Rodzaje kubków reklamowych ze względu na sposoby nadruku

Każdego roku w ofercie firm poligraficznych pojawiają się nowe gadżety, na których można umieścić swoje logo czy inny rodzaj nadruku. I za każdym razem okazuje się, że stare, sprawdzone rozwiązania są jednak najlepsze. Zwłaszcza w obliczu konieczności racjonalizacji zużycia zasobów i mediów, powinniśmy stawiać na gadżety, które nie tylko ciekawie wyglądają, ale też spełniają konkretną rolę. Niepraktyczne drobiazgi cieszące oko przez chwilę a następnie trafiające do szuflady czy wprost do kosza, przegrywają zatem z gadżetami przydatnymi, które można wykorzystywać na co dzień całymi miesiącami czy nawet latami. Do takich właśnie gratisów należą kubki logowane. Nie tylko oferują one sporą przestrzeń do zamieszczenia przekazu marketingowego, ale także stanowią przedmiot codziennego użytku, dzięki któremu klient oswaja się z kolorystyką, logotypem czy hasłem firmy. Sprawdź, jaki nadruk może się znaleźć na takim kubku.

Zanim powstanie nadruk – opcjonalna koloryzacja

Podstawowym kolorem kubka jest biel. W przypadku sporej części planowanych nadruków to właśnie ona stanowi idealną bazę (np. dla kalkomanii czy dla szczegółowych grafik). Bardzo często jednak warto zdecydować się na kolor, który nada charakteru kubkowi.

Obecnie do koloryzacji stosuje się technikę natryskową. Pozwala ona na szybkie, równomierne i efektywne pokrycie farbą całej powierzchni kubka lub wybranych jego fragmentów. Farba nie łuszczy się, nie blednie i nie zmywa. Jest całkowicie bezpieczna w użytkowaniu. Kubek można zmywać w zmywarce lub podgrzewać w mikrofali.

Dodatkowym atutem jest możliwość wyboru ciekawych opcji kolorystycznych. W grę wchodzi cała paleta RAL, a także kolory neonowe, metaliczne, efekt błyszczący lub matowy, lustrzany oraz mataliczny.

Nadruk bezpośredni – urok prostoty

Główną cechą nadruku bezpośredniego jest nanoszenie grafiki od razu na kubek, bez kalki. Prostota łączy się z funkcjonalnością: logo umieszczone na kubku w ten sposób jest wyjątkowo trwałe. Nadruk zniesie setki cykli w zmywarce.

Dodatkowo nadruk bezpośredni nie wymaga wiele czasu, zatem jest świetną opcją na gadżet last minute. Co więcej, to najtańsza z dostępnych technik zdobienia. Jeśli więc szukasz pomysłu na prezent ekonomiczny, praktyczny i estetyczny – wybierz kubek z nadrukiem bezpośrednim.

Druk fotograficzny – kalkomania o wysokiej rozdzielczości

Chcesz pokazać klientowi coś więcej? Może sprzedajesz wycieczki do egzotycznych lokalizacji, których zdjęcia po prostu trzeba zobaczyć? A może właśnie stworzyłeś szczegółowy plakat, wymagający użycia wielu barw i tonów? Idealnym rozwiązaniem w tej sytuacji jest kalkomania.

Grafika zostaje naniesiona na kubek za pośrednictwem specjalnej kalki. Dzięki temu możliwe jest uzyskanie rastrowej, fotograficznej jakości zdjęcia czy obrazu. Ze względu na ręczną pracę, realizacja zamówienia wymaga więcej czasu, ale za to gwarantuje spektakularny efekt.

Nadruk termiczny – kubek z niespodzianką

Do ciekawych opcji zaliczyć można nadruk termiczny. Jest on stosowany wyłącznie w zestawieniu z którąś z poprzednich form – nadrukiem bezpośrednim lub kalkomanią. Najpierw na kubku umieszczana jest grafika docelowa – ta, którą mają zobaczyć klienci. Kolejny krok to pokrycie jej warstwą lakieru termicznego w ciemnym kolorze. Gdy kubek nie jest użytkowany, warstwa termiczna jest widoczna. Pod wpływem wlewania do naczynia gorącej cieczy, lakier staje się na pewien czas przezroczysty, ujawniając grafikę znajdującą się pod spodem.

Oczywiście można pokryć cały kubek warstwą termiczną, ale warto też podejść do tematu bardziej kreatywnie. Lakier znikający pod wpływem ciepła może przesłonić tylko część kubka, tworząc zagadkę czy niespodziankę. Można również pozostawić miejsce, które nie będzie pokryte warstwą termiczną – np. logo, które w ten sposób będzie widoczne cały czas.

Nie tylko nadruk – grawerowanie i piaskowanie

Poza samym nadrukiem, istnieją również inne formy zdobienia kubków. Do najpopularniejszych należą grawerowanie oraz piaskowanie, pozostawiające wklęsły wzór. Podczas grawerowania używa się bardzo precyzyjnego lasera, przy piaskowaniu nieosłoniętą część kubka bombardują drobinki piasku pod wysokim ciśnieniem.

Techniki grawerowania i piaskowania można łączyć z koloryzacją i nadrukiem, tworząc w ten sposób niepowtarzalne dzieła sztuki reklamowej.

Efekt marketingowy kubka reklamowego zależy przede wszystkim od pomysłowości grafika. Warto jednak zwrócić uwagę na technologię, aby znać jej możliwości i ograniczenia, co z kolei pozwoli na precyzyjne dopasowanie konkretnego rozwiązania do celu, jaki ma spełniać kubek. Gadżety uniwersalne muszą być o wiele trwalsze niż sezonowe, natomiast w przypadku gratisów personalizowanych liczy się przede wszystkim efekt „wow!”. Wybierz odpowiednią formę, aby następnie kreatywnie pobawić się treścią.

Co możesz nadrukować na kubku reklamowym? 10 pomysłów!

Kubki reklamowe to jedne z najpopularniejszych a zarazem najbardziej przydatnych gadżetów. Przedsiębiorcy lubią je za możliwość ekspresji, jaką oferują, a także za przystępną cenę. Klienci doceniają możliwość wykorzystywania takiego prezentu na co dzień – w domu czy w pracy. Na dodatek kubki są gratisem ekologicznym – wyprodukowane raz, służą bardzo długo (nawet setki cykli zmywania). Skoro wszyscy są zadowoleni, to na czym polega problem? Czasami po prostu kończą nam się pomysły i nie wiemy, jaki nadruk zamówić, aby kubek spełnił swoją marketingową rolę. Sprawdź 1o0najciekawszych opcji!

Logo nie musi być nudne!

Najbardziej oczywistym nadrukiem na kubku reklamowym jest logotyp. To świetny pomysł – pozwala klientowi oswoić się z marką, jej nazwą czy znakiem graficznym. Obawiasz się, że to najnudniejsza opcja? Podejdź do zagadnienia kreatywnie. Nadruk możesz umieścić nie tylko na froncie kubka, ale także na jego spodzie lub na denku.

Napis – slogan firmowy lub hasło promocyjne

Chcesz, aby twoja firma kojarzyła się z konkretnym hasłem? A może właśnie ruszasz z dużą akcją promocyjną i potrzebujesz, aby związany z nią slogan trafił do jak największej liczby potencjalnych klientów? Wypromuj go w postaci nadruku na kubku, który następnie możesz dodawać do zamówienia czy rozdawać w trakcie targów.

Grafika minimalistyczna – pomysłowy detal

Czasami mniej znaczy więcej. Niekoniecznie musisz umieścić nadruk na całym kubku. W dobie przebodźcowania o wiele skuteczniej zwrócisz uwagę idąc pod prąc i decydując się na minimalizm. Niewielka grafika w postaci emotikon czy w stylistyce lineart pozwoli odpocząć oczom a jednocześnie przekazać pewną ideę związaną z firmą.

Nadruk fotograficzny – zdjęcie i nie tylko

Z drugiej strony nie po to powstał precyzyjny nadruk fotograficzny, aby z niego nie korzystać. Technologia umożliwia umieszczanie na kubku nawet wysokiej jakości zdjęć czy rozbudowanych, wielowarstwowych, wielokolorowych grafik z ogromem detali. Taki nadruk sprawdzi się świetnie, jeśli chcesz zareklamować np. lokalizację turystyczną.

Żart, zagadka, niespodzianka – nietypowe nadruki

Korzystający z kubka klienci mają styczność z tyloma reklamami, że ciężko ich już zaskoczyć. Wato jednak spróbować, wymyślając oryginalną grafikę na kubku. Świetnie nadaje się do tego druk termiczny, ujawniający grafikę właściwą dopiero po wlaniu gorącego płynu. Możesz też zdecydować się na dowcipny komiks czy grę słów związaną z branżą lub nazwą firmy.

Użyteczna grafika – pomoc dla klienta

Interesującym podejściem jest nadruk, który pomaga klientowi. W wielu branżach na co dzień przydatne są wzory matematyczne czy różnego typu przepisy i formuły. Umieść je na kubku aby zyskać pewność, że obdarowany będzie go miał zawsze przy sobie. Nadrukiem może być też kod QR, kierujący do obszernego poradnika na twojej stronie.

Kubek personalizowany – nadruk dla wybranych

Wszyscy lubimy dostawać prezenty, zwłaszcza jeśli są trafione. Współczesny klient oczekuje od firmy indywidualnego podejścia – i warto zaspokoić jego wymagania, zwiększając w ten sposób przywiązanie do marki. Możesz np. zapytać w ankiecie o datę urodzenia i z okazji urodzin przesłać klientowi indywidualny kubek z imieniem i życzeniami.

Nadruk okolicznościowy – gadżet sezonowy

Pewną wariacją na temat kubka personalizowanego jest kubek okolicznościowy. Standardem jest zamawianie gadżetów z nadrukami świątecznymi, ale możesz wykazać się jeszcze większą pomysłowością. Wykonaj nadruk związany ze świętem stricte branżowym albo przygotuj limitowaną edycję kubków na konkretną imprezę (np. targi).

