Ceramika reklamowa w biurze – jak zachęcić do niej pracowników??

Wyposażenie biura to nie tylko akcesoria takie jak długopisy czy niezbędne do pracy sprzęty – np. biurka i laptopy. W każdej firmie znajduje się kuchnia lub pokój socjalny, w którym pracownicy mają okazję zjeść śniadanie czy porozmawiać z innymi, popijając kawę. Umilić im ten czas może ogólnie dostępna w firmie ceramika reklamowa.

Ulubiony kubek

Każdy ma własny kubek – mniejszy, większy o określonym kształcie ze specyficznym wzorkiem. Napój z żadnego innego, nie smakuje tak jak z niego. Jest to przedmiot, który na stałe wpisał się w codzienną rutynę. Idealnie nadaje się przy popijaniu porannej herbaty w domu, czy do wypicia kawy podczas pracy w biurze. Jest to moment na odzyskanie energii i poprawę nastroju.

Ceramika reklamowa, czyli jaka?

Jest to ceramika, reklamująca i umożliwiająca identyfikację danej firmy. Rozdawana potencjalnym klientom i kontrahentom na targach, konferencjach i kongresach razem z innymi gadżetami.

Powinna być odpowiednio oznaczona: logo, określona czcionka, kolorystyka – te elementy muszą być zgodne z identyfikacją wizualną marki. Dorzucenie zabawnej grafiki czy ciekawego tekstu obok nazwy firmy też jest dobrym rozwiązaniem. Biorąc do ręki kubek, nie można mieć wątpliwości skąd go dostaliśmy!

Ceramika reklamowa w biurze

Szafki w biurze pełne są przypadkowych kubków, filiżanek i szklanek. Niektóre są stare i obszczerbione, przez rzadko używane. Inne są ładne, ale niezbyt lubiane. Są też takie, które kojarzą się wyłącznie z warunkami roboczymi. Znajdą się też takie, które będą robiły za doniczkę lub będą stały na biurku, spełniając funkcję przybornika do przechowywania długopisów i innych podręcznych akcesoriów. Wszystkie te czynniki sprawiają, że pracownicy niechętnie po nie sięgają, kiedy chcą napić się ciepłej herbaty lub aromatycznej kawy. Skłania ich to wręcz do przynoszenia własnych kubków z domu. Wśród uniwersalnych, dostępnych dla wszystkich naczyń codziennego użytku niewątpliwie powinny znaleźć się kubki z logo firmy.

Kubek z logo

Nie musi być zwyczajny i pospolity, taki który jest rozdawany na każdym wydarzeniu promującym firmę. Możesz zamówić kubki specjalnie dla swoich pracowników. Jasne, nie będzie to najtańsza opcja. Będzie to jednak sposób, żeby każdy miał swój kubek firmowy, z którego chętnie będzie popijał kawę lub herbatę.

Pamiętaj, że będzie to naczynie stawiane na biurku! Powinno być przyjemne dla oka i funkcjonalne. Ważnymi cechami wpływającymi na to, czy kubek będzie lubiany i wygodny w użyciu są:

  • Materiał wykonania
  • Kształt
  • Pojemność
  • Nadruk – kolor, wielkość, jakość
  • Ucho kubka
  • Dodatkowe możliwości – np. kubki magiczne

Ceramika reklamowa dla pracowników

Nie zapominaj o swoich pracownikach! To oni w dużej mierze tworzą firmę i jej wizerunek. Podaruj im kubek, z którego będą chcieli korzystać. Takie drobne elementy reklamowe, jak gadżety i ceramika, znajdujące się w biurze pomogą stworzyć spójny wizerunek firmy. To sprawi, że osoba wchodząca zewnątrz nie będzie miała wątpliwości, gdzie się znalazła. Oczywiście, nie możesz zmusić pracowników do korzystania z firmowych kubków. Możesz za to zastosować kilka trików, które pomogą zachęcić ich do używania biurowej ceramiki!

  • Personalizacja: jeśli w Twojej firmie panuje koleżeńska atmosfera i znacie się wszyscy po imieniu, warto stworzyć dla każdego indywidualny kubek, na którym znajdzie się imię czy grafika z wizerunkiem danego pracownika! Picie z niego na pewno będzie frajdą!
  • Konkursy: możesz rozdać pracownikom kubki i zorganizować konkurs zachęcający do korzystania z nich. Możesz też wymyślać konkursy, w których do wygrania będą ciekawie wykonane kubki firmowe.
  • Namawianie do bycia ekologicznym: masz w biurze dystrybutor z wodą? Namawiaj pracowników do zastępowania jednorazowych kubków!

Pracownicy, którzy mają dostęp do estetycznej ceramiki biurowej, nie śpieszą się do przynoszenia własnych kubków z domu. Kubki firmowe są bezpośrednio związane z elementami identyfikacji wizualnej marki, co daje możliwości promocyjne!