Ceramika reklamowa czy inne gadżety reklamowe - co lepsze?
Co jakiś czas każda szanująca się firma staje przed potrzebą zakupu gadżetów reklamowych. Powodów do ich posiadania jest całe mnóstwo: uczestnictwo w targach branżowych lub konferencji specjalistycznej, zbliżające się święta i wysyłanie paczek klientom, bieżąca akcja promocyjna czy też po prostu polityka firmy, zakładająca dorzucanie prezentu do zamówień przekraczających określoną kwotę lub do paczek dla stałych klientów. Katalogi z gadżetami liczą sobie często ponad 100 stron, a na każdej z nich znajdziemy kilka gadżetów. Wybór jest tak ogromny, że czasami aż przytłaczający, a jednak od wielu lat ceramika reklamowa nie wypada ze ścisłej czołówki najpopularniejszych gratisów. Czy rzeczywiście jest to najlepszy wybór? A może lepiej postawić na coś innego? Sprawdź, jak wypada ceramika reklamowa na tle innych gadżetów.
Skąd bierze się popularność ceramiki reklamowej?
Ogromna popularność ceramiki reklamowej ma kilka przyczyn. Przede wszystkim jest to jeden z nielicznych naprawdę funkcjonalnych gadżetów, które są przez klientów użytkowane, a nie rzucane w kąt szuflady. Dzięki temu jej skuteczność jest znacznie wyższa, niż licznych innych gratisów. Niemałe znaczenie ma również cena – ceramika reklamowa jest po prostu tania, zwłaszcza jeśli weźmie się pod uwagę jej pozostałe atuty oraz długą żywotność. To również jeden z najstarszych gadżetów reklamowych, który zdążył już zdobyć renomę.
Jakie inne gadżety są popularne wśród klientów?
W czołówce popularnych gadżetów od dawna znajdują się również artykuły piśmiennicze, zwłaszcza długopisy i notesy. Dla klientów premium wybieramy czasami wieczne pióra, od jakiegoś czasu coraz chętniej sięgamy po ołówki. Zwłaszcza końcem roku świetnym prezentem może być kalendarz lub terminarz. Wiele gratisów ma charakter sezonowy: latem ofiarowujemy artykuły plażowe, zimą skrobaczki do szyb i ogrzewacze do rąk. Coraz częściej klientom ofiarujemy również drobną elektronikę użytkową oraz akcesoria dla podróżnych.
Ceramika reklamowa: zalety
Na tle innych gadżetów reklamowych ceramika wyróżnia się licznymi zaletami. Oto najważniejsze z nich:
- użyteczność: z ceramiki reklamowej naprawdę korzystamy, dzięki czemu przekaz reklamowy jest utrwalany,
- trwałość: kubków reklamowych czy innych rodzajów ceramiki można używać nawet przez wiele lat,
- duża powierzchnia zadruku: na kubku, talerzu czy kuflu zmieści się wiele informacji, nie tylko logo,
- estetyka: ogromny wybór kolorów oraz możliwość zamieszczania na ceramice tekstów, zdjęć i grafik, przekłada się na możliwość stworzenia małego dzieła sztuki użytkowej,
- różne możliwości zdobienia: do wyboru mamy różnorodne techniki barwienia, grawerowania i druku, dzięki czemu ceramikę cechuje duża oryginalność, pomimo ogromnej popularności,
- cena: ceramika reklamowa jest jednym z tańszych sposobów na reklamę, zwłaszcza jeśli zważy się jej atuty,
- symboliczność: obdarowany kubkiem czy filiżanką klient nie poczuje się urażony i nie odbierze takiego niezobowiązującego prezentu jako formy przekupstwa.
Ceramika reklamowa: wady
Jak wszystko, ceramika reklamowa może mieć również swoje wady. Warto wymienić następujące:
- minimum logistyczne: niektóre formy zdobienia są opłacalne tylko wtedy, gdy przekroczymy minimum logistyczne zamówienia. Jednocześnie można wybrać technikę umożliwiającą wykonanie już od 1 sztuki,
- czas oczekiwania: zwłaszcza w najgorętszym okresie świątecznym, na realizację zamówienia będzie trzeba poczekać, co dotyczy z resztą wszystkich gadżetów, nie tylko ceramiki.
Inne gadżety reklamowe: zalety
Poszczególne inne gadżety reklamowe również mają swoje zalety i wady. Plusem może być przede wszystkim użyteczność niektórych gratisów, takich jak notesy czy długopisy. Pewne typy gadżetów wyróżniają się także dużym polem zadruku (np. kalendarze planszowe lub trójdzielne). Czasami warto też podarować klientowi coś nietypowego, zupełnie nowego i niespodziewanego, aby zatrzymać na dłużej jego uwagę.
Inne gadżety reklamowe: wady
Najpoważniejszą wadą większości gadżetów reklamowych jest ich niska użyteczność. Kolejny breloczek, kiepskiej jakości długopis czy tanie słuchawki, trafią prawdopodobnie do szuflady, a nie do użytku. W najlepszym wypadku zostaną po prostu zapomniane. W najgorszym – przełożą się na wytworzenie złej opinii o firmie, która oferuje swoim klientom nieatrakcyjne prezenty.
Gadżety reklamowe zawsze warto dobierać do profilu firmy, mając na uwadze ich użyteczność oraz estetykę. To właśnie dlatego w czołówce znajduje się funkcjonalna, ładna a przy tym niedroga ceramika reklamowa.