Seria nadruków – dla kolekcjonera

W każdym z nas drzemie żyłka kolekcjonera. Aby ją uruchomić u swoich klientów, postaw na serię kubków. Świetnym rozwiązaniem jest wówczas dodawanie ich do co n-tego zamówienia albo do zakupu, który przekroczy daną kwotę. Klient będzie miał wówczas jeszcze większą satysfakcję ze współpracy.

Nic – śmiały pomysł dla innowatorów

Bardzo śmiałym rozwiązaniem jest podarowanie kubka bez nadruku. Postaw wówczas na jego wybarwienie w kolorach firmy, bez logo, bez napisu. Pamiętaj jednak, że to rozwiązanie nie dla każdego – kolorystyka musi jednoznacznie kojarzyć się klientom z twoją firmą, aby taki kubek przyniósł efekt marketingowy.

Wystarczy trochę się zastanowić, a pomysły przychodzą do głowy same. Nie musisz nawet ograniczać się do jednej koncepcji – możesz wydrukować logo na jednej partii, slogan na innej, grafikę na kolejnej. Najważniejsze, aby wszystkie realizacje były spójne i oddawały charakter firmy.

W jakich branżach kubki reklamowe będą dobrym pomysłem?

Jednym z elementów nawiązywania i utrzymywania relacji z klientami, jest ofiarowanie im drobnych upominków. Gadżety powinny być zarówno nośnikiem reklamy, jak i pełnić użyteczną funkcję. To właśnie dlatego do najlepszych gratisów należą kubki logowane. W jakich branżach warto na nie postawić?

Gastronomia – ceramika reklamowa jako absolutny must have

Podczas gdy w większości branż kubek reklamowy jest jedną z opcji, to w gastronomii jest absolutnie niezbędny. Dobrym posunięciem jest podawanie klientom napojów i dań w logowanych naczyniach, ale równie trafnym pomysłem jest ich ofiarowanie w prezencie (np. dodawanie do n-tego zamówienia albo rozdawanie na specjalne okazje, takie jak rocznica powstania lokalu, Boże Narodzenie czy Walentynki.

Poligrafia – pokaż, co potrafisz

Jeśli twoja firma zajmuje się wytwarzaniem produktów reklamowych, dobrze jest mieć w ofercie gadżety pokazujące, na co cię stać. Przygotuj zestaw popularnych gratisów, aby w każdym momencie móc je zaprezentować potencjalnym klientom. Kubki reklamowe wręczaj także jako prezent zachęcający do złożenia zamówienia albo podarunek w podziękowaniu za owocną współpracę.

Księgarnia – bo kubek herbaty pasuje do dobrej książki

Do rzadko których produktów gratis w postaci kubka pasuje tak dobrze, jak do księgarni. Jeśli naczynie jest naprawdę pomysłowe, może nawet wejść do stałej oferty lokalu i generować zyski. Świetnym posunięciem jest również dodawanie kubków do dużych zamówień albo rozdawanie ich podczas targów książki czy innych imprez tematycznych. W końcu kubek gorącej herbaty czy kakao i dobra książka to wyjątkowo udany duet.

Edukacja – nauka nad kubkiem kawy

Oferujesz usługi edukacyjne? Prowadzisz szkołę policealną lub wyższą, sprzedajesz szkolenia i kursy? Nauka jest o wiele przyjemniejsza, gdy zakuwaniu towarzyszy aromatyczna kawa albo pyszna herbata. To dlatego wręczenie kubka reklamowego z ciekawą grafiką jest świetnym posunięciem zarówno podczas targów edukacyjnych czy konferencji, jak i w podziękowaniu za dołączenie do grona uczniów, studentów czy kursantów.

TSL – najlepszy kubek to kubek termiczny

Transport, spedycja i logistyka to dziedziny kojarzące się z dużą odpowiedzialnością, a jednocześnie z wieloma godzinami spędzonymi za kółkiem. Zarówno pracę umysłową, jak i prowadzenie ciężarówki, umila mocna kawa albo dobrze zaparzona herbata. Jeśli więc chcesz podarować swojemu klientowi gadżet, który naprawdę się przyda i będzie regularnie wykorzystywany, postaw na logowany kubek.

IT – kubek z memem branżowym

Możliwe, że o żadnej branży nie powstało tyle memów, co o IT. Warto wykorzystać ogromny potencjał tych śmiesznych internetowych grafik w tworzeniu wizerunku firmy. Informatycy lubią memy i najczęściej lubią także dobrą kawę, dlatego podarowanie im kubka będzie mistrzowskim posunięciem – zwłaszcza jeśli poświęcimy chwilę na wymyślenie naprawdę trafnego dowcipu, który wywoła uśmiech z każdym łykiem napoju.

Sprzęt RTV – chillout z filmem lub płytą i kubkiem herbaty

Jeśli jesteś producentem albo dystrybutorem sprzętu RTV – zestawów kina domowego czy audiofilskich systemów odsłuchu – podarowanie klientowi tanich słuchawek czy pendriva byłoby posunięciem kiepsko wpływającym na wizerunek. Z kolei wydawanie setek złotych na jeden gadżet nie spodoba się ani zarządowi, ani księgowości. Idealnym rozwiązaniem jest kubek z branżowym hasłem lub grafiką, który na dodatek może towarzyszyć obdarowanemu podczas uczty muzycznej czy filmowej.

Przemysł ciężki – dla praktycznych klientów

Przedsiębiorstwa produkcyjne, zwłaszcza te z obszaru przemysłu ciężkiego, mają problem z tworzeniem gadżetów. Trudno przecież podarować klientowi stalową walcówkę albo ciecz ropopochodną. Rozwiązanie jest bardzo proste – kubek reklamowy jest doskonałym nośnikiem reklamy. Grafika, hasło czy logo będą na nim wyglądać świetnie niezależnie od branży.

Rozrywka i eventy – do wspominania dobrych chwil

Kubki stanowią idealny gadżet z różnego typu imprez czy eventów. Kolejna edycja festiwalu, koncert, premiera albumu, wernisaż, dni miasta – każda okazja jest dobra do podarowania kubka. Uczestnicy będą wspominać miłe chwile za każdym razem, gdy zrobią sobie w nim herbatę czy kawę.

Powyższy katalog branż, w których sprawdzą się kubki logowane, nie stanowi listy zamkniętej. Ze względu na swoją uniwersalność, ceramika reklamowa stanowi prezent idealny dla klientów większości przedsiębiorstw. Na kubku z łatwością zmieści się nawet spora, szczegółowa grafika, a ponieważ będzie on codziennie wykorzystywany, klienci przyzwyczają się do brandingu i to właśnie twoja firma przyjedzie im do głowy jako pierwsza, gdy będą poszukiwać określonych produktów czy usług.

Jak dbać o kubki z nadrukiem, aby długo pełniły swoją funkcję?

Kubki reklamowe to jedne z najlepszych gadżetów, jakie możesz zaoferować swoim kontrahentom. Są estetyczne a jednocześnie użyteczne. Mogą przekazywać istotne treści, oswajać klienta z logotypem czy firmową kolorystyką, a jednocześnie służą konkretnemu celowi. Możliwość ich wielokrotnego używania sprawia, że powinny wejść na stałe do kanonu prezentowego przedsiębiorstwa, któremu bliskie są idee ekologii, zmniejszania śladu węglowego i zrównoważonego rozwoju. Aby w pełni wykorzystać potencjał kubka reklamowego – tj. pić z niego nie przez miesiąc, ale przez wiele lat – trzeba jednak pamiętać o kilku zasadach.

Mycie ręczne czy w zmywarce?

Wraz z rozpowszechnieniem się zmywarek, ręczne mycie naczyń wydaje się coraz bardziej skomplikowanym i pracochłonnym zadaniem, do którego najczęściej podchodzimy niechętnie. Producenci ceramiki mają tego świadomość, dlatego często starają się tworzyć wzory odporne na działanie środków chemicznych, wody pod dużym ciśnieniem oraz gorącego powietrza. Jeśli twój kubek reklamowy wykonany jest metodą nadruku bezpośredniego, wówczas możesz śmiało korzystać ze zmywarki – grafice nic nie grozi.

Inaczej wygląda sytuacja w przypadku kalkomanii, czyli obrazu naniesionego na powierzchnię naczynia poprzez specjalną kalkę. Taki kubek można bez szwanku umyć kilkaset razy, później wzór zacznie płowieć. Do mycia w zmywarce zupełnie nie nadają się kubki z wzorem termicznym oraz te zdobione ręcznie – w ich przypadku grafika zejdzie niemal natychmiast.

Jeśli nie jesteś pewien, jakiego typu nadruk znajduje się na twoim kubku, szukaj na spodzie informacji z ikonką symbolizującą możliwość mycia w zmywarce.

Podgrzewanie w kuchence mikrofalowej – można czy nie?

Trudno już wyobrazić sobie codzienne życie bez mikrofali, zwłaszcza w biurze. Bez niej możemy tylko pomarzyć o ciepłym posiłku. Niejednokrotnie zdarza się, że również kawa czy herbata zdążyła wystygnąć. Przed włożeniem kubka do kuchenki możemy się jednak zawahać – czy takie działanie nie będzie miało negatywnego wpływu na wzór?

W większości przypadków nie ma się czego obawiać. Nadruki są utwardzane w piecach, w temperaturach kilkuset stopni. Mikrofalówka jest w stanie wytworzyć zaledwie kilkadziesiąt stopni, więc nawet nie zbliża się do tych wartości. Trzeba jednak zachować ostrożność przy wzorach wykonanych ręcznie. Warto zapytać, czy farba użyta do malowania albo klej, na którym trzymają się kryształki, jest przystosowany do podgrzewania w mikrofalówce.

Czyszczenie – okazjonalne czy regularne?

Najtrudniej będzie domyć te zanieczyszczenia, które utrzymują się na kubku długo. Po powrocie z urlopu zastajesz przykrą niespodziankę w postaci niedopitej kawy? Masz tendencję do szybkiego przepłukiwania kubka bez mycia i robienia w nim kolejnej herbaty? Na naczyniach pozostanie osad, którego zmycie nie będzie proste.

Kiedy z zadaniem nie poradzi sobie zmywarka, można spróbować uratować kubek ręcznie. Nie stosuj jednak ostrych szczotek czy drucianych czyścików – zamiast tego spróbuj namoczyć kubek w wodzie z płynem do naczyń i umyć go standardową gąbką. A najlepiej nie dopuszczaj do takich sytuacji, myjąc naczynia regularnie.

