Barwienie kubków reklamowych - techniki

Kubki reklamowe to zdecydowanie jedno z najbardziej popularnych narzędzi marketingowych, umożliwiających budowanie wizerunku firmy. To także najbardziej lubiany gadżet, który jest wystawiany na sprzedaż i kupowany przez klientów. Firm, które oferują kubki z nadrukiem jest bardzo dużo. Najczęściej są to to produkty wysokiej jakości - nadruk na szklance jest odporny na zmywanie po jego użyciu czy to ręcznie, czy też w zmywarkach. Można je kupić na rynku za niewielkie pieniądze, gdyż jest to cena rzędu kilkunastu do kilkudziesięciu złotych. Jest to oczywiście zależne od tego, czy firma jest duża i popularna, czy też nie. Nie zmienia to jednak faktu, że ludzie bardzo chętnie chcą mieć tego typu twór w swoim domu czy to za sprawą kupna samemu sobie, czy też drugiej osobie. Warto jednak wiedzieć, w jaki sposób tego typu szklany element powstaje i jakie są techniki nakładania loga na szklanki, czy też barwienia w całości produktu.

Barwienie kubków metodą Hydrocolor

Praca metodą Hydrocolor jest jedną z najpopularniejszych metod barwienia kubków reklamowych. W jej przypadku pracuję się z porcelaną w białym kolorze. Używane są kolory w skali pantone, a więc barwy jednolite, które nie są ze sobą zmieszane, a zostały przygotowane wcześniej. Do wyboru w tym przypadku jest ponad 2000 kolorów podstawowych. Do dyspozycji są także kolory metaliczne, a także neonowe i pastelowe. Farbę wodną nanosi się w specjalnej komorze i tak samo, jak w przypadku innych metod stanowi to bazę do dalszej pracy, czyli nanoszenia nadruku czy też różnych wzorów, czy motywów. Kubek jest jednak zdobiony tylko i wyłącznie na zewnętrznej stronie, zaś metoda jest wykorzystywana również w przypadku porcelitu, czyli nieco gorszej wersji porcelany. Stosowanie tej metody pozwala na uzyskanie kilku struktur farby. Błyszczącej, matowej, metalicznej czy soft touch. W przypadku tej ostatniej klient ma wrażenie uczucia miękkości w dotyku produktu. Możliwe jest barwienie też tylko i wyłącznie ucha kubka. Ten wypalany jest w temperaturze od stu osiemdziesięciu do dwustu stopni.

Barwienie kubków metodą Multicolor

Równie ciekawą i popularną jest również technika Multicolor. Podobnie, jak w przypadku Hydrocolor mamy do wyboru paletę barw pantone. Produkty porcelanowe w tej metodzie maluje się przy użyciu farb ceramicznych, które są używane także między innymi przy malowaniu domów, konkretnie sufitów, czy ścian. Istotną różnicą jest to, że w tej metodzie maluje się tylko i wyłącznie wewnętrzną część kubka. Ten wypalany jest w temperaturze około dziewięciuset stopni. Zdobienia są wykonywane nie tylko na wewnętrznej stronie, ale także na zewnętrznej. Klient mając kubek stworzony metodą Multicolor ma pewność, że kolor będzie trwały niezależnie od ilości zmywań. Jest on na nie całkowicie odporny. Technologia barwienia wewnątrz jest zdecydowanie unikalna, to całkowite przeciwieństwo pozostałych technik i jest bardzo poważana przez klientów ze względu na niepowtarzalność.

Barwienie metodą Basecolor

Technika Basecolor jest czymś innym niż dobrze znane Hydrocolor i Multicolor. Polega ona na tym, że że produkt zabarwiany jest zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz. Tutaj stosuje się metodę natrysku, to znaczy farbę nakłada się za pomocą specjalnego pistoletu do malowania. W tej metodzie dostępnych jest jedenaście podstawowych kolorów. Może być ich jednak więcej. Wszystko zależy od tego, jakie klient złoży zamówienie. Kubek jest zabawiany od razu w całości lub na konkretnej stronie, w zależności od marki bądź potrzeby zamówienia. Jest to baza pod następne fazy pracy, takich jak naniesienie nadruku czy piaskowania znanego bardziej jako sensitive touch, czyli umieszczenia danego motywu. Istnieje także możliwość zastosowania metody kalkomanii, czyli nanoszenia wzorów za pomocą specjalnego papieru - kalki. Oczywiście warto zaznaczyć, że tę metodę stosuje się tylko i wyłącznie w przypadku produktów porcelanowych, które wypalane są wcześniej w temperaturze tysiąca dwustu stopni. Jest to metoda bardzo lubiana przez klientów. Uważa się, że ten sposób wykonywania jest po prostu najtrwalszy.