Tak jak każda metoda zdobienia kubków reklamowych, kalkomania ceramiczna również ma swoje zalety i ograniczenia. Zacznijmy może jednak od tych pierwszych, gdyż zdecydowanie przeważają nad minusami. Kalkomania ceramiczna pozwala uzyskać efekt zdjęć i rastrów, o czym wspominaliśmy już wyżej. Dodatkowo jest ona odporna na zmywanie w zmywarce (nie dotyczy farb złotych i platynowych oraz nadruków wykonanych na powierzchni szklanej), dając jednocześnie możliwość personalizacji, co może mieć szczególne znaczenie przy wyborze.
Personalizowane kubki reklamowe to strzał w dziesiątkę! Wpłyną na postrzeganie waszej marki, umożliwią nawiązanie kontaktu z klientem i zachęcą go do zapoznania się z ofertą. Brzmi świetnie, nieprawdaż?
Ograniczenia kalkomanii ceramicznej są wręcz znikome. Z reguły dotyczą one kwestii minimalnych parametrów nadruku, a także odstępstwa w pozycji logo, które może niekiedy wystąpić. Wybrany nadruk jest nanoszony ręcznie.

Personalizacja

Nadruk na uchu

Nadruk przez rant

Nadruk pod uchem

Nadruk na ściance wewnątrz

Nadruk na ściance wewnątrz

Nadruk od spodu

Minimalny nadruk w negatywie:
a. czcionka: Arial, 10 pkt
b. grubośc linii: 0,4 mm

Minimalny nadruk w pozytywie:
a. czcionka: Arial, 7 pkt
b. grubośc linii: 0,2 mm

Przejście tonalne
niebiesko - białe

Przejście tonalne
czerwono - zielone niebiesko - białe

Porównanie szarego koloru nadruku:
a. CMYK
b. Pantone

Porównanie czerwonego koloru nadruku:
a. CMYK
b. Pantone

Przykład rastrowania:
Zielona linia z oznaczeniami procentówniebiesko - białe

Porównanie zielonego koloru nadruku:
a. CMYK
b. Pantone

Nadruk CMYK

Porównanie koloru:
a. nadruk srebrny
b. nadruk srebrnopodobny

Porównanie koloru:
a. nadruk złoty
b. nadruk złotopodobny