Przechowywanie – jeden na drugim czy obok siebie?

W trosce o logowany kubek znaczenie ma również sposób jego przechowywania. Dotyczy to z resztą całej ceramiki, nie tylko tej reklamowej. Upewnij się, że każde naczynie ma dość miejsca. Jeśli to niemożliwe a kubki są włożone jeden w drugi, wówczas odseparuj je od siebie papierowymi ręcznikami.

Do obijania kubków najczęściej dochodzi właśnie wówczas, gdy upychamy je zbyt gęsto albo wtedy, kiedy próbujemy po nie sięgać w odległe kąty półki. Jeśli widzisz, że szafka już się nie domyka, czas znaleźć dla kubków nowe lokum albo zmienić swoje nawyki konsumenckie.

Kiedy będzie potrzebny nowy kubek?

Dla klientów długa żywotność podarowanego przez ciebie kubka, będzie świadczyła o solidności firmy. Nie czekaj, aż poprzednie naczynie się rozbije albo wypłowieje – podaruj w tym czasie nowe. Nie rób tego za często – takie działanie byłoby nieekologiczne. Dobrą praktyką jest wręczanie nowego kubka w odstępach rocznych albo nawet dwuletnich. Upewnij się jednak, że za każdym razem klient otrzyma nowy wzór.

Zasady prawidłowego postępowania z ceramiką odnoszą się zarówno do kubków, jak i do misek czy talerzy. Dotyczą oczywiście nie tylko nośników reklamy, ale wszystkich naczyń, na których widnieją nadruki. Wystarczy stosowanie do kilku prostych, zupełnie nieuciążliwych zasad, aby wydłużyć ich żywotność, a tym samym zmniejszyć wydatki i przeciwdziałać nadmiernemu zanieczyszczeniu planety.

Oryginalne techniki nadruku na kubkach reklamowych - przegląd

O tym, że kubek reklamowy należy do najlepszych gadżetów firmowych, nie trzeba nikogo przekonywać. Jest bardzo przystępny cenowo, umożliwia naniesienie dowolnej grafiki i dodatkowych zdobień, a na dodatek spełnia praktyczną rolę i podczas codziennego użytkowania przypomina obdarowanemu o firmie, od której go dostał. Ostatnie lata to ogromny rozwój branży poligraficznej, owocujący innowacyjnymi technikami nadruku. Którą z nich warto zastosować, aby zaskoczyć klienta i wzbudzić pozytywne skojarzenia z firmą?

Barwienie natryskowe – kolor z efektami

Pierwszym, co zobaczy klient, będzie kolor kubka. Warto się więc postarać, wybierając odpowiednią barwę. Metoda natryskowa pozwala na zastosowanie kilkunastu kolorów podstawowych albo całej palety RAL. Co nas ogranicza? Wyobraźnia, ale też księga znaku – warto, aby kolor gadżetów współgrał z barwami firmowymi.

Natrysk umożliwia pokrycie całego kubka jednolitą, gładką warstwą lakieru, bez żadnych odprysków i niedoskonałości. Kolor jest trwały – taki kubek można bez ryzyka umieścić w zmywarce. Na dodatek mamy do wyboru kilka bardzo ciekawych efektów: kolor neonowy, błysk lub mat, powierzchnia lustrzana lub metaliczna. Każda firma znajdzie coś idealnie odpowiadającego jej stylowi!

Nadruk bezpośredni – świetny efekt w dobrej cenie

Podstawową formą zdobienia kubków reklamowych jest nadruk bezpośredni. Można dzięki niemu oddać logo albo mniej skomplikowaną grafikę (do 6 kolorów rastrowych na jednym kubku).

Nadruk bezpośredni jest opcją łączącą w sobie trzy podstawowe zalety: realizacja zlecenia jest szybka, naniesiony nadruk pozostaje odporny nawet na działanie kilkuset cykli w zmywarce, a ponadto jest przyjazny dla kieszeni. To najtańsza z dostępnych form nadruku, idealna dla firm, które nie dysponują dużymi budżetami, ale chciałyby podarować swoim klientom coś ładnego, co naprawdę im się przyda. Szczególnie warto skorzystać z nadruku bezpośredniego, wybierając gadżety do masowego rozdawania (np. na targach).

Kalkomania – do szczegółowych grafik

Bardziej skomplikowany wzór wymaga zastosowania innej metody nadruku. Najlepiej sprawdzi się kalkomania, dzięki której możliwe jest oddanie szczegółów, z uwagi na wysoką rozdzielczość. Problemu nie będą stanowić nawet reprodukcje obrazów czy fotografie.

To doskonały wybór, jeśli chcesz podarować coś wyjątkowego ważnemu klientowi. Kalkomania nanoszona jest ręcznie i jednorazowo do produkcji trafia mała partia, a zatem można zamówić niewielką ilość kubków. Co ważne, taki nadruk również nie ulegnie uszkodzeniu w zmywarce – nie musimy się zatem obawiać, że wręczony prezent przysporzy komuś problemów.

Nadruk termiczny – dodatkowy efekt

Czasami w komunikacji marketingowej zależy nam przede wszystkim na przyciągnięciu uwagi – zyskanie efektu „wow!”. Czy tak powszechny gadżet, jak kubek reklamowy, ma taką moc? Oczywiście, pod warunkiem, że wybierzemy właściwą technologię nadruku.

Nadruk termiczny powstał właśnie po to, by intrygować i zaskakiwać. Podstawowa grafika (wektorowa, rastrowa, zdjęcie – obojętnie) zostaje przykryta jednolitą, ciemną warstwą termiczną. To ona będzie widoczna na pierwszy rzut oka. Aby zobaczyć właściwą grafikę, do kubka trzeba wlać gorący płyn – na pewien czas powłoka stanie się przezroczysta. Możliwości jest bardzo wiele – od pokrywania lakierem termicznym całej powierzchni kubka, aż po sprytne zasłonięcie wybranych detali, dzięki czemu naczynie staje się rebusem, żartem albo łamigłówką.

Nie tylko nadruk – grawerowanie, piaskowanie

Zdobienie kubka nie musi się ograniczać do nadruku. W wielu przypadkach warto zastosować także metodę polegającą na wyżłobieniu wzoru w ceramice. W zależności od materiału, może to być grawerowanie lub piaskowanie.

Piaskowanie polega na poddaniu wybranych, odsłoniętych części kubka działaniu drobinek, wypuszczanych pod dużym ciśnieniem. Powstały w ten sposób wzór można następnie pokryć lakierem, dla zabezpieczenia i dla zyskania dodatkowego efektu. Grawerowanie laserowe przeznaczone jest natomiast do bardzo precyzyjnych wzorów na szkle, metalu czy silikonie.

Nadruk na kubku reklamowym trzeba dostosować do całej komunikacji wizualnej i marketingowej firmy. Oznacza to poruszanie się w obszarze wyznaczonym przez księgę znaku – z zastosowaniem kilku dopuszczalnych wersji logotypu, takich samych grafik, zdjęć czy haseł, a także kolorów, czcionek i stylistyk. W ten sposób dbamy o ciągłość przekazu, który tym łatwiej trafia do odbiorców i pozostaje w ich pamięci, im bardziej jest spójny.

Otwarcie nowej firmy - 5 sposobów na promocję na start

Zakładasz swoją firmę? Świetny krok – zawsze lepiej brać sprawy we własne ręce. Rodzina obawia się, że nie podołasz? Nie słuchaj negatywnych narracji – nie od dziś wiadomo, że dobre jest wrogiem lepszego a kto się nie rozwija, ten się cofa. Prawdą jest jednak fakt, że zwłaszcza na początku biznes pochłonie wiele twojej energii życiowej. Najtrudniejszy jest rozruch – kiedy nie dysponujesz jeszcze środkami do inwestowania a już musisz się zareklamować, aby poinformować otoczenie o nowym podmiocie na rynku. Sprawdź 5 sposobów na to, jak tanio, łatwo i naprawdę skutecznie wypromować nową działalność.

Powitalny prezent – najlepszy sposób na zainicjowanie relacji

Czy dawanie gratisów potencjalnym klientom jest formą przekupstwa? Trochę tak. Czy jest skuteczne? Jak najbardziej! Każdy lubi dostawać prezenty i każdy ciepło pomyśli o firmie, która bezinteresownie coś mu podarowała, nie wiedząc nawet, czy dokona zakupu. Postaw na niedrogie, funkcjonalne gadżety, na których zmieści się logo czy hasło reklamowe. Idealnym pomysłem jest ceramika – codziennie używany kubek czy szklanka będzie regularnie odświeżał pamięć o fajnej nowej firmie, która go podarowała. W ramach promocji możesz je rozdać po prostu przed wejściem do lokalu albo w miejscu, gdzie często przebywają przedstawiciele twojej grupy docelowej. Kubek czy kufel może się też stać nagrodą, jeśli dołączysz go do każdego dziesiątego zamówienia lub do zakupu przekraczającego określoną kwotę.

Promocja na dzień dobry – jak ją zaplanować, żeby się nie zrujnować?

Wiele firm oferuje pierwszym klientom bardzo atrakcyjne promocje na start. To oczywiście świetny sposób na skuteczny marketing, ale nie każdego na to stać. Pomyśl nieszablonowo i zaproponuj klientom coś ekstra bez niepotrzebnego podbijania kosztów. Otwierasz restaurację? Zaproponuj wszystkie dania z karty za pół ceny, ale tylko w pierwszym dniu funkcjonowania. Twoją działalnością będzie salon fryzjerski? Zaproś na kilka godzin kolorystkę, która za darmo podpowie klientkom, w jakich barwach im do twarzy.

Viral marketing – reklama tak dobra, że staje się memem

Nie ma wątpliwości, że największy potencjał reklamowy ma obecnie internet, zwłaszcza media społecznościowe. To ogromne pole do popisu dla kreatywnych i sposób na darmową reklamę. Nagraj krótki, zabawny filmik (nie dłuższy, niż 60 sekund). Wrzuć go na swoje profile i poproś znajomych o udostępnianie. Jeśli będzie on naprawdę chwytliwy, wkrótce może się okazać, że połowa Polski kojarzy twoją firmę. Niewiele trzeba – przypomnij sobie karierę kilku nagrań, które stały się memami i jeszcze po latach funkcjonują w świadomości społecznej (np. zdenerwowany wojskowy Andrzej). Możesz nawet zainicjować trend, który zrobi światową karierę (tak jak było to w przypadku słynnego Ice Bucket Challenge, zwiększającego świadomość nt. rzadkiej choroby).

