Ceramika reklamowa na prezent dla kontrahenta? Czemu nie!

Wybierając prezent dla kontrahenta, należy zwracać uwagę na wiele szczegółów. Powinien on trafić w gust obdarowanego i w aktualne trendy, znaleźć praktyczne zastosowanie i odznaczać się estetyką, wywołać przywiązanie ale nie dług wdzięczności, a przy okazji jeszcze się wyróżniać na tle gadżetów od innych firm. Spośród dostępnych opcji, wszystkie te założenia zdaje się spełniać tylko ceramika reklamowa. Dlaczego jest ona prezentem dobrym na naprawdę każdą okazję?

Gadżet idealny? Praktyczny i estetyczny

Jakiś czas temu rynek zalały gadżety z kategorii „dużo i tanio”. Wszechobecne smycze reklamowe i miniaturowe dwustronne kalendarzyki były rozdawane przy każdej okazji. Efekt był jeden – większość z takich upominków lądowała od razu w koszu, a w najlepszym wypadku – na dnie szuflady.

Kontrahenci cenią sobie użyteczność – takie właśnie upominki sprawdzają się zatem najlepiej. A trudno o gadżet bardziej praktyczny, niż kubek, z którego większość osób korzysta wielokrotnie w ciągu dnia. Ceramika ma ponadto tę właściwość, że bardzo łatwo osiągnąć ładny efekt. Przemyślana grafika i ciekawy dobór kolorów sprawiają, że logowany kubek, filiżanka czy szklanka będą prezentem ciepło przyjętym przez obdarowanego klienta.

Subtelna forma zaznajomienia z logotypem i barwami firmy

Chcesz, aby nowy kontrahent zapamiętał twój logotyp? Oczywiście możesz wręczyć mu katalog produktowy, ale ten trudno przecież uznać za prezent. Doskonałym rozwiązaniem będzie zatem kubek w firmowych barwach.

W przeciwieństwie do innych gadżetów, z kubków czy szklanek korzystamy na co dzień. To dlatego wręczenie ceramiki reklamowej jest najlepszą gwarancją nienachalnego zaznajomienia klienta nie tylko z samym logotypem, ale i z kolorystyką typową dla twojej firmy. Nie tylko w kategorii piosenek sprawdza się stwierdzenie, że lubimy to, co znamy – po tygodniach i miesiącach systematycznego spoglądania na twoje barwy i logo, klient instynktownie wybierze właśnie twój produkt, gdy dojdzie do decyzji zakupowych.

Niezobowiązujący podarunek, czyli budowanie relacji za grosze

Standardowym błędem, popełnianym zwłaszcza przez początkujących marketingowców, jest przekonanie, że przywiązanie klienta można zdobyć z pomocą drogich prezentów. W rzeczywistości takie działanie może mieć dokładnie odwrotny efekt – kontrahent może się poczuć nieswojo i uznać ekskluzywny gadżet za próbę przekupstwa. W ten sposób firma nie tylko nie zaskarbi sobie sympatii, ale też od razu znajdzie się na cenzurowanym.

Dlatego właśnie warto postawić na upominek niezobowiązujący, a jednocześnie ciekawy i estetyczny. Z pomocą dostępnych technik, taki właśnie gadżet bardzo łatwo jest stworzyć, nanosząc nietuzinkowy nadruk czy grawer na ceramikę reklamową.

Ceramika reklamowa to także bezpieczny podarunek dla potencjalnych klientów – tych poznawanych na targach czy konferencjach. Na każdą z branżowych imprez warto zabrać ciekawe gadżety, a kubki czy filiżanki należą do tych najbardziej cenionych.

Personalizowany upominek dla klienta premium

A co z klientami premium, których chcemy wyróżnić? Wiele technik zdobienia ceramiki pozwala na wykonanie nadruku już od jednej sztuki. Zawsze możesz też zdecydować się na kubek czy filiżankę malowaną ręcznie.

Jeszcze łatwiej wykonać spersonalizowany gadżet, jeśli wiemy o kontrahencie coś więcej. Jest fanem herbaty? Podaruj ekskluzywny zestaw filiżanek ze spodkami, uzupełniony o ręcznie skomponowaną mieszankę senchy z owocami. Właśnie obchodzi okrągłe urodziny? Uczcij je butelką dobrego alkoholu i zestawem specjalnie na tę okazję grawerowanych szklanek.

Ostrożnie podchodź do gadżetów, które większość firm zajmujących się nadrukami reklamowymi oznacza jako premium. Elektronika no-name może ładnie wyglądać, ale niekoniecznie dobrze się sprawować – słabej jakości logowany głośnik czy słuchawki raczej nie nastroją pozytywnie klienta. Podobnie w przypadku gadżetów osobistych – nie każdy będzie chętnie nosił skórzany portfel z logotypem czy jedwabny krawat w twoich barwach firmowych.

Czasami marketingowcy spędzają całe dnie na wymyślaniu niestandardowych gadżetów tylko po to by się przekonać, że ich produkcja jest niemożliwa lub bardzo droga, a ostatecznie upominki i tak nie cieszą się szczególną sympatią obdarowanych. Zamiast więc starać się na nowo wymyślić koło, warto raczej postawić na sprawdzony gadżet w ciekawej odsłonie – ceramika reklamowa nie tylko sprawdzi się w praktyce, ale też daje ogromne pole popisu dla grafików. Niewielkim nakładem finansowym i w krótkim czasie możesz stworzyć kultowy podarunek, który naprawdę spodoba się klientom – sprawdź, ile masz możliwości!