Ceramika reklamowa na wydarzeniach firmowych - jak skutecznie wykorzystać kubki i filiżanki z logo?

Organizacja wydarzeń firmowych, takich jak dni otwarte czy spotkania branżowe, a także uczestnictwo w charakterze wystawcy w targach i imprezach organizowanych przez inne podmioty, wymaga ogromnego zaangażowania. Zabudowa stoiska, jego obsługa, zakup gadżetów, poczęstunku – wszystko pochłania spore koszty. Jeśli mają się one zwrócić w postaci transakcji, działania powinny być skoordynowane a strategia marketingowa – spójna. W komunikacji z klientem ogromną rolę grają nawet drobiazgi – takie jak oferowane upominki, poczęstunek czy klimat panujący na stoisku. Sprawdź, jak wykorzystać ceramikę reklamową podczas wydarzeń firmowych?

Kawa dla gości? Tylko w logowanych filiżankach!

Zapraszasz gości na swoje stoisko czy do siedziby firmy? Nie może się odbyć bez poczęstunku! Kawa, herbata, słodki bufet, a nawet alkohol czy degustacja produktów regionalnych – ofertę gastronomiczną należy skonstruować tak, aby pasowała do specyfiki branży i samego eventu. Liczy się jednak nie tylko to, co podasz, ale także jak to zrobisz.

Kawa w papierowym lub plastikowym kubku nie smakuje dobrze i nie dodaje powagi firmie – lepiej kupić kubki lub filiżanki. A cena ceramiki logowanej jest tylko nieznacznie wyższa od tej bez identyfikacji wizualnej, zwłaszcza przy zamawianiu większej ilości sztuk. Dzięki logowanym filiżankom od razu wyglądasz bardziej profesjonalnie. Co więcej, nie jest to inwestycja tylko na targi – kubki możesz następnie wykorzystywać w firmowej stołówce czy kuchni.

Kubek reklamowy – idealna pamiątka z targów

Niepisaną zasadą targów czy dni otwartych jest wręczanie podarunków gościom stoiska. Różne firmy przyjmują odmienne strategie: jedne prezentują tanie drobiazgi wszystkim, którzy choćby podejdą do stoiska. Inne preferują drogie gadżety dla osób faktycznie zainteresowanych ofertą. Jaka droga jest najskuteczniejsza? Ta trzecia.

Nie rozdawaj bezmyślnie gadżetów – ten wydatek nie ma szans się zwrócić. Z kolei gość teoretycznie chętny do zapoznania się z ofertą uraczony ekskluzywnym upominkiem może poczuć się niekomfortowo i wręcz wziąć twój miły gest za próbę przekupienia. To dlatego najlepiej jest zdecydować się na niedrogie, estetyczne i użyteczne gadżety, oferowane osobom, które wchodzą w interakcję z obsługą stoiska. Takimi właśnie gratisami są filiżanki i kubki reklamowe – dają ogromny potencjał jeśli chodzi o wzornictwo, a do tego będą towarzyszyć obdarowanym nim potencjalnym klientom na co dzień, przyczyniając się do mimowolnego wzrostu świadomości marki.

Konkurs i loteria z firmowymi nagrodami

Klienci lubią także konkursy. To świetny sposób na zachęcenie do interakcji – udział w loterii czy quizie wymaga pewnego poziomu zaangażowania. Kubek lub filiżanka logowana mogą być świetną nagrodą w takim konkursie – symboliczną, ale jednocześnie miłą i przydatną.

Możesz również stopniować poziom nagród – podarować kubki za samo uczestnictwo a droższe nagrody za zajęcie pierwszych miejsc. Jedno jest pewne – stoisko z konkursem będzie się cieszyć zainteresowaniem, a o to przecież chodzi.

Ekskluzywny podarunek dla kluczowych klientów

Kubek lub filiżankę można podarować także najważniejszym klientom – tym, którzy przyszli na wydarzenie nie tylko popatrzeć, ale również porozmawiać o ofercie z faktyczną intencją wejścia we współpracę. Ceramika logowana może stanowić zarówno podstawę, jak i uzupełnienie specjalnego zestawu, przygotowanego właśnie z myślą o takich potencjalnych kontrahentach.

Nie musi to być wcale drogi prezent – wystarczy gustowna logowana filiżanka ze spodkiem, do tego kawa, herbata, słodycze, ewentualnie coś z oferty firmy, jeśli branża pozwala na robienie próbek.

Kreatywne grafiki na ceramice reklamowej

Kubek może pełnić jeszcze jedną, bardzo ciekawą rolę – a mianowicie zastępować wizytówkę lub ulotkę. Poza logotypem, umieść na nim kod QR, dane kontaktowe, mapkę – cokolwiek, co pomoże gościom dotrzeć do siedziby firmy lub do jej oferty w Internecie.

Skorzystaj również z niestandardowych opcji znakowania – np. Magic Mug (kubek z warstwą termiczną znikającą tymczasowo pod wpływem gorącej cieczy) czy nadruku na spodzie naczynia – czytelnym dopiero po opróżnieniu filiżanki.

Większość firm podchodzi z dużą ostrożnością tak do organizacji wydarzeń, jak i do uczestnictwa w zewnętrznych eventach. Najbardziej problematyczne zdaje się oszacowanie potencjalnych korzyści w kontekście stosunkowo dużych nakładów. Dlatego właśnie do realizacji zadań warto wykorzystać wszystkie atuty, decydując się na rozwiązania niedrogie a jednocześnie skuteczne. Dobry pomysł stanowi już połowę sukcesu, a sam zakup kubków czy filiżanek będzie wielokrotnie niższy niż nabycie gadżetów elektronicznych lub drogiego sprzętu – warto więc rozważyć taką ewentualność.