Społeczny dowód słuszności – pokaż, kto chwali twoje produkty/usługi

Jak najskuteczniej przekonać klientów, że twój produkt lub usługa są warte uwagi? Najlepiej posłużyć się przykładem kogoś, kto cieszy się autorytetem wśród odbiorców. Może to być influencer lub celebryta, ale w przypadku lokalnej działalności wystarczy osoba znana i lubiana w mieście. Obowiązuje tylko jeden zakaz: nie mieszaj polityki w biznes. Reklamowanie się przy pomocy przedstawiciela jakiejś partii jest ryzykowne. Za kilka lat zwolennicy danego polityka dawno już zapomną, że na swoim profilu polecił on twoją działalność, ale na pewno będą o tym pamiętać jego przeciwnicy.

Event – wejście na rynek z przytupem

Najszybszym sposobem na zaistnienie w świadomości klientów jest publiczne ogłoszenie otwarcia biznesu podczas popularnego wydarzenia. Jest na to kilka sposobów – np. stoisko ze swoimi produktami podczas dni miasta czy baner na trasie cyklicznego maratonu. Jeśli jednak posiadasz specyficzną grupę docelową, pomyśl raczej o evencie, który na pewno ich przyciągnie. Możesz współuczestniczyć w akcji organizowanej przez inny podmiot albo nawet samodzielnie wystąpić z jakąś inicjatywą. Otwierasz winiarnię? Zaproś lokalnych artystów na kameralny koncert jazzowy. Ruszasz z pizzerią? Zorganizuj otwarte pokazy wyrabiania ciasta.

Co jest najważniejsze w promocji? Wcale nie poniesione nakłady, ale dostosowanie jej do grupy docelowej. Żadnego efektu nie przyniesie reklama prasowa, jeśli swoją ofertę kierujesz do pokolenia Z. I odwrotnie: nie pomoże nawet najbardziej błyskotliwa kampania na Tik-Toku, jeśli twoimi klientami są seniorzy. Myśl nieszablonowo, ale nie absurdalnie. Dobierz najlepszą dla ciebie metodę i z satysfakcją obserwuj rosnące grono klientów.

Starter pack dla nowych klientów - jak budować relacje biznesowe poprzez gadżety reklamowe?

Globalna grupa komunikacyjna Havas przeprowadziła trwające ponad 10 lat badania, w których wypowiedziało się kilkaset tysięcy respondentów z całego świata. Wyniki nie są dla firm optymistyczne – aż 75% klientów przyznaje, że nie wykazuje przywiązania do marki i wybiera raz tego, raz innego producenta. Powód? Ludzie nie czują się doceniani i nie dostają niczego ekstra, co mogłoby przykuć na dłużej ich uwagę. Jeśli chcesz pozostać na rynku dłużej niż konkurenci, musisz więc zaoferować coś więcej niż tylko produkt czy usługę. Doskonałym sposobem na zbudowanie trwałych relacji biznesowych jest więc wręczanie odbiorcom drobnych prezentów.

Gadżet jako wabik – upominki podczas targów i eventów

Klientów najłatwiej poszukuje się tam, gdzie przychodzi wiele osób wstępnie zainteresowanych twoją ofertą. Dobre są więc targi branżowe czy dni otwarte. Na twoim stoisku nie może zabraknąć gadżetów, które będziesz wręczał odwiedzającym – na zachętę. Najlepiej przygotować z tej okazji dwa rodzaje gratisów – drobne, dla wszystkich (np. długopisy, krówki) i te ciekawsze, dla gości, którzy przystanęli na dłużej (np. kubki czy filiżanki).

Prezent na zachętę – pokaż klientowi, co może mieć

Innym sposobem na poszerzenie bazy klientów jest poszukiwanie ich zgodnie z jakimś kluczem (np. geograficznym). Jeśli znajdziesz firmę, która mogłaby być zainteresowana twoją ofertą, możesz wysłać do niej próbkę swoich produktów wraz z miłym gadżetem. W ten sposób zaprezentujesz, co zyska przedsiębiorstwo, które zdecyduje się na współpracę z tobą.

Miłe powitanie - dodatek do pierwszego zamówienia

Sklepy internetowe znają problem przewagi klientów jednorazowych. Ktoś kupuje raz a potem już nigdy nie wraca. Warto już na tym etapie spróbować wytworzyć więź, która zachęci klienta do ponownego złożenia zamówienia. W tym celu warto do wysyłki dołożyć prezent powitalny – coś drobnego ale jednocześnie użytecznego (np. kubek, notes) – aby klient miał okazję często zerkać na logo i przypomnieć sobie o twojej firmie, gdy znów będzie miał potrzebę zakupu.

Kup X a dostaniesz Y – gadżety motywujące

Świetnym sposobem na zbudowanie relacji jest atrakcyjny program lojalnościowy. Chcesz, aby klient kupował tylko u ciebie? Spraw, aby każdy zakup przybliżał go do zdobycia rabatu czy prezentu. Co ważne, gadżety dodawane do co n-tego zamówienia wcale nie muszą być duże. Zadziała raczej efekt psychologiczny, który każe nam zdobywać i kolekcjonować. Wypuść serię 6 kubków, każdy z innym nadrukiem, a zobaczysz, że każdy odbiorca chce zdobyć je wszystkie.

Prezenty na każdą okazję – gadżety świąteczne i rocznicowe

Nie ma chyba osoby, którą nie ucieszyłby prezent-niespodzianka dostarczony przez kuriera. Dotyczy to również klientów biznesowych. Nie wysyłaj jednak paczek na główny adres firmy – kieruj je do konkretnej osoby, z którą masz kontakt (np. do dyrektora sprzedaży, do handlowca). Na pewno warto wysłać upominek w okresie przedświątecznym. Dobrą praktyką jest także wręczenie drobiazgu z okazji rocznicy współpracy.

Dary losu – nie tylko dla influencerów

Ostatnio niezwykle popularny staje się influencer marketing – czyli reklama produktów poprzez ich polecanie przez influencerów. W celu nawiązania współpracy firmy stosują product seeding – wysyłają paczki zawierające produkty z oferty i miłe gadżety. To dobry sposób na nawiązanie współpracy nie tylko z internetowymi sławami, ale również z firmami, zwłaszcza jeśli posłużymy się formą wysyłki kreatywnej – czyli zadbamy również o nietypowe opakowanie.

Tęsknimy za tobą! Gadżet przypominający

Stały klient po jakimś czasie zamilkł? To zły znak – prawdopodobnie znalazł nowego dostawcę. Aby przypomnieć mu, jak dobra jest twoja oferta, możesz wysłać maila z przypominajką, tylko że ten prawdopodobnie wyląduje w koszu bez czytania. O wiele skuteczniejsze będzie przesłanie drobnego podarunku wraz z krótką wiadomością, zachęcającą do ponownego skorzystania z usług twojej firmy.

Czy wręczanie gadżetów nie jest czasem formą łapówki? To zależy, co, komu i w jakich okolicznościach wręczasz. Jeśli próbujesz podarować drogą elektronikę specjaliście ds. zakupów, aby w ten sposób wymóc na nim wybranie oferty twojej firmy – oczywiście działanie to jest nieetyczne. Ale wysłanie kontrahentowi przed świętami kubka i dobrej kawy to po prostu dobry, ciepły gest na pograniczu marketingu i relacji międzyludzkich – nie musisz więc obawiać się, że twoje intencje zostaną nieprawidłowo odczytane.

Czym się charakteryzuje solidny kubek termiczny?

W ciągu ostatnich lat ogromną popularność zyskały kubki termiczne, w znacznym stopniu wypierając królujące do tej pory termosy. Zabieramy je na campingi, na jednodniowe wycieczki, do pracy i do samochodu, ale chętnie też korzystamy z nich w domu. Najczęściej przy wyborze kierujemy się nie wyglądem – i nie ma się co oszukiwać, jest on ważny, bo przecież lubimy otaczać się ładnymi przedmiotami. Jest jednak znacznie więcej parametrów, na które warto zwrócić uwagę, jeśli zależy nam na naprawdę solidnym produkcie. Sprawdź je!

Materiał wykonania – podstawa kubka

Kubek termiczny może być wykonany z wielu materiałów, ale nie każdy z nich będzie się charakteryzował równie dobrą izolacyjnością. Najlepiej wybrać model ze stali nierdzewnej lub z aluminium. Materiały te utrzymują temperaturę a ponadto nie wchodzą w interakcję chemiczną z płynami znajdującymi się w kubku. Unikaj raczej modeli z tworzyw sztucznych. Zwracaj również uwagę na kraj pochodzenia – kubki wyprodukowane poza UE nie muszą spełniać restrykcyjnych norm dot. zawartości szkodliwych substancji, takich jak BPA.

Szczelność – kluczowa wartość

Jednym z ważniejszych parametrów kubka termicznego jest jego szczelność. Niezależnie od tego, w którą stronę go obrócimy, pokrywka ani ustnik nie mogą przeciekać. Wszystko zależy od dobrej uszczelki, która nie powinna ulegać odkształceniom ani pod wpływem temperatury płynów, ani w trakcie mycia. Przeczytaj opinie o produkcie i zwróć uwagę, czy kubek zachowuje swoją szczelność po kilku miesiącach regularnego użytkowania. Sprawdź też, czy producent udziela gwarancji, zwłaszcza jeśli zamierzasz kupić droższy model.

Kształt – gwarancja komfortu

Nawet najsolidniejszy kubek termiczny okaże się niepraktyczny, jeśli będzie źle leżał w dłoni. Jeśli kupujesz go osobiście, możesz zweryfikować ten parametr własnoręcznie. Zamawiając przez internet zwróć uwagę, aby kubek posiadał przewężenie ułatwiające trzymanie albo wygodne, stabilne ucho. Pomaga również silikonowa opaska, zapobiegająca ślizganiu. Jeżeli kubek będzie użytkowany w samochodzie, upewnij się, że jego średnica nie jest większa niż uchwyt.

