9 nieoczywistych gadżetów reklamowych
Klienci nie pojawiają się sami – trzeba o nich trochę zawalczyć. Oczywiście podstawą jest wysoka jakość oferowanych produktów lub usług oraz rzetelna opieka posprzedażowa, ale gadżet reklamowy też nie zaszkodzi. Niewielki prezent sprzyja ociepleniu relacji, pomaga zapamiętać nazwę czy logo firmy i automatycznie budzi pozytywne skojarzenia z marką. Problematyczny może się jednak okazać wybór prezentu – katalogi firm poligraficznych pękają w szwach a ostatecznie większość przedsiębiorców i tak zawęża się do kilku standardowych opcji. Sprawdź 9 pomysłów na nieoczywiste gadżety, które przykują uwagę klienta.
Kubek inny niż wszystkie
Czy jeden z najbardziej standardowych gadżetów – kubek – może być oryginalnym prezentem? Oczywiście – ale trzeba wybrać odpowiedni model i nietypowy wzór. Świetnie sprawdzą się kubki z efektem znikającej powłoki termicznej, ujawniające nadruk dopiero po zalaniu wrzątkiem. A może alternatywnie podarujesz kufle do piwa, filiżanki lub szklanki? Pamiętaj również o odpowiedniej pojemności – kiedy ostatnio widziałeś, żeby w biurze ktoś pił espresso z mini-kubeczka?
Notatnik z duszą
Równie klasycznym gadżetem jest notatnik – i także w jego przypadku odrobina kreatywności wystarczy, aby zamienić go w reklamowy hit. Warto zastanowić się nad ciekawą grafiką, ale też nad formą. Dostępne są notatniki z wbudowanym kalkulatorem, z okładką do samodzielnego kolorowania, a także w ciekawym kształcie. Nowością są notatniki-kalendarzyki, w których zrywane kartki odsłaniają ukryty kształt.
Zabawka dla korpoludka
Powiedzmy sobie szczerze: w biurze bywa nudno. Są oczywiście okresy bardzo intensywnej pracy, ale przychodzi też czas, gdy naprawdę nie wiadomo, czym się zająć, aby dotrwać do 16:00. To dlatego każdy pracownik umysłowy ucieszy się z gadżetu pełniącego rolę zabawki. Może to być np. fidget spinner, pop fidget, miniaturowa koszykówka czy gra elektroniczna.
Powerbank dla podróżnika
Ważniejszemu klientowi albo gościowi targów realnie zainteresowanemu ofertą, warto sprawić bardziej wartościowy prezent. Nie wszyscy używają pendrivów, nie każdy lubi słuchawki dokanałowe, ale każdy potrzebuje prądu do zasilania swoich urządzeń mobilnych. Jeśli poszukujesz przydatnego prezentu, który okaże się strzałem w dziesiątkę, wybierz powerbank. Zadbaj, aby miał on pojemność do 100 Wh, dzięki czemu można będzie zabrać go do samolotu.
Gadżet, który rośnie
Mamy dziś modę na ekologię – i bardzo dobrze, bo ci, którzy nie dbają o środowisko ze szlachetnych pobudek, robią to przynajmniej po to, żeby nie odstawać od znajomych. Wspieraj zielony trend ofiarując gadżety w tym właśnie duchu. Może to być sadzonka rośliny doniczkowej, paczka nasion roślin miododajnych a nawet notatnik z nasionami wtopionymi w kartki, które wystarczy włożyć do doniczki, aby zaczęły rosnąć.
Butelka na lato, termos na zimę
Aby gadżety spotkały się z cieplejszym odbiorem, przygotuj inny ich zestaw na zimę a inny na lato. Obdarowywani klienci będą mieli świadomość, że naprawdę zależy ci na ofiarowaniu im czegoś przydatnego. Dlatego właśnie latem warto wręczyć szklaną butelkę z filtrem, ale zimą już zdecydowanie lepiej sprawdzi się termos.
Apteczka pierwszej pomocy
To jeden z rzadko wręczanych a ekstremalnie przydatnych prezentów. Apteczka pierwszej pomocy powinna znaleźć się w każdym domu, samochodzie, a nawet w plecaku spakowanym na wycieczkę czy w sakwie rowerowej. Trudno o lepszy sposób okazania klientowi troski. Taki gest nie tylko zostanie doceniony, ale może naprawdę uratować komuś życie!
Zwykły gadżet z ukrytą funkcją
Bardzo ciekawym pomysłem na gadżety są te, które poza swoją podstawową funkcją, pełnią też dodatkowe. Może to być miarka schowana w breloczku, długopis z latarką albo etui na kartę z zabezpieczeniem RFID (tzw. klatka Faradaya), zapobiegającą jej sczytaniu przez przemyślne urządzenia, konstruowane przez złodziei polujących na ofiary w autobusach czy w sklepach.
Gadżet do zjedzenia
Prezent od firmy można użytkować, ale można go też zjeść. Nie obawiaj się wręczania artykułów spożywczych. Pamiętaj jednak, że powinny to być produkty naturalne, lokalne albo z gatunku speciality – minęły już czasy prezentowych koszy z marketów.
Pamiętaj też o tym, że gadżet powinien być dopasowany do profilu twojej firmy. Rozdźwięk może się okazać marketingową katastrofą. Przedsiębiorstwo dostarczające węgiel powinno podarować sobie ekologiczne prezenty a firma sprzedająca rowery wzbudzi śmiech, gdy podaruje klientowi skrobaczkę do szyb samochodowych. Korzystaj z naszych porad, wymyślaj własne opcje, ale zawsze rób to z głową!