Dlaczego warto zamówić do firmy kubki z nadrukiem?

Niepewna sytuacja gospodarcza nie zachęca do inwestowania w marketing. Wobec rosnących kosztów mediów, surowców i usług, poligrafia logowana wydaje się zbędną ekstrawagancją. Jeśli firma faktycznie chyli się ku upadkowi, rzeczywiście trzeba maksymalnie ciąć wydatki. Jeżeli jednak zależy ci nie tyle na całkowitym wyeliminowaniu marketingu, co na jego zracjonalizowaniu, to warto wybrać przemyślane gadżety. Do takich właśnie należą kubki z nadrukiem. Dlaczego warto posiadać je na stanie i w jaki sposób są one w stanie realnie przyczynić się do zwiększenia ilości leadów i transakcji?

Marketing wewnętrzny – niedoceniana potęga biznesu

Większość firm doskonale rozumie znaczenie marketingu – nie pokazujesz się, a więc nie istniejesz i szybko zostaniesz zduszony przez konkurencję, która zainwestowała w reklamę. Rozsądnym wydaje się zatem ponoszenie nakładów na pokazanie się na zewnątrz. Mało kto rozumie jednak, że równie ważny (a w niektórych sytuacjach nawet ważniejszy) jest marketing wewnętrzny, czyli wszystkie działania podejmowane w celu przywiązania do przedsiębiorstwa własnych pracowników.

Odpływ fachowców, trudności ze znalezieniem dla nich zastępstwa, słabe opinie w Internecie? Jeśli przyczyną nie jest słaba jakość usług, to prawdopodobnie za zły PR odpowiedzialni są byli i aktualni pracownicy. Aby zapobiec takim sytuacjom, kadrę należy nie tylko odpowiednio wynagradzać finansowo, ale także motywować. Oczywiście wszelkie benefity czy prywatne ubezpieczenia są mile widziane, ale warto zacząć od podstaw – czyli od związania pracownika z firmą. Najprościej efekt ten osiągniesz dyskretnie pokazując, że przedsiębiorstwo troszczy się o kadrę, a jednocześnie jest profesjonalne i skrupulatne.

Logowane kubki mogą stanowić ważny element budowania pozytywnych skojarzeń z firmą właśnie wśród jej pracowników. Możesz na nich umieścić nie tylko znak graficzny, ale także motywujące hasła, które wywołają uśmiech. Udostępnij je do użytkowania na stołówce czy w pokoju socjalnym, stwórz zwyczaj obdarowywania kubkiem każdego pracownika w dniu jego urodzin. Efektem będzie poczucie, że dla firmy liczy się nie masa, ale jednostka, a to wstęp do pozytywnego wypowiadania się kadry o przedsiębiorstwie również poza jego murami.

Spotkanie z kontrahentem? Pokaż profesjonalizm!

Drugim niedocenianym aspektem marketingu jest obszar osobistych kontaktów z kontrahentami. Negocjacje warunków, wzajemne wizytacje czy wspólny udział w imprezach branżowych traktujemy raczej jako element pracy, niż okazję do reklamy. A tymczasem właśnie takie rozmowy są najlepszym sposobem na zbudowanie silnych relacji, opartych na sympatii i szacunku.

Klient przyjeżdża na rozmowy w siedzibie twojej firmy? Podaj herbatę i kawę w logowanych kubkach. To bardzo dyskretny gest, ale wiele o tobie mówi – skoro przykładasz wagę do takich drobiazgów, to oznacza, że można ci zaufać, bo zapewne z jeszcze większą dokładnością podejmiesz się wykonania zlecenia. Na zakończenie wizyty możesz również podarować kubek – to niedrogi i symboliczny prezent, który nie wywoła zmieszania wynikającego z poczucia potrzeby rewanżu. Jeśli wręczysz klientowi drogi upominek, możesz uzyskać odwrotny efekt – całkiem prawdopodobne, że osoba obdarowana poczuje się poddana próbie łapówkarstwa czy wymuszenia korzystnych dla ciebie działań przy pomocy kosztownych prezentów. Znacznie lepiej wizerunkowo wygląda więc drobny suwenir – taki jak kubek, który do tego jest praktyczny, a zatem będzie na bieżąco wykorzystywany.

Kubek – nieodzowny atrybut handlowca

Specyfika firmy wymaga odbywania regularnych wizyt handlowych u klientów? Pewnie wiesz, że lepiej nie przyjechać wcale niż pokazać się z pustymi rękami. Ponownie jednak drogie prezenty wcale nie gwarantują sukcesu w kontaktach biznesowych. Neutralny drobiazg sprawdzi się znacznie lepiej i handlowiec zawsze powinien mieć w samochodzie zapas takich gadżetów, jak kubki, notesy czy kalendarze.

Kubek możesz dodać również do wysyłki towaru. Dlaczego? Ponieważ prezenty w większości firm zbierają wyłącznie prezesi i pracownicy biurowi, nikt natomiast nie pamięta o pracownikach fizycznych – np. magazynierach. Jeśli pokażesz, że doceniasz ich pracę, masz już niemal gwarancję uzyskania szczególnych względów przy najbliższej możliwej okazji.

Praktyczny i niedrogi gadżet, jakim jest kubek, sprawdzi się w jeszcze wielu innych sytuacjach: jako drobny upominek na stoisku targowym czy jako sposób na wyjątkowo tanią promocję, gdy dołączasz go do co któregoś zamówienia. Koniecznie wyposaż się w kubki z nadrukiem, idealne na wiele okazji i dla wszystkich branż.