Ustnik – wygoda i bezpieczeństwo

Z kubka musi się również wygodnie pić, dzięki otworowi umieszczonemu blisko krawędzi albo ustnikowi, łatwemu do pochwycenia. Szczególnie niebezpieczne są zbyt duże otwory, przez które płyn wylewa się w sposób trudny do skontrolowania. Pamiętaj, że nie zawsze będziesz mieć możliwość kontrolowania techniki picia – czasami twoje spojrzenie będzie skierowane na drogę czy na ekran komputera, ustnik musi być więc intuicyjny.

Sposób zamykania – istotny detal

Różnorodne zastosowanie sprawia, że szczególnie istotna w kwestii kubka termicznego jest możliwość jego łatwego i szybkiego zamknięcia. Najczęściej do dyspozycji będziesz mieć tylko jedną dłoń albo wyłącznie usta, a wiele sytuacji wymaga błyskawicznej reakcji. Sprawdź, czy wybrany model da się jednym ruchem zamknąć i równie łatwo ponownie otworzyć.

Sposób mycia – higieniczny i nie nazbyt kłopotliwy

Kubek należy oczywiście regularnie myć – najlepiej po każdym użyciu, aby nie ryzykować namnażaniem się bakterii w środku oraz na ustniku. Sprawdź, czy utrzymanie kubka w czystości nie będzie nazbyt kłopotliwe – czy rozkręca się on łatwo, czy uszczelki i mechanizm otwierania nie uniemożliwiają precyzyjnego czyszczenia, czy można go umieścić w zmywarce. Niektóre modele zbudowane są w sposób uniemożliwiający dotarcie do wszystkich zakamarków – stwarza to realne zagrożenie dla zdrowia i jest niehigieniczne.

Design – radość dla oka

Wygląd kubka, choć nie najważniejszy, oczywiście również ma znaczenie. Jeśli więc upewniliśmy się, że wybrany model spełnia wszystkie oczekiwania, czas na wybór wzoru. Współcześnie mamy do dyspozycji wiele kolorów i printów, jak również możliwość personalizacji. Firmy chętnie korzystają z możliwości logowania – graweru na powierzchni kubka lub na silikonowej objemce, albo druku bezpośredniego, a część producentów wykonuje takie indywidualne zamówienia już od jednej sztuki.

Zaletą kubka termicznego jest jego zdolność utrzymywania temperatury, ale także mobilność i wielozadaniowość oraz bezpieczeństwo i komfort użytkowania. Na wszystkie te aspekty warto zwrócić uwagę, dokonując wyboru. Porządny kubek może być wyjątkowo przydatnym przedmiotem, świetnym prezentem dla kogoś bliskiego, a także doskonałym gadżetem reklamowym, ofiarowanym klientowi czy kontrahentowi – zwłaszcza jeśli zadbamy o oryginalne, ciekawe sposoby logowania.

8 pomysłów na prezent dla klientów z firmowym akcentem

Święta, rocznica współpracy, ważne wydarzenie w prywatnym lub zawodowym życiu klienta – jest mnóstwo okazji do robienia prezentów. Jeśli ich celem ma być nie tylko uradowanie obdarowanego, ale też osiągnięcie celu marketingowego, wówczas warto postawić na prezent mający coś wspólnego z firmą. Co to może być? Na jaki gadżet postawić, aby nie był on postrzegany jako nachalna reklama?

Kubek – klasyczny, przydatny, estetyczny

Nie bez powodu wybierając gadżety firmowe, w pierwszym odruchu myślimy o kubkach. Od wielu lat są one w pierwszej piątce najpopularniejszych podarunków dla klientów. Są przydatne – będą zatem codziennie wykorzystywane. Jednocześnie dzięki coraz bardziej zaawansowanej technologii, mamy mnóstwo opcji zdobienia: grafika lub piaskowanie, multikolor lub monochrom, pełen zadruk lub małe logo, mat lub błysk – wybierz to, co najbardziej pasuje do profilu twojej firmy.

Notes, długopis – drobiazg potrzebny każdemu

Żyjemy w dobie cyfryzacji, ale nadal wiele informacji zapisujemy na papierowych nośnikach. To dlatego notes i długopis są prezentem może nie bardzo odkrywczym, ale z pewnością wyjątkowo przydatnym. Taki zestaw nie musi z resztą być nudny – można zaprojektować oryginalną, ciekawą grafikę, jak również wybrać nietypowy materiał o zaskakującej fakturze. Ważnym jest, aby notes i długopis nadal spełniały swoją rolę – nadmiar dekoracji może sprawić, że staną się one niepraktyczne.

Lokalne smakołyki – swojskie i pyszne

Jeśli w komunikacji marketingowej wyraźnie podkreślasz swoją lokalność, postaw na równie lokalny podarunek. Świetnie sprawdzą się produkty spożywcze – miód z regionalnej pasieki, kraftowy alkohol z małej gorzelni, ciasteczka wypiekane w domu i ręcznie zdobione przez znaną w okolicy artystkę-cukierniczkę. Droga do serca klienta również może prowadzić przez żołądek!

Produkty firmy – branding level 2.0

Chcesz podarować prezent naprawdę związany z twoją firmą? Podaruj własne produkty lub usługi! Nie tylko pozwolisz klientowi lepiej się z nimi zaznajomić, ale też wytworzysz bardzo pozytywne skojarzenia. Branża nie ma tutaj znaczenia – zawsze możesz dodać customowe rozwiązania, które sprawią, że produkt zyska dodatkową rolę lub wydźwięk. Włącz kreatywność i stwórz niepowtarzalny gadżet!

Drobna elektronika – zawsze na czasie

Wolisz bardziej klasyczne, sprawdzone rozwiązania? Na pewno żaden klient nie pogardzi gadżetami elektronicznymi. Postaw na drobiazgi – stosunkowo tani pendrive czy karta pamięci będą dobrze spełniać swoją rolę, podczas gdy np. słuchawki muszą już swoje kosztować, by dawały przyjemne odczucia w trakcie użytkowania. Wybór akcesoriów elektronicznych jest tak duży, że na pewno znajdziesz coś, co spełni oczekiwania klienta.

Gadżety sezonowe – na lato, na zimę, na święta

Dobrym rozwiązaniem jest też posiadanie kilku typów prezentów, nadających się do rozdawania o różnych porach roku. Jeśli klient w lipcu otrzyma taki sam notes, jaki dostał w grudniu, może się poczuć znudzony. Ale jeżeli latem podarujesz mu szklaną butelkę z filtrem a zimą – termos, to będzie on miał świadomość, że reprezentujesz firmę naprawdę dbającą o jego dobre samopoczucie. Kubki ze świątecznymi motywami i kalendarze końcem roku a koce i piłki plażowe w wakacje – to przepis na gadżet idealny o każdej porze roku.

Eko-drobiazg – pożyteczny i na czasie

Konsumenci coraz bardziej cenią sobie ekologię. Podążając za tym trendem możesz nie tylko spełnić ich oczekiwania, ale też wspomóc środowisko naturalne. Świetnymi prezentami są przedmioty pochodzące z recyklingu oraz te, które nadają się do wielokrotnego użycia. Odchodź od plastiku i folii, skłaniaj się ku naturalnym surowcom, takim jak szkło, ceramika, drewno czy bawełna.

Prezent charytatywny – potrójna korzyść

Jeśli chcesz, aby twój prezent sprawił radość aż trzem stronom – podaruj coś charytatywnego. W okresie świątecznym mogą to być np. ozdoby albo kartki wykonane przez podopiecznych domu seniora czy też drobiazgi, z których część zysku zasila konto jakiejś fundacji. Klient otrzyma piękny prezent, potrzebujący – wsparcie a ty – świadomość, że jednocześnie prowadzisz działania marketingowe i niesiesz realną pomoc.

Gadżet z logotypem nie musi być nudny i przewidywalny. Im bardziej jest użyteczny i im lepiej spełnia oczekiwania klienta, tym większa szansa, że skłoni go do lojalności firmie. Tym bardziej warto dobrze się zastanowić, czego nasi klienci naprawdę potrzebują i co sprawi im radość. Powyższa lista może pomóc rozwiać wiele wątpliwości.

Jak sprawić, aby klient czuł się zobowiązany, żeby nawiązać z nami współpracę?

Poświęcasz czas na przygotowanie oferty a klient rezygnuje z zakupu bez wyraźnej przyczyny? Umawia się na rozmowę telefoniczną i przestaje odbierać? Dowiadujesz się z pewnego źródła, że wybrał innego dostawcę? Jeśli z produktem czy z usługą jest wszystko w porządku, to prawdopodobnie zawiódł mechanizm budowania lojalności. Nie ma w tym nic zaskakującego – w szeroko zakrojonym badaniu prowadzonym przez kilkanaście lat na całym świecie wśród konsumentów wykazano, iż klienci uważają ¾ marek za łatwo zastępowalne i nie kierują się wiernością w swoich decyzjach zakupowych. Co zrobić, aby cynizm zastąpić lojalnością?

Okaż swoje zaangażowanie

Klient musi poczuć się wyjątkowo. Nie lubi otrzymywać standardowej oferty – chce czegoś skrojonego na miarę. Daj mu odczuć, że odpowiadając na jego zapytanie, wziąłeś pod uwagę jego faktyczne potrzeby. Zachowaj wersje robocze plików z ofertą, aby przy każdym kliencie dopisać w nich jego dane wraz z krótkim wstępem. Upewnij się, że będzie on miał świadomość, jak wiele pracy kosztowało przygotowanie rozwiązań zgodnych z jego wymaganiami.

Zrób mały prezent

Na początku współpracy nie zaszkodzi przywiązać do siebie klienta jakimś drobiazgiem. Nie powinien to być duży prezent, który wyglądałby na próbę przekupstwa, ale właśnie skromny, miły upominek. Świetnie w tej roli sprawdzi się kubek reklamowy, który nie tylko jest prezentem praktycznym i użytecznym, ale też może być skutecznym nośnikiem przekazu reklamowego i marketingowego. Prezenty warto wręczać również stałym klientom – np. z okazji świąt czy rocznic współpracy, aby cały czas czuli się oni ważni i rozpieszczani.

