3 powody, dla których warto kupować gadżety reklamowe
Duża konkurencja na rynku oraz fakt, że internet pozwala potencjalnemu klientowi na dotarcie do wielu alternatywnych firm, sprawia, że firmy są zmuszone do prowadzenia działań marketingowych na wielu płaszczyznach. Oprócz tradycyjnych rozwiązań, takich jak banery reklamowe, komunikaty w sieci, czy jeszcze niedawno najbardziej popularne – spoty reklamowe emitowane w telewizji, warto sięgnąć po inne alternatywy, które często są znacznie tańsze, a równie trafne. Jednym z takich rozwiązań jest wykorzystanie gadżetów reklamowych.
Czym są gadżety reklamowe?
To najprościej mówiąc wszystko, co może być drobnym upominkiem dla pracownika czy kontrahenta. Najpopularniejszymi gadżetami reklamowymi są kubki z logo firmy, długopisy, torby czy inne artykuły biurowe. Niski koszt, łatwa dostępność oraz powszechność wykorzystania takich gadżetów sprawia, że każda kawa przygotowana w kubku z logo naszej firmy może budować doświadczenia konsumenta, które przekładają się na rozpoznawanie marki oraz realne przychody. Dodawanie drobiazgów okraszonych logo naszej firmy to miły gest, który pomoże w budowaniu długotrwałych relacji i pozytywnych skojarzeń z naszą firmą.
Po pierwsze – budowanie relacji z klientem
Okazuje się, że nawet drobny upominek wręczony podczas specjalnych okazji takich jak święta, imieniny, czy ważna rocznica sprawia, że nasz pracownik czy klient może poczuć się wyjątkowo. Wzbogacenie relacji podczas spotkań biznesowych czy firmowych za pomocą prezentów, w skład których wchodzą gadżety firmowe, to bardzo dobre posunięcie w kwestii budowania wizerunku marki.
Po drugie – reklama naszej firmy
Dzięki gadżetom firmowym zyskujemy dodatkowy kanał reklamowy. Osoby, które otrzymają od nas taki prezent, stają się dla nas wsparciem w aspekcie reklamowym. Wykorzystywanie długopisu z logo czy kubka firmowego podczas szkoleń, spotkań biznesowych, czy konferencji może sprawić, że nowe osoby dowiedzą się o naszej firmie. Marketing szeptany jest bardzo skuteczny, o czym możemy się szybko przekonać.
Po trzecie – wzrost poczucia przynależności wśród pracowników
Pracownicy, którzy otrzymają prezenty firmowe, będą czuli się docenieni i bardziej zaangażują się w budowanie wspólnego miejsca pracy oraz w wykonywanie swoich obowiązków. Wykorzystywanie gadżetów reklamowych to dobre wsparcie employer brandingu, czyli budowania zaangażowania i identyfikacji z firmą.
Pracownicy, którzy identyfikują się ze swoją firmą, pracują efektywniej, są bardziej zmotywowani i zaangażowani. Budowanie wizerunku dobrego pracodawcy przekłada się na obniżoną rotację wśród podwładnych oraz wpływa korzystnie na wyniki całej firmy.
Drobne upominki wzbogacone o logo firmy potrafią przynieść wiele korzyści, zarówno pod względem reklamy, jak i budowania wizerunku dobrego pracodawcy. Wykorzystanie gadżetów reklamowych to dobre rozwiązanie, niezależnie od branży czy wielkości firmy. Planując kampanie reklamowe, nie powinniśmy się ograniczać jedynie do tradycyjnych form reklamowych. Warto iść krok dalej i skupić się również na bezpośrednim marketingu.