8 pomysłów na prezent dla klientów z firmowym akcentem

Święta, rocznica współpracy, ważne wydarzenie w prywatnym lub zawodowym życiu klienta – jest mnóstwo okazji do robienia prezentów. Jeśli ich celem ma być nie tylko uradowanie obdarowanego, ale też osiągnięcie celu marketingowego, wówczas warto postawić na prezent mający coś wspólnego z firmą. Co to może być? Na jaki gadżet postawić, aby nie był on postrzegany jako nachalna reklama?

Kubek – klasyczny, przydatny, estetyczny

Nie bez powodu wybierając gadżety firmowe, w pierwszym odruchu myślimy o kubkach. Od wielu lat są one w pierwszej piątce najpopularniejszych podarunków dla klientów. Są przydatne – będą zatem codziennie wykorzystywane. Jednocześnie dzięki coraz bardziej zaawansowanej technologii, mamy mnóstwo opcji zdobienia: grafika lub piaskowanie, multikolor lub monochrom, pełen zadruk lub małe logo, mat lub błysk – wybierz to, co najbardziej pasuje do profilu twojej firmy.

Notes, długopis – drobiazg potrzebny każdemu

Żyjemy w dobie cyfryzacji, ale nadal wiele informacji zapisujemy na papierowych nośnikach. To dlatego notes i długopis są prezentem może nie bardzo odkrywczym, ale z pewnością wyjątkowo przydatnym. Taki zestaw nie musi z resztą być nudny – można zaprojektować oryginalną, ciekawą grafikę, jak również wybrać nietypowy materiał o zaskakującej fakturze. Ważnym jest, aby notes i długopis nadal spełniały swoją rolę – nadmiar dekoracji może sprawić, że staną się one niepraktyczne.

Lokalne smakołyki – swojskie i pyszne

Jeśli w komunikacji marketingowej wyraźnie podkreślasz swoją lokalność, postaw na równie lokalny podarunek. Świetnie sprawdzą się produkty spożywcze – miód z regionalnej pasieki, kraftowy alkohol z małej gorzelni, ciasteczka wypiekane w domu i ręcznie zdobione przez znaną w okolicy artystkę-cukierniczkę. Droga do serca klienta również może prowadzić przez żołądek!

Produkty firmy – branding level 2.0

Chcesz podarować prezent naprawdę związany z twoją firmą? Podaruj własne produkty lub usługi! Nie tylko pozwolisz klientowi lepiej się z nimi zaznajomić, ale też wytworzysz bardzo pozytywne skojarzenia. Branża nie ma tutaj znaczenia – zawsze możesz dodać customowe rozwiązania, które sprawią, że produkt zyska dodatkową rolę lub wydźwięk. Włącz kreatywność i stwórz niepowtarzalny gadżet!

Drobna elektronika – zawsze na czasie

Wolisz bardziej klasyczne, sprawdzone rozwiązania? Na pewno żaden klient nie pogardzi gadżetami elektronicznymi. Postaw na drobiazgi – stosunkowo tani pendrive czy karta pamięci będą dobrze spełniać swoją rolę, podczas gdy np. słuchawki muszą już swoje kosztować, by dawały przyjemne odczucia w trakcie użytkowania. Wybór akcesoriów elektronicznych jest tak duży, że na pewno znajdziesz coś, co spełni oczekiwania klienta.

Gadżety sezonowe – na lato, na zimę, na święta

Dobrym rozwiązaniem jest też posiadanie kilku typów prezentów, nadających się do rozdawania o różnych porach roku. Jeśli klient w lipcu otrzyma taki sam notes, jaki dostał w grudniu, może się poczuć znudzony. Ale jeżeli latem podarujesz mu szklaną butelkę z filtrem a zimą – termos, to będzie on miał świadomość, że reprezentujesz firmę naprawdę dbającą o jego dobre samopoczucie. Kubki ze świątecznymi motywami i kalendarze końcem roku a koce i piłki plażowe w wakacje – to przepis na gadżet idealny o każdej porze roku.

Eko-drobiazg – pożyteczny i na czasie

Konsumenci coraz bardziej cenią sobie ekologię. Podążając za tym trendem możesz nie tylko spełnić ich oczekiwania, ale też wspomóc środowisko naturalne. Świetnymi prezentami są przedmioty pochodzące z recyklingu oraz te, które nadają się do wielokrotnego użycia. Odchodź od plastiku i folii, skłaniaj się ku naturalnym surowcom, takim jak szkło, ceramika, drewno czy bawełna.

Prezent charytatywny – potrójna korzyść

Jeśli chcesz, aby twój prezent sprawił radość aż trzem stronom – podaruj coś charytatywnego. W okresie świątecznym mogą to być np. ozdoby albo kartki wykonane przez podopiecznych domu seniora czy też drobiazgi, z których część zysku zasila konto jakiejś fundacji. Klient otrzyma piękny prezent, potrzebujący – wsparcie a ty – świadomość, że jednocześnie prowadzisz działania marketingowe i niesiesz realną pomoc.

Gadżet z logotypem nie musi być nudny i przewidywalny. Im bardziej jest użyteczny i im lepiej spełnia oczekiwania klienta, tym większa szansa, że skłoni go do lojalności firmie. Tym bardziej warto dobrze się zastanowić, czego nasi klienci naprawdę potrzebują i co sprawi im radość. Powyższa lista może pomóc rozwiać wiele wątpliwości.