Zadbaj o dobrą relację

O ile nie produkujesz bardzo nietypowego asortymentu, to prawdopodobnie oferowane przez ciebie produkty (lub bardzo podobne) można kupić w wielu miejscach. Aby zbudować lojalność klienta, trzeba więc przyciągnąć go obsługą posprzedażową i wartością dodaną do usługi. Postaraj się wejść z konsumentem w nieco bardziej pogłębioną relację. Dopytaj o plany wakacyjne, doradź w zakupie prezentu dla żony, pochwal osiągnięcia dzieci w szkole. Od takiego sprzedawcy-kumpla kupuje się znacznie chętniej.

Okaż realne wsparcie

Bardzo często klienci narzekają, że nie dostają tego, po co przyszli a oferowane przez sprzedawców rozwiązania nijak się mają do realnych potrzeb. Jeśli chcesz, aby to twoja oferta została wybrana, skoncentruj się na kliencie indywidualnie. Wypytaj o kluczowe elementy i przygotuj personalizacje odpowiadające faktycznemu zapotrzebowaniu – konsument poczuje się bardziej zobowiązany do zakupu.

Opowiedz o konkurencji

Masz wśród klientów takich, którymi warto się pochwalić? Zdecydowanie warto to zrobić! social prove należy do najskuteczniejszych narzędzi marketingowych. Zamieść rekomendacje na swojej stronie internetowej a odwiedzającemu cię klientowi wspomnij, że jego bezpośredni rywal już dokonał zakupu – a więc jest o krok dalej. Nikt nie chce zostawać w tyle!

Kup pierwszy

Klient również prowadzi firmę? Możesz odwrócić proces sprzedażowy i najpierw dokonać zakupu z jego oferty. Poczuje się on zobowiązany do zrobienia tego samego, dzięki czemu może się wywiązać długotrwała, owocna współpraca biznesowa. Być może atrakcyjna okaże się także wymiana barterowa, jeżeli obie strony potrzebują regularnie produktów oferowanych przez ten drugi podmiot.

Pomóż lokalnej społeczności lub środowisku

Konsumenci jednoznacznie deklarują, że wolą marki zaangażowane społecznie i zorientowane ekologicznie. Zrób coś dla innych a przy okazji zyskaj coś dla siebie. W tym modelu działania wszyscy wygrywają – ty, bo komuś pomożesz a jeszcze sprzedaż swój produkt. Klient, bo otrzyma wysokiej jakości wyrób czy usługę. Podmiot, który wesprzesz – bo ułatwisz mu prowadzenie jego działalności.

Podkreślaj duże znaczenie współpracy

Aby wzbudzić zobowiązanie do zakupu, nieustannie podkreślaj, jak ważna jest dla ciebie współpraca z klientem i budowanie długofalowych relacji. Oznaczaj klienta w postach w mediach społecznościowych, zapraszaj na imprezy firmowe, co jakiś czas zadzwoń nie z nową ofertą, ale po prostu zapytać, co słychać i jak sprawują się ostatnio kupione produkty.

Konsumenci lubią być doceniani i traktowani indywidualnie. Walka o ich lojalność jest więc trudna, ale nie niemożliwa. Podstawą jest zrozumienie potrzeb i wytworzenie bardziej osobistej więzi, wykraczającej poza same kontakty zawodowe. Postępuj zgodnie z powyższymi wskazówkami a szybko przekonasz się, że wierność twoich konsumentów wzrośnie.

Jak zaprojektować nadruk na kubkach reklamowych? 7 porad

Wybór odpowiednich gadżetów reklamowych może przełożyć się na zwiększenie sprzedaży lub rozpoznawalności firmy. Kubek nadaje się do tego doskonale – jest praktyczny i będzie wykorzystywany na co dzień, pod warunkiem że zadowoli również estetyczne zapotrzebowanie obdarowanych kontrahentów. Co wziąć pod uwagę, projektując nadruk, aby cieszył oko a jednocześnie zmieścił się w budżecie?

Wybór metody znakowania – istotny od strony estetycznej i logistycznej

Pierwszym etapem jest podjęcie decyzji o ilości kubków, jakie chcemy kupić. Może to mieć wpływ na wybór metody znakowania – niektóre są dostępne wyłącznie dla dużych zamówień, inne nawet od jednej sztuki. Technika wykonania grafiki determinuje podejście do projektu graficznego – co innego, gdy mamy do dyspozycji nadruk w jakości fotograficznej, a co innego, gdy trzeba się ograniczyć do kilku wybranych kolorów – przy czym w obu przypadkach kubek może prezentować się świetnie.

Biały czy kolor? Na jakim tle wykonać nadruk?

W podstawowej wersji kubki dostępne są w kolorze białym. Świetnie prezentują się na nim skomplikowane i kolorowe grafiki oraz zdjęcia. Czasami warto jednak trochę pobawić się barwami i wykonać kubek w innym kolorze. Ciekawym zabiegiem jest również pozostawienie białej części zewnętrznej i kolorowego wnętrza. W przypadku wyboru innej niż biała barwy, trzeba dostosować do niej kolorystykę pozostałych elementów.

Monochrom, raster a może nadruk fotograficzny – jak bardzo szczegółowy powinien być wzór?

Dla kubków logowanych dostępnych jest wiele technik znakowania. Należy zastanowić się, która będzie najlepiej korespondowała z charakterem firmy. W przypadku zawodów cieszących się społecznym zaufaniem i podlegającym restrykcjom pod kątem reklamy (np. adwokat, lekarz) czasami lepiej wybrać minimalizm. Inne przedsiębiorstwa, o lżejszym typie produktów i usług, chętnie decydują się na kolorowe grafiki, nadruki fotograficzne czy farbę termiczną, znikającą pod wpływem ciepła.

Efekty dodatkowe – które są warte uwagi?

Dobre firmy zajmujące się ceramiką logowaną, najczęściej oferują liczne opcje dodatkowe. Można wybrać kubek w neonowych kolorach, matowy lub błyszczący, z efektem lustrzanym lub metalik. Każda z nich jest atrakcyjna, przy czym zawsze na pierwszym miejscu stawiamy spójność komunikacji wizualnej firmy. Jeśli wszystkie materiały reklamowe utrzymane są w stonowanej, eleganckiej palecie, intensywnie żółty kubek nie będzie najlepszym pomysłem – co innego w przypadku gadżetów reklamowych prywatnego przedszkola.

Wielkość nadruku – subtelny czy wyrazisty?

W odbiorze reklamy liczą się detale – nawet to, jakiej wielkości jest nadruk na kubku. Można wybrać opcję nierzucającą się w oczy – subtelne logo, które może znaleźć się nie tylko w standardowym miejscu, ale też np. na spodzie naczynia. Czasami jednak zależy nam na zupełnie innym efekcie i pokrywamy cały kubek nadrukiem fotograficznym – np. kiedy chcemy zamieścić na nim zdjęcie z udanej integracji czy przykładową realizację albo wizualizację.

Treść – ogromne pole do popisu dla działu kreatywnego

Napisy na kubku mają ogromne znaczenie dla utrwalania haseł czy sloganów, jakimi posługuje się firma. Można zdecydować się po prostu na zdanie, które znajduje się we wszystkich materiałach reklamowych. Jeśli kubek ma być wręczany podczas konkretnego eventu, taką informację również warto na nim zamieścić, aby mógł pełnić funkcję pamiątkową. Warto pamiętać o tym, że kubek nie służy do czytania i ilość treści trzeba ograniczyć, aby nie zniechęcić użytkownika (chyba że tworzymy gadżety dla bibliofili i umieszczany na nich obszerniejsze cytaty literackie – znów wszystko zależy od kontekstu).

Samodzielne projektowanie czy zlecenie dla zewnętrznego grafika?

Część firm poligraficznych udostępnia kreator, w którym można samodzielnie zaprojektować nadruk. To świetne rozwiązanie jeśli ktoś w firmie ma zacięcie artystyczne i nie chcemy przepłacać za projekt. Jeśli jednak nie czujemy się najlepiej z tworzeniem grafik czy kolaży, wówczas lepiej wydać kilkaset złotych na projekt, niż otrzymać kubki o znacznie większej wartości z nadrukami o wątpliwej wartości estetycznej.

Proces projektowania gadżetów reklamowych może być świetną zabawą, jeśli w zespole są osoby kreatywne. Można również skorzystać z porady fachowca – wiele firm poligraficznych oferuje nie tylko wykonanie gadżetów, ale także zaprojektowanie nadruków. Warto również nawiązać współpracę z grafikiem, który zadba nie tylko o to, aby wszystkie gadżety i reklamy były estetyczne, ale również by były one spójne, nawet jeśli firma nie ma brandbooka.

8 pomysłów na prezent dla podróżującego zmarzlucha

Gdy temperatury zaczynają spadać poniżej 10°C a rano trzeba zdrapywać szron z szyb samochodu, to znak, że zaczyna się ulubiony okres jesieniar i morsów. Spora część społeczeństwa nie cieszy się jednak perspektywą kilku chłodniejszych miesięcy – to głównie ci, którzy mają tendencję do marznięcia i zakładają czapki wówczas, gdy inni jeszcze biegają w krótkich rękawkach. Tymczasem zimą nie można przecież zamknąć się w domu – trzeba chodzić do pracy i szkoły, a czasami wyjeżdżać w delegacje, w gościnę czy nawet w celach rekreacyjnych. Znajomy zmarzluch z zacięciem podróżniczym obchodzi wkrótce urodziny czy imieniny? Sprawdź, co mu podarować, aby dotrwał do wiosny.

Kubek termiczny – podstawa w podróży

Zmarzluch w ogólne nie powinien wychodzić z domu bez kubka termicznego. Z ulubioną herbatą, pobudzającą kawą czy kubkiem aromatycznego kakao, każda podróż będzie przyjemniejsza. Kubek jest ponadto bardzo praktyczny – można korzystać z niego w samochodzie, na sali konferencyjnej a nawet podczas jesiennego spaceru. Warto postawić na model wysokiej jakości, długo utrzymujący temperaturę, a przy tym atrakcyjny wizualnie.

