7 pomysłów na reklamę lokalnego pubu
Z roku na rok coraz wyraźniejszy jest trend odchodzenia Polaków od słowiańskiego goszczenia się w domu. Zamiast sprzątać godzinami przed przyjściem gości i po ich wyjściu, przygotowywać ciepłe i zimne dania i pilnować, żeby nasze dzieci nie pokłóciły się z dziećmi znajomych, coraz częściej wolimy styl brytyjski lub skandynawski, czyli wyjście do pubu. To dlatego barów powstaje coraz więcej a przyciąganie klientów robi się trudne. Jak zareklamować swój pub skutecznie i nie za miliony?
Marketing wirusowy – reklama za darmo
Najlepsza reklama to taka, którą ludzie sami sobie przesyłają. Zwłaszcza w dobie mediów społecznościowych, marketingiem wirusowym można osiągnąć więcej, niż drogimi kampaniami. Nie musisz nawet mieć drogiego sprzętu – łap za smartfon, kręć zabawne rolki, dorzuć kilka efektów w darmowym programie do obróbki i wrzucaj je na swoje kanały w SM czy na YT. Efekty murowane, a na dodatek masz świetną okazję do stworzenia zgranego zespołu.
Brandingu nigdy dość – nadruki na kuflach
Jeśli chcesz, żeby klienci cię zapamiętali – pomóż im w tym! Wrzucaj swoje logo czy slogan wszędzie, gdzie tylko można. Przede wszystkim obranduj naczynia w lokalu – kufle, szklanki, pokale, ale też miseczki na orzeszki a nawet podkładki. Zadbaj przy tym, aby nadruk był ciekawy. Możesz uzupełnić logotyp o chwytliwe hasło albo zabawną grafikę. Wyjdzie nieznacznie drożej niż zakup czystych naczyń, a znacznie pomoże w rozreklamowaniu lokalu.
Karty stałego klienta – piwo gratis
Już na starcie warto docenić stałych klientów, oferując im jakąś korzyść za regularne wybieranie właśnie twojego pubu. Świetnie sprawdzają się pieczątki – po uzbieraniu określonej ilości, klientowi mogłoby przysługiwać np. jedno darmowe piwo. A jeszcze lepiej – darmowy kufel z twoim logo. Dzięki temu klient będzie pamiętał o lokalu również w te wieczory, kiedy ulubiony trunek wypije w domu. Zapamięta twój branding i wytworzy pozytywne skojarzenia – w końcu wszyscy lubimy prezenty.
Menu w pubie – krótkie ale pomysłowe
Do bezkosztowej reklamy należy również ciekawe menu. Masz dzięki niemu pewność, że osoby chcące napić się piwa, ale też coś przekąsić, będą wybierały właśnie twój lokal. Najważniejsze jest tutaj prostota – nie powinny to być wyszukane dania, ale też nie ordynarny fastfood. Wprowadź dosłownie kilka smacznych i szybkich w przygotowaniu dań, a z pewnością zyskasz dodatkowych klientów. Nie zapominaj również o wegetarianach, których jest w społeczeństwie coraz więcej – co najmniej jedna z opcji powinna być bezmięsna.
Nie tylko konsumpcja – eventy w pubie
Aby wyróżnić się na tle konkurencji, trzeba ludziom dać coś więcej. Świetnym pomysłem jest organizacja imprez. Mogą to być kameralne koncerty albo spotkania z ciekawymi ludźmi, którzy cyklicznie dzielą się swoimi przeżyciami. Co więcej, zyskujesz dzięki temu szansę na całkowicie darmową reklamę – lokalne media z pewnością poinformują o planowanym wydarzeniu kulturalnym, wskazując twój pub jako miejsce jego organizacji.
Artykuły sponsorowane – linki w lokalnych mediach
Świetnym sposobem na tanią reklamę są artykuły sponsorowane w mediach lokalnych. Powinny być one krótkie i ciekawe, aby czytelnicy sięgnęli do nich z przyjemnością. Warto także zastanowić się, czy zamiast tekstu nie lepiej nagrać krótki reportaż lub wywiad. Ceny takich publikacji są bardzo przystępne i pomagają w osiągnięciu twojego celu – czyli marketingu lokalnego, skierowanego do ludzi, którzy mają po prostu blisko do twojego baru. W artykule możesz wymienić swoje atuty, podać informację o aktualnych promocjach czy planowanych eventach. Możesz również pokusić się o cykl – jeden artykuł w tygodniu lub w miesiącu. Wtedy powinny mieć one formę poradników lub ciekawostek (np. omawianie poszczególnych gatunków piwa).
Impreza w mieście – podepnij się pod wydarzenie
W przypadku lokalnego pubu nie ma większego sensu wystawianie się na większych targach czy imprezach branżowych. Doskonałą opcją jest natomiast udział w wydarzeniach na terenie miasta lub gminy (dni miasta, piknik rodzinny). Dogadaj się z lokalnym wydziałem ds. promocji, zaproponuj postawienie swojego stoiska. Na imprezie rodzinnej możesz podawać piwo bezalkoholowe a na koncercie – zabezpieczyć ogródek piwny.
O reklamie funkcjonuje wiele stwierdzeń, z których część należy do świętych prawd marketingu, a część do półprawd i mitów. Reklama jest dźwignią handlu? Prawda. Reklama dużo kosztuje? Nieprawda! Trzeba tylko dobrze przemyśleć komunikację marketingową, aby zdobywać klientów bez nadmiernego wysiłku i bez obciążania portfela przedsiębiorcy.