8 gadżetów reklamowych, które będą promować Twoją firmę

Gadżet reklamowy to może oklepany chwyt, ale zdecydowanie jeden z najskuteczniejszych. Wszyscy lubimy prezenty, a jeśli otrzymujemy je od firmy, od razu jesteśmy bardziej skłonni do dokonania zakupów. Przynajmniej, jeśli gadżet jest naprawdę ciekawy i przydatny – nie ma nic gorszego, niż klient obrażony, że dostał byle co. Tymczasem budżety marketingowe nie są z gumy i trzeba rozsądnie planować wydatki, aby przyniosły one oczekiwany zwrot. Które gadżety są naprawdę skutecznymi narzędziami promocji, a jednocześnie nie kosztują fortuny? Sprawdź!

Kubek logowany – prosto, tanio, skutecznie

Do najpopularniejszych gadżetów należą od wielu lat kubki reklamowe. Jak to możliwe, że nadal nie znudziły się ani zamawiającym je firmom, ani obdarowywanym nimi klientom? Kluczową rolę pełni tutaj funkcjonalność. Kubek po prostu każdemu się przydaje – do porannej kawy w pracy czy popołudniowej herbaty w domu. Jeśli dodatkowo zadbamy o ciekawy, przyciągający oko design, to możemy być pewni, że gadżet spełni wszystkie oczekiwania klientów.

Notes i długopis – wszyscy znają, wszyscy używają

Do tej samej kategorii co kubek, należą również artykuły piśmiennicze. Ponownie zaletą jest prostota – notes, długopis czy kalendarz, mają przede wszystkim służyć notowaniu informacji. Ich nadmierne udziwnienie może to zadanie utrudnić. Lepiej więc wybrać modele klasyczne i funkcjonalne, z ciekawym elementem graficznym, niż wyszukane ale niewygodne kształty i rozmiary.

Logowana filiżanka – praktyczna odsłona elegancji

Chcesz podarować drobiazg klientowi premium? Kubek czy notes wydają się za mało eleganckie? Postaw na filiżankę ze spodkiem. Stylowa forma pokazuje, że do kontrahenta podchodzimy z pełnym szacunkiem. Jednocześnie nadal oferujemy mu gadżet przede wszystkim użyteczny, który można co prawda postawić w gablotce, ale można też po prostu codziennie wypić w nim kawę. Dzięki ciekawym opcjom logowania, filiżanka może zyskać dodatkowy urok.

Torba tekstylna – gadżet w stylu eko

Coraz bardziej pożądane są gadżety w stylu eko. Z jednej strony to kwestia mody, z drugiej – wyraz faktycznej troski o środowisko. Warto podążać za tym trendem i zaproponować w formie gratisu logowaną torbę tekstylną, idealną na zakupy w duchu less waste. Możesz wybrać model w klasycznym kolorze lnu lub wybarwiony, z dłuższymi lub krótszymi uszami. Alternatywą będzie minimalistyczny plecak-worek.

Butelka, termos, bidon – zawsze pod ręką

Do gadżetów w klimacie ekologicznym należą również przenośne pojemniki na wodę i napoje – butelki filtrujące lub zwykłe, zamykane kubki termiczne, termosy i bidony. Dzięki nim klient będzie pamiętał o twojej firmie nie tylko w pracy, ale też na wakacjach, na biwaku, w trakcie uprawiania sportu czy podczas wycieczki rowerowej. Warto przy tym pamiętać o okresie, w jakim wręczamy taki prezent – bidon lepiej sprawdzi się latem a termos – zimą.

Kufle i kieliszki – gadżety dla dorosłych

Wartą rozważenia opcją jest podarowanie nieco mniej typowych, ale równie użytecznych gadżetów, jakimi są naczynia na alkohol. Mogą to być kufle, pokale czy szklanki do piwa a także kieliszki do różnego rodzaju alkoholi. Taki gadżet świetnie sprawdzi się np. do promocji firmy w ramach stoiska, rozłożonego na festiwalu czy na evencie, ale także na branżowych targach, jeśli w ramach dobrej współpracy, częstujemy gości procentami.

Mała elektronika – pamiętaj o jakości

Bardzo użytecznymi gadżetami są elektroniczne drobiazgi: pendrivy czy słuchawki bezprzewodowe. W tym przypadku jednak trzeba zachować szczególną ostrożność – często tego typu sprzęt kupiony w niskich cenach, jest po prostu słabej jakości. Ucieszy klienta w momencie podarowania, ale równie szybko rozczaruje i wywoła irytację. Jeśli zatem nasz budżet jest ograniczony, lepiej zdecydować się na niezawodne i tańsze pewniaki.

Szklanka z logo – drobny upominek

Wśród logowanej ceramiki często pomijamy szklanki. Tymczasem mogą one stanowić idealny drobny upominek – są tanie, można na nich drukować większe i mniejsze grafiki, a ponadto nadają się idealnie do popijania wody w domu czy w pracy, przypominając o konieczności nawadniania. Jeżeli więc twoi klienci dostali już wszystko i zastanawiasz się, co jeszcze im podarować – postaw na szklanki.

Podczas wyboru gadżetów warto pamiętać, że klienci tak naprawdę nie oczekują wiele – prezent powinien być po prostu użyteczny i estetyczny. Jeśli spełni on te dwa kryteria a dodatkowo zaskoczy obdarowanego – np. ciekawym designem czy dodatkowymi opcjami – wówczas możemy być pewni, że przyniesie on spodziewany efekt, czyli przełoży się na wzrost rozpoznawalności marki, zainteresowanie firmą i konwersję.