Termos – w trakcie wycieczki i w oczekiwaniu na nią

Alternatywą dla kubka jest termos. Najlepiej sprawdzi się on w drodze, jak i podczas przerwy. Trudno wyobrazić sobie bez niego dłuższe przebywanie na zewnątrz, zwłaszcza w przypadku osoby z tendencją do marznięcia. Nadaje się do zabrania do plecaka podczas jesiennej wyprawy w góry, sprawdzi się także na dworu kolejowym czy na lotnisku, gdy trzeba poczekać na połączenie a hala nie jest szczególnie dobrze ogrzewana.

Ogrzewacz dłoni – mała rzecz, duży efekt

Czasami do szczęścia wystarczą drobiazgi. W przypadku zmarzluchów, którzy zmuszeni są do opuszczenia domu, takim detalem może okazać się niepozorny ogrzewacz chemiczny dłoni. Po przełamaniu potrafi on emitować ciepło nawet przez pół godziny – wystarczy, aby dotrzeć na przystanek czy do pracy. Poza tym to gadżet wielorazowy – można łatwo przywrócić mu funkcjonalność, wrzucając go na chwilę do gorącej wody.

Termofor – sposób na chłód w schronisku lub w hotelu

Zimny pokój w hotelu czy w schronisku to koszmar każdego podróżującego zmarzlucha. Aby ochronić go przed niemiłą niespodzianką w postaci zapowietrzonych kaloryferów, można wyposażyć go w termofor. Dostępne są klasyczne modele na wrzątek oraz bezpieczne termofory z pestkami wiśni, które wystarczy krótko podgrzać w mikrofalówce, aby cieszyć się przyjemnym, intensywnym ciepłem przez kilkadziesiąt minut.

Odzież termiczna – bez niej ani rusz

Dobrym prezentem dla każdego zmarzlucha będą ubrania funkcjonalne. Nie mówimy tutaj o zwykłych czapkach czy szalikach, ale o odzieży pełniącej specjalne funkcje, takiej jak bielizna termiczna, ubrania sportowe typu pierwsza warstwa czy specjalnie zaprojektowane dodatki, chroniące przed chłodem i przed podmuchami wiatru (np. kominiarki, rękawice). Jeśli znajomy amator tropików wybiera się w podróż zimą, zdecydowanie warto rozważyć odzież termiczną jako opcję na podarunek.

Ubrania smart – aktywne ogrzewanie

Można iść nawet o krok dalej i sprezentować zmarzluchowi ubranie, które samo będzie emitowało ciepło. Kurtka, kamizelka czy bluza elektryczna to hit ostatnich sezonów, zwłaszcza wśród zimowych turystów czy przez pracowników fizycznych, wykonujących swoje zadania na zewnątrz. Zdecydowanie warto mieć je w szafie na wypadek mrozów.

Świece – ciepło i klimat w każdym miejscu

Osobie mającej tendencje do marznięcia można podarować również świece. To klimatyczny a jednocześnie praktyczny prezent. Niewielka świeca zmieści się do bagażu i może być odpalona w chłodnym pokoju hotelowym, aby jednocześnie dostarczyć ciepła i zbudować miłą atmosferę – przydatną zwłaszcza wówczas, gdy zmarzluchy podróżują w parach.

Rozgrzewające herbatki – wrzątek we własnym zakresie

Do bagażu zawsze warto zapakować również rozgrzewające mieszanki herbat. Wystarczy zalać je wrzątkiem i szczelnie okryć się kocem, np. podziwiając zimową panoramę z okien ośrodka narciarskiego. Jeśli napar faktycznie ma zadziałać, trzeba szukać w jego składzie imbiru, cynamonu, kardamonu, kurkumy, goździków, anyżu a nawet pieprzu. Nie zaszkodzi również dodatek skórki z cytrusów czy aromatycznych owoców.

Jesień i zima potrafią być piękne, ale żeby w pełni cieszyć się ich urokami, musimy najpierw zadbać o komfort fizyczny, w tym o właściwą temperaturę. Wystarczy kilka sprytnych gadżetów, aby zmarzluch poczuł się dogrzany zarówno w plenerze, jak i w hotelu czy w hali odlotów.

Jak wykorzystać kubki z logo w kampanii product seeding

Nie bez powodu większość nastolatków nie marzy już o karierze strażaka czy informatyka, ale influencera lub blogera. Taka praca, czy może raczej styl życia, kojarzą się z beztroską, sympatią fanów i ciągłym otrzymywaniem prezentów. Ile w tym prawdy? To już zależy od konkretnego przypadku. Wielu influencerów to osoby świetnie znające się na swojej branży, rzetelnie recenzujące nowinki i realnie pomagające w podejmowaniu trafnych decyzji konsumenckich – a przy tym wcale nie zarabiające milionów, a raczej dorabiające do domowego budżetu. Tym bardziej każdy ucieszy się z użytecznego gratisu ze swojego obszaru zainteresowań. Jak wykorzystać kubki reklamowe w product seedingu?

Cokolwiek sprzedajesz, podaruj kubek

W paczce wysyłanej influencerowi musi się znaleźć to, co sprzedajesz. Mogą to być przedmioty, voucher na usługi, publikacja do recenzji – ważne, aby zawartość giftboxa faktycznie była dostępna w ofercie twojej firmy. Jednocześnie blogerowi czy vlogerowi warto podarować coś ekstra. Należy uważać, aby taki gratis nie był zbyt drogi – wówczas możesz zostać posądzony o próbę przekupstwa. W roli gadżetu doskonale sprawdzi się kubek – funkcjonalny, niedrogi, symboliczny, a do tego dający naprawdę duże możliwości komunikacji wizualnej.

Kubek dla influencera – taki sam jak dla klienta?

Być może masz już całą szafę kubków, zamówionych wcześniej w celu ich rozsyłania klientom. Najwygodniej będzie po prostu przekazać influencerowi jeden z nich. Warto tak postąpić, jeśli wzór kubka jest naprawdę ciekawy, oryginalny i przyciąga wzrok. Jeżeli tak nie jest, lepiej zamówić nawet małą partię kubków specjalnie przeznaczonych do product seedingu, zawierających niebanalne grafiki, slogany, a nawet personalizacje pod kątem konkretnych blogerów.

Komu warto wysłać paczkę?

Oczywiście product seeding nie ma najmniejszego sensu, jeśli jest uprawiany na ślepo. Paczkę powinni otrzymać wyłącznie influencerzy działający w twojej branży, mający spore zasięgi globalne (albo mniejsze, ale za to dokładnie w twojej grupie docelowej). Stawiaj na osoby, które potrafią rzetelnie i ciekawie opowiadać o produktach czy usługach, w których są albo specjalistami, albo co najmniej naprawdę dobrze zorientowanymi w temacie amatorami. Wystrzegaj się influencerów kontrowersyjnych – prowadzących patostreamy, mających zatargi z prawem, wulgarnych czy opowiadających się za jedną z opcji politycznych.

Jak influencer wykorzysta prezent?

Należy pamiętać o tym, że product seeding wiąże się z pewnym ryzykiem – nie mamy żadnej pewności co do tego, w jaki sposób influencer wykorzysta przesłane mu gratisy. Może wrzucić do mediów społecznościowych recenzję, może zużyć produkty i w ogóle się tym nie pochwalić, może nie powiedzieć nic, ale w kolejnych nagraniach ustawiać kubek w widocznym miejscu i pić z niego. Może również przekazać go dalej – np. w ramach konkursu dla swoich followersów. Wszelkie próby nacisku na podjęcie określonych działań są niedopuszczalne – zostaną źle odebrane zarówno przez blogera, jak przez jego widzów.

Kiedy wysłać paczkę?

W firmie przywykliśmy do rozsyłania paczek głównie w okresie świątecznym. To oczywiście miły gest, ale możemy być pewni, że influencer z dużymi zasięgami dostanie w grudniu mnóstwo takich podarunków i nasz może wśród nich zginąć. Lepiej więc postawić na inną okazję i zorganizować wysyłkę gdy np. wpuszczamy na rynek nowy produkt, przeszliśmy rebranding, albo też z okazji jednego z nietypowych świąt, których kalendarz jest pełen, a które w jakiś sposób wiąże się z naszą działalnością.

Informacja marketingowa w przesyłce dla influencera

Poza produktami, kubkiem czy innymi prezentami, nie zapomnij także o dołączeniu rzetelnej informacji o swojej ofercie – aby influencer nie musiał sam jej poszukiwać. Zrezygnuj ze sztywnych formułek, absolutnie nie załączaj samej instrukcji obsługi. Wykaż się kreatywnością i opisz zawartość paczki w sposób, który wiele o niej mówi, a jednocześnie zachęca do skorzystania.

Na ile product seeding jest uczciwy? Dokładnie w takim stopniu, w jakim uczciwe są obie strony – zarówno wysyłająca upominki firma, jak i recenzujący je influencer. Rynek jest pod tym względem bezlitosny – followersi szybko zorientują się, kto wystawia oceny kierując się własnymi kryteriami, a kto przymila się darczyńcom, licząc na kolejne paczki. Jako przedsiębiorca, zacznij jednak os siebie – upewnij się, że to, co wysyłasz, jest po prostu dobre i można bez wyrzutów sumienia polecić dany produkt czy usługę. Powstrzymaj się też od drogich prezentów – te faktycznie mogą być odebrane jako forma przekupstwa, a posądzenie o kupowanie recenzji stanowi kiepską rekomendację.

8 gadżetów reklamowych, które będą promować Twoją firmę

Gadżet reklamowy to może oklepany chwyt, ale zdecydowanie jeden z najskuteczniejszych. Wszyscy lubimy prezenty, a jeśli otrzymujemy je od firmy, od razu jesteśmy bardziej skłonni do dokonania zakupów. Przynajmniej, jeśli gadżet jest naprawdę ciekawy i przydatny – nie ma nic gorszego, niż klient obrażony, że dostał byle co. Tymczasem budżety marketingowe nie są z gumy i trzeba rozsądnie planować wydatki, aby przyniosły one oczekiwany zwrot. Które gadżety są naprawdę skutecznymi narzędziami promocji, a jednocześnie nie kosztują fortuny? Sprawdź!

