki któremu zostaniesz zapamiętany? Najłatwiej osiągnąć oba cele przy pomocy gadżetów reklamowych. Ale skąd będziesz miał pewność, że dany przedmiot faktycznie spełni swoją rolę – spodoba się osobie obdarowanej i wywoła pozytywne skojarzenia z twoją marką? Wiele zależy od wyboru gadżetu. Podpowiadamy kilka opcji upominków logowanych, które warto wybrać (oraz kilka takich, na które szkoda pieniędzy).
Coś praktycznego
Zwłaszcza początkujący przedsiębiorcy mają tendencję do popełniania przy wyborze gadżetów bardzo typowego błędu: szukają opcji najtańszej, dzięki której będą mogli obdarować jak najwięcej osób. W tym przypadku efekt skali nie ma jednak miejsca – kontrahenci, którzy otrzymają tani, brzydki i nieprzydatny drobiazg, mogą wręcz poczuć się urażeni. Zrezygnuj zatem z breloczków i smyczek – zamiast kupować 1000 rzeczy wątpliwej jakości, lepiej kup 100, ale za to porządnych.
Postaw na gadżety praktyczne, które będą używane na co dzień, a dzięki temu w naturalny sposób oswoją kontrahenta z twoim logotypem czy hasłem reklamowym. Doskonale sprawdzą się kalendarze, długopisy, notesy, parasolki czy ceramika. Stojący na biurku kubek z nadrukiem lub grawerem będzie dyskretnie przypominał o twojej firmie, niepostrzeżenie budując całą gamę dobrych skojarzeń.
Coś ładnego
Warto również, aby upominek był po prostu estetyczny. Produkowane masowo gadżety sprowadzane z Dalekiego Wschodu bywają często wykonane wyjątkowo tandetnie. Taki prezent wcale nie przysporzy ci sympatii. Ponownie – lepiej postawić na jakość, nie na ilość.
Wybieraj gadżety cieszące oko – może to być świeca zapachowa, stojąca ramka na zdjęcie czy elegancka filiżanka. Gustowny i stylowy prezent wzbudzi pozytywne skojarzenia z twoją firmą. Uznany zostaniesz za profesjonalistę – to świetny wstęp do dalszej udanej współpracy.
Coś oryginalnego
Chcesz być zapamiętany? Podaruj coś oryginalnego. Zastanów się, jakie prezenty robią inni przedsiębiorcy – i postaw na coś zupełnie innego. Równie dobrym pomysłem jest gadżet pozornie zwyczajny, ale wzbogacony o dodatkowe opcje.
Kupujesz logowaną czapkę? Wybierz model z opcją podgrzewania, idealny na zimne miesiące. Chcesz podarować zestaw podstawek pod kubki? Zamów wzór kolorowanki i wraz z podkładkami sprezentuj również komplet pisaków, do samodzielnego malowania. Kontrahent lubi kraftowe piwa? Podaruj mu zestaw wraz z logowanym kuflem lub szklanką, z której będzie mógł korzystać również w domu, cały czas ciepło wspominając twoją firmę.
Coś personalizowanego
Jeśli specyfika prowadzonej przez ciebie działalności wymaga stałej współpracy z konkretnymi osobami po stronie klienta (np. z kierownikiem sklepu wielkopowierzchniowego, od którego decyzji zależy położenie twoich produktów w atrakcyjnym miejscu), warto rozpocząć współpracę od personalizowanego podarunku – obdarowany będzie miał świadomość, że jest dla ciebie ważny.
Wystarczy drobiazg, aby umilić komuś dzień. Wybierz np. porcelanowy kubek z indywidualnym nadrukiem – imieniem osoby, która będzie z niego korzystać. Możesz mieć pewność, że będzie patrzeć na ciebie przychylniej, niż na innych kontrahentów.
Gadżety, których nie warto kupować
Zastanawiasz się, czy zakup gadżetów nie będzie zwykłą stratą pieniędzy? Tak właśnie może się stać, jeśli dokonasz nieprzemyślanego wyboru. Prezent niskiej jakości, nieciekawy i nieładny na pewno nie przyczyni się do wzrostu atrakcyjności twojej firmy w oczach klientów.
Zastanów się zatem dwa razy, czy warto kupować np. tanie perfumy o nieznanym składzie, sztuczną biżuterię, smycze reklamowe, budżetowy sprzęt elektroniczny o niskich parametrach czy puzzle z logo własnej firmy – raczej mało komu przypadną do gustu takie prezenty.
Ogromny wybór gadżetów reklamowych sprawia, że ciężko zdecydować się na jakąś konkretną opcję. Warto kierować się dwoma głównymi wyznacznikami: aby upominek wywołał pozytywne skojarzenia z twoją firmą, powinien być estetyczny, praktyczny i oryginalny. Taki prezent z pewnością przykuje uwagę kontrahentów, a to już wstęp do dobrej relacji biznesowej.