Kubek logowany – prosto, tanio, skutecznie

Do najpopularniejszych gadżetów należą od wielu lat kubki reklamowe. Jak to możliwe, że nadal nie znudziły się ani zamawiającym je firmom, ani obdarowywanym nimi klientom? Kluczową rolę pełni tutaj funkcjonalność. Kubek po prostu każdemu się przydaje – do porannej kawy w pracy czy popołudniowej herbaty w domu. Jeśli dodatkowo zadbamy o ciekawy, przyciągający oko design, to możemy być pewni, że gadżet spełni wszystkie oczekiwania klientów.

Notes i długopis – wszyscy znają, wszyscy używają

Do tej samej kategorii co kubek, należą również artykuły piśmiennicze. Ponownie zaletą jest prostota – notes, długopis czy kalendarz, mają przede wszystkim służyć notowaniu informacji. Ich nadmierne udziwnienie może to zadanie utrudnić. Lepiej więc wybrać modele klasyczne i funkcjonalne, z ciekawym elementem graficznym, niż wyszukane ale niewygodne kształty i rozmiary.

Logowana filiżanka – praktyczna odsłona elegancji

Chcesz podarować drobiazg klientowi premium? Kubek czy notes wydają się za mało eleganckie? Postaw na filiżankę ze spodkiem. Stylowa forma pokazuje, że do kontrahenta podchodzimy z pełnym szacunkiem. Jednocześnie nadal oferujemy mu gadżet przede wszystkim użyteczny, który można co prawda postawić w gablotce, ale można też po prostu codziennie wypić w nim kawę. Dzięki ciekawym opcjom logowania, filiżanka może zyskać dodatkowy urok.

Torba tekstylna – gadżet w stylu eko

Coraz bardziej pożądane są gadżety w stylu eko. Z jednej strony to kwestia mody, z drugiej – wyraz faktycznej troski o środowisko. Warto podążać za tym trendem i zaproponować w formie gratisu logowaną torbę tekstylną, idealną na zakupy w duchu less waste. Możesz wybrać model w klasycznym kolorze lnu lub wybarwiony, z dłuższymi lub krótszymi uszami. Alternatywą będzie minimalistyczny plecak-worek.

Butelka, termos, bidon – zawsze pod ręką

Do gadżetów w klimacie ekologicznym należą również przenośne pojemniki na wodę i napoje – butelki filtrujące lub zwykłe, zamykane kubki termiczne, termosy i bidony. Dzięki nim klient będzie pamiętał o twojej firmie nie tylko w pracy, ale też na wakacjach, na biwaku, w trakcie uprawiania sportu czy podczas wycieczki rowerowej. Warto przy tym pamiętać o okresie, w jakim wręczamy taki prezent – bidon lepiej sprawdzi się latem a termos – zimą.

Kufle i kieliszki – gadżety dla dorosłych

Wartą rozważenia opcją jest podarowanie nieco mniej typowych, ale równie użytecznych gadżetów, jakimi są naczynia na alkohol. Mogą to być kufle, pokale czy szklanki do piwa a także kieliszki do różnego rodzaju alkoholi. Taki gadżet świetnie sprawdzi się np. do promocji firmy w ramach stoiska, rozłożonego na festiwalu czy na evencie, ale także na branżowych targach, jeśli w ramach dobrej współpracy, częstujemy gości procentami.

Mała elektronika – pamiętaj o jakości

Bardzo użytecznymi gadżetami są elektroniczne drobiazgi: pendrivy czy słuchawki bezprzewodowe. W tym przypadku jednak trzeba zachować szczególną ostrożność – często tego typu sprzęt kupiony w niskich cenach, jest po prostu słabej jakości. Ucieszy klienta w momencie podarowania, ale równie szybko rozczaruje i wywoła irytację. Jeśli zatem nasz budżet jest ograniczony, lepiej zdecydować się na niezawodne i tańsze pewniaki.

Szklanka z logo – drobny upominek

Wśród logowanej ceramiki często pomijamy szklanki. Tymczasem mogą one stanowić idealny drobny upominek – są tanie, można na nich drukować większe i mniejsze grafiki, a ponadto nadają się idealnie do popijania wody w domu czy w pracy, przypominając o konieczności nawadniania. Jeżeli więc twoi klienci dostali już wszystko i zastanawiasz się, co jeszcze im podarować – postaw na szklanki.

Podczas wyboru gadżetów warto pamiętać, że klienci tak naprawdę nie oczekują wiele – prezent powinien być po prostu użyteczny i estetyczny. Jeśli spełni on te dwa kryteria a dodatkowo zaskoczy obdarowanego – np. ciekawym designem czy dodatkowymi opcjami – wówczas możemy być pewni, że przyniesie on spodziewany efekt, czyli przełoży się na wzrost rozpoznawalności marki, zainteresowanie firmą i konwersję.

Przewodnik po technikach nadruku po kubkach reklamowych

Logowany kubek jest świetnym pomysłem na gadżet dla klienta czy na budowanie marketingu wewnętrznego firmy. Jego zakup to dobrze wydane pieniądze – pod warunkiem, że podejdziemy do tematu kreatywnie, projektując interesujący i cieszący oko wzór. Na ogół osoby odpowiedzialne za zamówienie są mocno zdziwione i zdezorientowane widząc, ile opcji mają do wyboru – nie tylko sam nadruk, ale przeróżne jego warianty, a także inne techniki zdobienia. Czym charakteryzują się poszczególne rodzaje nadruku i który z nich wybrać? Prezentujemy przydatny przewodnik w pigułce.

Koloryzacja: wstęp do nadruku

Zanim w ogóle zaczniemy rozmawiać o nadruku, trzeba kubkowi nadać kolor. Oczywiście można pozostawić ceramikę w podstawowej, białej wersji – wbrew pozorom również biały kubek stanowi podstawę wielu bardzo udanych wzorów. Jeśli jednak zależy nam na kolorze, warto się zastanowić, jaki efekt chcemy osiągnąć.

Najlepszą opcją jest barwienie natryskowe – równomiernie pokrywające całą powierzchnię kubka (także wewnątrz, na życzenie klienta). W zależności od konkretnej technologii, mamy do wyboru kilkanaście kolorów podstawowych lub nawet całą paletę RAL. Co więcej, możemy zastosować bardzo ciekawe warianty: powierzchnia matowa lub błyszcząca, efekt lustrzany lub metaliczny, a także kilka intensywnych kolorów neonowych.

Nadruk bezpośredni: tani i wytrzymały

Katalog dostępnych metod zdobienia kubków reklamowych, otwiera nadruk bezpośredni. To technologia tak dobra, że niemal podświadomie szukamy haczyka – nic z tego. Nadruk bezpośredni jest wyjątkowo trwały a przy tym tani, wykonuje się go szybko, proces jest ekologiczny – nie generuje dodatkowych odpadów w postaci folii.

Druk bezpośredni świetnie sprawdza się w przypadku mniejszych ale nie bardzo precyzyjnych wzorów, w tym logotypów. Dostępne są kolory rastrowe, maksymalnie 6 na jednym kubku.

Kalkomania: nadruk rastrowy w wysokiej rozdzielczości

Jeśli na kubku ma się znaleźć skomplikowana grafika w pełnej gamie kolorystycznej, wówczas odpowiednim rozwiązaniem będzie kalkomania. Technologia pozwala na nanoszenie na kubek nawet zdjęć, w wysokiej rozdzielczości. Świetnie sprawdza się przy niewielkich zamówieniach – kalka z nadrukiem nanoszona jest na kubek ręcznie, więc istnieje możliwość wykonania małej partii.

Co istotne, nadruk jest odporny na mycie w zmywarce. Ograniczenie jest związane z ręcznym przyklejaniem kalki – pozycja grafiki może być nieznacznie (1-2 mm) przesunięta w stosunku do osi kubka.

Druk termiczny: zaskocz klienta

Rozwój technologii pozwala nie tylko na zaoferowanie klientom solidnego i estetycznego produktu, ale również na dostarczenie im dobrej zabawy. Wystarczy w tym celu skorzystać z druku termicznego.

Zasada jego działania jest dość prosta: najpierw na kubek nanosi się nadruk podstawowy (bezpośrednio lub poprzez kalkomanię). Następnie całą powierzchnię równomiernie pokrywa się warstwą termiczną (jednolitą i ciemną). Nadruk będzie ukryty aż do momentu wlania do kubka gorącego płynu – wówczas warstwa termiczna zrobi się przezroczysta, wyjawiając prawdziwe oblicze kubka. Po wystygnięciu płynu, kubek znów przybierze stonowany wygląd.

Ograniczeniem technologii jest mniejsza trwałość warstwy termicznej, w związku z czym kubek wykonany w tej technologii nie powinien być myty w zmywarce.

Piaskowanie i grawer: inne formy zdobienia

Poza samym nadrukiem, możemy skorzystać z innych opcji zdobienia kubka. Są one bardzo trwałe, ponieważ polegają na wyżłobieniu wzoru bezpośrednio w ceramice. Na kubkach stosuje się piaskowanie, dające efekt w postaci wklęsłego wzoru. Aby uzyskać jeszcze ciekawszy efekt, można dodatkowo zastosować wybarwienie motywu albo przeciwnie – wyżłobić go już po koloryzacji, aby pozostał biały na barwnej powierzchni.

Do wykonywania precyzyjnych, misternych i niewielkich wzorów, najlepiej nada się laser. Technologia pozwala na jego zastosowanie w przypadku powierzchni metalowych lub silikonowych (np. na kubkach termicznych, termosach, bidonach czy coraz popularniejszych survivalowych kubkach stalowych.

Która z technik zdobienia jest najlepsza? Oczywiście trudno wydać jednoznaczną ocenę. Wszystko zależy od przeznaczenia kubka (prezent dla kluczowego klienta z okazji urodzin czy wyposażenie firmowej kuchni?), jak również od charakteru firmy (poważna kancelaria prawnicza raczej wybierze stonowany i minimalistyczny nadruk bezpośredni, podczas gdy do kawiarni możemy wybrać dużo bardziej zdobny wariant). Jeśli masz wątpliwości, który nadruk sprawdzi się u ciebie najlepiej, skonsultuj się z przedstawicielem firmy poligraficznej i razem wybierzcie najlepszą opcję.